1e US modelbaan Conventie in Nederland 21/22 mei 2022

Gestart door Ronald, 30 juli 2019, 13:51:22 PM

Ronald

Hallo luitjes!!

De kaartverkoop van onze Convention start morgenvroeg om 10.00 uur lokale tijd. Ticketshop: https://dutchusconv.eventgoose.com/   

Prijzen: 12 euro pp 12+, 6 euro 4 tot 12 jaar pp. 10% korting in de shop met code "dutchconvention". Prijzen aan de kassa hetzelfde; 12 om 6 euro, alleen zonder korting ;) Betalen aan de kassa kan met cash geld en natuurlijk ook Pin.

Verder info:

Flyer Convention! by Ronald Halma, on Flickr

Tot dan!!!  :) ;)

Ronald

Enkele updates; er is een loterij toegevoegd die uit alle online verkochte tickets 6 winnaars gaat trekken. Die mogen over 2 dagen verdeeld een rit meemaken in een echte US pickup (de mijne :) ). Het is een Chevrolet C20 uit 1972 en echt badass! Ook is de site wat vriendelijker gemaakt mbt het navigeren ervan.

Kijk op http://us-modelbaan-convention-ned.nl/wedstrijd/ voor meer details over wat er te winnen valt!

Pickupfotoeen by Ronald Halma, on Flickr

Rangeerduivel

#17
Wat jammer, ik dacht dat hij verloot werd onder de eerste 6 winnaars... :( ;D ;D

;)

Ronald

Je mocht het willen :) Gaat niet gebeuren, daarvoor is hij mij te lief  ;D

Martin Welberg







De 1st US Convention was ook de eerste keer dat de Martin Welberg Scenic Studios stand aan het publiek getoond werd na 2 jaar en een beetje. Met OntraXS! 2020 is de stand in de bus blijven staan. Op wat kinderziektes na was het opbouwen en afbreken appeltje eitje. In dit geval draaiden we samen met Bentink modelspoor en Lars op 't Hof Scenery. Het laatste omdat ik door personele problemen wat minder productie draai was het tof dat Lars me uit de brand wou helpen door de lege ruimtes in de stand te vullen. Merci Lars!

Btw, als iemand denkt dat hij/zij wel geschikt is om in Borne mee te werken. Schroom niet en stuur me een berichtje.

svvander

Heel mooie stand! Die wil ik ook wel graag op onze beurs  ;)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Ronald

Het zit er alweer op!! Ikzelf heb intens genoten van het weekeinde. Prima aanloop, zeer tevreden deelnemers en toeschouwers, goede respons uit de community, dus helemaal goed! Zo goed dat we zeker in 2024 de 2e editie gaan doen, de datum volgt nog.

Inderdaad stroomt de lijst al weer vol en daar staan zowel deelnemers op die door omstandigheden nu afhaken moesten maar er heeft zich ook een Fin gemeld. U ziet, het spreekt zich langzaamaan rond. Wij denken zelf ook zeker 2 a 3 edities nodig te hebben om ons echt te settelen in de wereld van de tentoonstellingen :)

Er waren veel mooie momenten met iedereen, 2 wil ik er toch even uitlichten. De eerste was het bezoek van mijn vader op zaterdagmorgen. Dat had ik geregeld omdat ik vond dat hij er bij moest zijn. Immers zijn we toch een goeie 13 a 14 jaar met elkaar op pad geweest naar de diverse shows in binnen- en buitenland. Even samen op de foto met Evan en mij:

20220521_110338 by Ronald Halma, on Flickr

Een bijzonder geschenk van onze Duitse deelnemer Jonny Muller die voor ons een geschenk had meegenomen; een leuke video + een Teckel beeldje en 2 spoor H0 Teckeltjes (ja, we hebben inmiddels 2 Teckels ;) ). Lief :) :

20220522_095924 by Ronald Halma, on Flickr

Onze plaatjes voor op de modelbaan, eigen productie van RK models :) . Hier geplaatst op de modelbaan van Evan (en; collectorsitem, je kunt toch zeggen; ik was erbij!!  ;D ):

20220521_163318 by Ronald Halma, on Flickr

En niet onbenoemd; de inzet van de Convention truck. Hij was toch wel heel gemakkelijk voor de lunchverzorging (die we zelf gedaan hebben):

20220522_124830 by Ronald Halma, on Flickr

En zo eindigt alles.... op zondagavond weer een leeg zaalcomplex:

20220522_192353 by Ronald Halma, on Flickr

Het is bijzonder om te zien dat de liefhebber het evenement zeker gevonden heeft. Zwitsers die gewoon beide dagen geweest zijn en alles intensief bekeken hebben. Een Italiaanse handelaar die gewoon 2 keer 15 uur rijtijd op de koop toe neemt om bij ons te zijn. Een winkelier die zijn hele winkelvoorraad meesleept, ga zo maar door. Wij hebben dat zeker enorm gewaardeerd en ook de deelname van veel vrienden en bekenden om het evenement op de kaart te zetten sterkt ons om dit gewoon door te zetten en tot een vast 2-jaarlijk gebeuren te maken.

Nog speciale dank aan die mensen die ons geholpen hebben (zij weten wie zij zijn) en in het bijzonder Marianne Rossel die onverstoorbaar 2 dagen kassadienst heeft gedraaid  (y)

Allemaal heel hartelijk dank namens Ronald Koerts, Wanda Halma en mijzelf!! Op naar 2024!!

SuSke

Ronald, goed om te lezen dat je voldoening hebt gehaald uit je inzet. Volgende keer kom ik misschien wel langs.
Succes met de volgende editie.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald

Dank je, dat gaat zeker lukken. En ik hoop echt dat je erbij kunt zijn  :)

renstimpie

Proficiat met je geslaagde expo!!   Ik ga eens horen wat we kunnen doen met Cleer Creek in 2024.  Ik contacteer je nog wel!

Tim

Ronald

Top! Meld je snel, de aanmeldingen gaan alweer hard! ;)

Ronald

Luitjes, de nieuwe datum voor de 2e conventie staat!:

24 en 25 februari 2024

We hebben de datum bewust naar voren gehaald, de eerste maanden zijn veel meer onze hobbymaanden dan mei. We hebben de diverse agendas bekeken en denken met deze datum op dit moment niemand in de weg te zitten :)

Locatie wederom "De Hofnar, Aalten". De site is inmiddels op die datum bijgewerkt en zal in de komende tijd weer voorbereid worden op de nieuwe conventie.