Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ferivan vanhool A120 bus

Gestart door Floris, 27 juli 2019, 14:46:10 PM

Floris

Ja alle verlichting compleet vink altijd wel een serieus geduldwerkje. Op mijn baan ist daarom ook nooit nacht. Maar goed, ist eenmaal gelukt, ist wel mooi!

Paar mobielplaatjes van hoe t hok er nu bij staat, met nieuwe stukken zijwand er inmiddels in gelijmd en zulks.
DSC_1360 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_1359 by Floris Dilz, on Flickr

nu nog een beetje uitvogelen hoe t interieur rechtsvoor eruit zag. Heb al wel gezien dat de luikse bussen een wat afwijkend dashboard hadden, foto van de bestuurdersplaats heb ik al wel gevonden, maar t hoekje tussen deur en bestuurder...


renstimpie


Metpetergaathetbeter

zelfs Van Hool kan hem zo schoon niet maken ! ;)

Peter

Is prachtig. Het geeft echt de fijne details weer.
Laat ons hopen dat zo'n etssetjes op de markt gebracht worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

De meesten van ons zouden al gelukkig zijn met de bus om te schilderen naar de huisstijl, een paar decals erop plakken en eventueel verlichting erin plaatsen. Maar jij doet er zoveel meer mee. Telkens weer verras je me met je wonderbaarlijke modelbouw. Prachtig is dat!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Thommy

Ik hoop dat ferrivan dit leest  :D
Greetz

Thommy

evan

#36
Citaat van: Thommy op 22 augustus 2019, 10:20:45 AM
Ik hoop dat ferrivan dit leest  :D

Is voor gezorgd ;)

Knap werk Floris!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

nou, in dat geval, mn etsontwerpje is in 2 stukken verdeeld. 1 deel is specifiek spul met nieuwe wanden enzo om een specifieke luikse bus te bouwen, das ietwat voor gevorderden qua je moet de hele kap aan gort zagen en das niet ieders hobby, en een stuk voor een normale A120 met de stangen voor in t interieur, raamlijst voor de voorruit en schuifraam bij de bestuurder, deuren om open te zetten, geëtste gril enzo... Kan me voorstellen dat dat laatste wel interessant voor ferivan kan zijn. mocht er daar belangstelling zijn dan hoor ik t wel.

modelbaanHO

Magnifiek met al die extra details.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Floris

...en verder gaat ie met the wonderful bus. Maar eens wat doorgeharkt tot ie in de verf kon en een knikkerbus gehaald want te lui om de airbrush fatsoenlijk schoon te maken omdat ie wit moet. Uiteraard was de goedkoopste primer weer de beste (als in: de enige die op etswerk wilde hechten, al het dure speciale spul kon je er zo vanaf hoesten. op een of andere manier weigert vrijwel alle primer dienst zodra ik in de buurt kom, fascinerend vind ik t. Maar sencys goedkope bouwmarktpongel hecht prima, op resin en etswerk, dus best goped spul, en nog geen tientje per bus)
Eindstand qua bouw, op t laatst nog even de stoelen in t midden van de bus een eind omlaag gezet. Viel me ineens opp dat ze wel erg raar voor de ramen zaten met die verder naar beneden doorgetrokken ramen. Goh, zouden ze daarom die ramen doorgetrokken hebben, omdat de stoelen vlak op de vloer zaten in plaats van op een verhoging aan het gangpad? Ik vond mezelf erg slim toen ik dat bedacht had.
IMGP1213 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1214 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1215 by Floris Dilz, on Flickr

dan de knikkerbus, een hoop geklungel met de kwast, soms schilder je moeiteloos alles strak, soms wordt t een bende. Kan wezen omdat er ergens iets in mn schouder niet helemaal fris zit, met een pilletje af en toe niet teveel last van, maar t zal niet helpen. Ach ja. smoesjes. Komt wel goed. Zoals Reve zei: de dood nadert en het graf gaapt. Voorlopig mag de bus aan de kant, eerst op decals wachten.

IMGP1240 by Floris Dilz, on Flickr

en waar ie tzt komt te staan:
IMGP1252 by Floris Dilz, on Flickr

mja, sfeertje staat me wel aan geloof ik:
IMGP1241 by Floris Dilz, on Flickr

over een paar weken/maanden meer!

Cord

Prachtig werk.
Ik denk dat er wel een paar (ex)buschauffeurs zijn die hier een klotsend gevoel van krijgen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

Zo, de decals zijn binnen, dus weer een stappie verder. Vind t wel een fijn ellendig ding zo, lekker vol vormgevingstechnische onwelgevoeglijkheden. Een bevriende duitser wilde me al voor het internationaal strafhof slepen voor die spatie voor de uitroeptekens bij PRIX DE GROS !!
Nu nog een keer zin maken om er figuurtjes in te plempen en een knipperschakeling te organiseren voor de richtingaanwijzer.
IMGP1319 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1320 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1321 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1322 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1323 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1325 by Floris Dilz, on Flickr

G8


Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

#44
Citaat van: Michiel op 14 september 2019, 08:03:44 AM
Waanzinnig,
zoals eigenlijk altijd  ;) mocht de omgeving reeds afgewerkt zijn dan zou je terecht twijfelen of het echt een stukje industrieële archelogie is i.p.v een schaalmodel daarvan   :) ;)