Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vervlogen tijden...

Gestart door Rangeerduivel, 30 juli 2019, 19:27:52 PM

Rangeerduivel


ceuleer

Ikke ! Allemaal gezien.
Ik heb ergens nog een best of dvd liggen, die zou ik eens terug moeten bekijken.  8) ;D

Metpetergaathetbeter

ik dacht zelfs dat voor dit programma? de vraag kwam bij de AMSAC om ons clubbaan/clublokaal te filmen/te gebruiken, het toemalige bestuur heeft bedankt omdat ze dacht dat de hobby in het belachelijke zou gezet worden,.....

Robrecht

Zalige reeks.. niet alles even grappig, ik kon bij deze sketch harder lachen met de bijhorende bloopers.  ;D
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Koen

Citaat van: BrainFeeder op 31 juli 2019, 10:11:58 AM
Zalige reeks.. niet alles even grappig, ik kon bij deze sketch harder lachen met de bijhorende bloopers.  ;D

Hier is één van de bloopers   :)

https://www.youtube.com/watch?v=UkUfkagHkvw

groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

Robrecht

Citaat van: Koen op 31 juli 2019, 10:59:41 AM
Citaat van: BrainFeeder op 31 juli 2019, 10:11:58 AM
Zalige reeks.. niet alles even grappig, ik kon bij deze sketch harder lachen met de bijhorende bloopers.  ;D

Hier is één van de bloopers   :)

https://www.youtube.com/watch?v=UkUfkagHkvw
Haha ja, het was vooral omdat ze dat stuk met dat fluitje zo vaak opnieuw moesten doen. De reactie van de regisseur was niet overdreven in elk geval "Stommen hond"  ;D
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

PietB

Ik geloof dat ik niet veel gemist heb en ik ben echt geen humorloze noorderling.

Metpetergaathetbeter

het durft al eens helpen als je jezelf onder je oksels kribbelt  :)

PietB

Ja maar dan hoef je niet naar het filmpje te kijken, toch?

Robrecht

Ach het programma op zich was een persiflage op andere, eigenlijk had het veel weg van een donker komisch getinte, in scène gezette, 'man bijt hond'. Zeker de sketch in het filmpje was gebaseerd op een onderdeel van 'Man bijt hond'..

Ge moet er voor zijn :)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

evan

Als mensen vragen achter de hobby en ik antwoord "modelspoor", dan verwijzen ze vaak naar dit filmpje!  Niet de beste referentie! Allez voor mezelf toch he, misschien zitten er hier anderen die zichzelf er wel in herkennen  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#11
Citaat van: evan op 31 juli 2019, 12:34:12 PM
Als mensen vragen achter de hobby en ik antwoord "modelspoor", dan verwijzen ze vaak naar dit filmpje
en dan hoor je het verwijt/de verwondering dat met (onze) hobby(isten)gelachen wordt van sommige modelspoorders

trouwens als bijkomende reden dat er een weigering kwam omdat enkel acteurs de knoppen mochten gebruiken/aanwezig mochten zijn(de vraag kwam via DDL)

Koen

Citaat van: evan op 31 juli 2019, 12:34:12 PM
Als mensen vragen achter de hobby en ik antwoord "modelspoor", dan verwijzen ze vaak naar dit filmpje!  Niet de beste referentie! Allez voor mezelf toch he, misschien zitten er hier anderen die zichzelf er wel in herkennen  ;D

Evan, je kan jezelf ook omschrijven als 3D kunstenaar  ;). Je zou een heel andere reactie krijgen.
Ik spreek ook over modelspoor maar dan krijg je meestal de reactie "ah, je speelt met treintjes". Totdat ze ik dan naar de filmpjes van YouTube over Miniatur Wunderland verwijs. Mijn ouders hadden vroeger ook deze reactie. Een paar maand geleden heb ik ze dan mee genomen naar Miniatur Wunderland. Vol verwondering bekeken ze alles tot in detail, zelfs zo lang dat ik moest zeggen dat het tijd was dat we verder gingen  ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Klaas Zondervan

Weet iemand bij welke modelspoorbaan dat filmpje is opgenomen?

Rangeerduivel

Citaat van: PietB op 31 juli 2019, 11:58:28 AM
Ik geloof dat ik niet veel gemist heb en ik ben echt geen humorloze noorderling.

Dat zal wel komen omdat er vele types humor bestaan, een Fransman zal bvb ook moeilijker lachen met Engelse humor, en wij Vlamingen kunnen ons zelfs niet goed vinden in Franse humor enz, enz....

Maar de meeste filmpjes van deze acteurs/serie hebben een groot sarcasme-gehalte, en mensen die dit niet doorhebben vinden ze doorgaans niet de moeite...!

;)