Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Photobucket trekt de stekker uit Tinypic!

Gestart door Michiel, 31 juli 2019, 22:43:48 PM

Michiel

Tinypic was al jaren in handen van het beruchte Photobucket. Tinypic was gratis, maar plots sluit Photobucket Tinypic. Men krijgt een uitnodiging om over te stappen naar Photobucket en te betalen voor een gereduceerde dienst.

Dus, al m'n beelden bij Tinypic staan op de schop, maar gelukkig niet die van m'n Brussel-Luxemburg project. Die staan bij GooglePhoto. Het wordt wel weer zoeken naar een andere prentjes-server voor de meer fait-divers fotos...

Dit om te zeggen: Photobucket doet het WEER! Je fotos wissen, behalve wanneer je overstapt naar hun betalende dienst.  >:(
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stoomlokje

Hopelijk heb je een B.U. van uw foto's op uw eigen PC

grtjs,
saskia

BR-59

Veel internetproviders bieden ook de mogelijkheid om bij hun voor bv 1 GB een subdomein te hebben. Daar kun je dan een kleine website hosten met je eigen foto's. Misschien voor sommigen ook een optie.
En ja gratis, was SCARM dat ook vroeger niet? Gratis is maar betrekkelijk. AVG heeft ook gratis virusscan, maar dat is wel met verouderde updates, enz. Ik heb sterk de indruk, dat bij gratis er altijd wel een adder onder het gras huist. Of reclame, spam, veroudert, try-out met beperkingen, enz.

Michiel

Van de meeste "vluchtige" beelden heb ik geen backups. Maar backups bij jezelf zijn waardeloos wanneer de provider beelden wist en vele draadjes of fora hierdoor onleesbaar maakt. Ik heb 1 keer alle foto's van Photobucket overgebracht naar Google, en bijna al mijn draadjes op 4 fora aangepast, maar dat was een maand intensief werk, en doe ik geen tweede keer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Robrecht

Ja ik begrijp de frustraties die je hierdoor hebt. Je kan op zich niet meer vertrouwen op zulke diensten, tenzij de heersers zoals Facebook en Google, en zelfs dan nog... weg is weg.

Ooit in een topic nog een NAS aangeraden, dat is een grote opslagschijf die je in uw thuisnetwerk plaatst. Je kan er met al uw toestellen op, en er voor kiezen die ook via internet voor buitenaf open te stellen (let dan wel op beveiliging etc!!!). Zolang dat de NAS aan staat kan je dan overal uw afbeeldingen gebruiken (zien) online.

Anderzijds heb je ook de webruimte, ik werk bij zo een bedrijf. Hangt er van af hoeveel opslag je wil of dat het betaalbaar blijft. Soms heb je voor een paar euro's per jaar al een gigabyte of 5.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Koen

@Michiel,

Ik heb mij ook enorm geërgerd aan Photobucket. Sinds een jaar heb ik nu een betalend account bij Flirckr. Ik kan het jou alleen maar aanraden.
Gedaan met de miserie  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

Flickr heb ik geprobeerd, maar ligt me niet: onnodig ingewikkeld en omslachtig in gebruik. Voor m'n blijvende foto's zit ik bij Google, en ben ik tevreden. Voor m'n vluchtige fotos heb ik weer een andere obscure prentjesserver ingeschakeld. We zien wel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Iets dat GRATIS is? Neen, Dhuren mooie stad maar blijven duren?
Den Eric.

Michiel

Gratis met reklame, maar het reklamemodel werkt niet meer op internet. Dus bijft het niet duren. En dan gaan de vluchtige fotos weer ergens anders heen... vluchten...  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 01 augustus 2019, 11:42:12 AM
Flickr heb ik geprobeerd, maar ligt me niet: onnodig ingewikkeld en omslachtig in gebruik.

Ik kan mij als leek nochtans heel goed vinden bij Flikr...en ik denk, Michiel, dat jij veel PC-vaardiger bent dan ik!

;)

Michiel

Het is dan ook iets subjectief. Zoals ik zei: het ligt me niet. Toen ik weg ging van Photobucket, ben ik eerst bij Flickr gegaan op aanraden van velen. Account aangemaakt (duurde al een dag voor dat het werkte en ik binnen mocht) en dan een poging om simpelweg een folder te maken voor een onderwerp, beeld erin uploaden, de BB code vragen en op een forum plaatsen. Na een uur ergernis en vechten tegen een systeem van onduidelijke opties, knoppen, menus en foutmeldingen heb ik het opgegeven.

GooglePhoto ging binnen de 5 minuten. Het Flickr-account heb ik met plezier gesloten.

Maar nogmaals, dit is erg subjectief. Flickr heeft bijval bij velen, en is blijkbaar een mooie oplossing voor de meesten. Geen probleem hiermee. Voor ieder is er wel iets. ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

anne w

Voor ca. 2 tientjes per jaar zit ik al jaren op Imageshack.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Peter

Ik zit inmiddels al een paar jaar, tot volle tevredenheid, bij Flicker (gratis) het enige nadeel aan het gratis account is dat het aantal foto's beperkt is tot 1000
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Die 1000 prentjes voldoen wel even, als je niet elke onnozelheid erop plaatst. Ik zit na 6-7 jaar op flickr aan een 780 foto's, ik heb wel onlangs kuis gehouden en de 300 foto's van de club naar een flickr-account van de club gezet.

Naast clouddiensten voor je plaatjes doe je best zoals brainfeeder zegt ook thuis een lokale versie van je foto's bijhouden.

Ik heb in mijn PC een opstart-SSD met mijn besturingssysteem en programma's op. Daarnaast 3 schijven van 1TB in RAID5, dus er mag eentje uitvallen, waar alle data op staat, dus ook de foto's.
Verder steekt er in mijn ouders hun pc nog een extra disk van mij waar ik om de X-tijd eens een nieuwe kopie van mijn foto's op zet.

Daarnaast heb ik nog een VMWare ESXi-server waar ik een virtuele CentOS 7 machine op aan het installeren ben waar dan uiteindelijk backups van mijn data moeten op komen.

Daarbovenop is er nog een 2,5" USB-schijfje waar ook een kopie van mijn foto's en belangrijke data op gestockeerd staat.

Dus ik heb alles 4x. Al is het misschien beter om die USB-schijf bij mijn grootouders te bewaren ipv alles op 1 locatie.

Je bent IT-er voor iets heeeeee.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 01 augustus 2019, 13:17:59 PM
Je bent IT-er voor iets heeeeee.

A ja héeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, elk zijnen stiel nietwaar.
Den Eric.