Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

ferivan vanhool A120 bus

Gestart door Floris, 27 juli 2019, 14:46:10 PM

Michiel

De enige leesbare indicatie van de tekst naast de knop vond ik op een virtueel promotiefilmpje van de VanHool AG280 voor STIL.

"Pour ouvrir appuyez"

https://www.youtube.com/watch?v=91A9Je4u750
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

kijk. U is goed bezig.  8)
alleen dat tekstje bij de deur en de advertentie voor de opticien nog even uitwerken en alle opschriften staan in cad getimmerd. rammen we dr nog ff door, dan tukken.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: oebr op 28 juli 2019, 16:32:33 PM
ge gaat nooit premier worden zo.
maar misschien wel minister van Schone kunsten  8) ;)

Floris

mwah, schone...  ;D

Maar goed, weer een aardige partij onzin erdoor gedrukt vandaag. Etswerk maar uitgebreid met nieuwe stukken zij- en achterkant...
belse buf by Floris Dilz, on Flickr

en nouja, al dat gekriebel, dus. Blijft indrukwekkend hoeveel onzin er op zo'n simpel busje staat  en hoe lang je loopt te klooien om alle info bij elkaar te krijgen.
buf opschriften by Floris Dilz, on Flickr

Michiel

#19
Tekstje naast de deur: "140 PL"  (afhankelijk van bus type veronderstel ik)
https://www.flickr.com/photos/jpdheure/36422082400

Advertentie voor de opticien? Welke bedoel je? Die blauwe? Die is toch leesbaar:
"Rue Leopold 35, Liège Tel. 32 07 71"
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

#20
Jup, was er al uit! Dank. Maar eens kijken wanneer er een keer gelegenheid is eea te printen en etsen. T kon nu weleens een tijdje stil worden wat dit project betreft, maar wordt ooit vervolgd.

Ow, dat telefoonnummer, ik maakte er 32 09 71 van  :P
Wel prettig dat t gewoon een privéprojectje is, kun je tenminste de gok nemen en als t dan fout is zeg je gewoon "NOU EN". stuk prettiger dan dat gedoe met goederenwagenopschriften op werk.  :-X

Floris

Zo. ets-spul binnen.
Nieuwe stukkies zijwand, hier ondersteboven, maar de afwijkende raamhoogte van de voorste paar ramen is goed te zien
IMGP0994 by Floris Dilz, on Flickr

losse etsdeurtjes, want ik wil m bij de halte zetten met de deuren open:
IMGP0996 by Floris Dilz, on Flickr

Gisteravond vast wat met t interieur begonnen... stangen en handgrepen zitten erin. Meteen afscheidsfoto's van de ferivan-kap in originele vorm. Waar er wat stippen op staan komen leds, want een bus bij de halte moet natuurlijk knipperlichten aan hebben.
IMGP0991 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0992 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0993 by Floris Dilz, on Flickr

binnenkort verder!

Gerolf

Dit lijkt sterk op mijn werkplek  ;D  ;)  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

En ik dacht dat mijn werkplek een zootje was....

Toch schitterend die extra details voor de bus.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Pierre

Mooi werk met schitterende details Floris! ;)

Citaat van: Gerolf op 17 augustus 2019, 17:37:36 PM
Dit lijkt sterk op mijn werkplek  ;D  ;)  ::)

Ook ik heb hier enige herkenning bij.  ;D
Groet Pierre.


Koen

Citaat van: Pierre op 18 augustus 2019, 13:49:59 PM
Mooi werk met schitterende details Floris! ;)

Citaat van: Gerolf op 17 augustus 2019, 17:37:36 PM
Dit lijkt sterk op mijn werkplek  ;D  ;)  ::)

Ook ik heb hier enige herkenning bij.  ;D

Bij mij ook  ;D. Eigen aan een modelbouwer??? Hoewel ... Ik ken alvast één iemand waar dit niet het geval is  ::).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Floris

#26
S L O O P

IMGP1186 by Floris Dilz, on Flickr

en naast het helemaal uitvijlen en kaal slopen van de kap ook weer wat opbouwwerk, namelijk 4 leds voor de knipperlichten rechts. Om een beetje verband in de kap te houden (resin is niet eindeloos sterk als alles met een paar dunne pootjes aan elkaar hangt omdat de meeste raamstijlen en de deuren verdwenen zijn) maar een dikke pook plastic tijdelijk aan de binnenkant geplakt. Ros ik er wel weer uit als de nieuwe wanden erop zitten. Blijft dan evengoed een modelletje om niet te laten vallen want etswerk lijmen wordt nooit echt ideaal...
IMGP1187 by Floris Dilz, on Flickr

EDIT: lampjes vraagt natuurlijk wel om bewijs, dat snap ik ook wel. 8) Het zijn warmwitte leds, met lichtgeleiders van een stukje verhit en uitgetrokken loc-lichtgeleider uit de rommelbak. Komt later wat transparant oranje overheen, zo werkt t in t echt ook dus dat is mooier dan oranje ledjes (lees: ik was te lui om andere leds te regelen dan de warmwitte die ik al had. Zie maar welke van de twee verhalen je beter bevalt ;D )
IMGP1188 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1189 by Floris Dilz, on Flickr

Alan On Track

Zeer mooi Floris, komt er langs de binnenkant ook licht? 

Welke ledjes heb je gebruikt? Ik heb een Brusselse tram serie 5000 van Atlas met Ferivan onderstel, en ben al even aan het denken om dat trammetje verder tot leven te wekken met lichtjes, net zoals jouw bus (al zal het bij mij nog een extra uitdaging worden omdat de tram ook rijdt). Daarom dat ik het even vraag.
Modelbouw is een kunst

Floris

uh, heb ooit eens wat warmwitte ledjes van internet gepeurd maar wat voor dingen dat precies waren...  :-\

Omdat ik geen plannen heb met nacht op de baan oid blijft t alleen bij de knipperlichten aan 1 kant, t wordt gewoon deel van t meubilair zegmaar (al wil ik de draadaansluiting wel in een put wegwerken, kan er een deksel op al de bus er niet staat)

Peter

Mijn Schwarzwald autobus, enkele jaren geleden met vriendelijke hulp van Gerolf, door hem voorzien met verlichting, zowel voor/achterzijde, als ook het intereur. (totaal 10 ledjes
Volgens mij SUUUPER gedaan, nietwaar?

DSCN1594 by Peter Verlooy, on Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter