Kwaliteit van ons modern materiaal?

Gestart door krispy, 25 juli 2019, 22:12:10 PM

jakke

Evan , je uiteenzetting in reactie#20 daar had ik wat aan 
Degelijke , voor een leek begrijpbare uitleg over de spoorproblemen .
Al van bij het begin van de klachten over de dienstverlening bij het spoor door doorhangende bovenleiding vroeg ik me af of die opspantoestellen de uitzetting niet konden opvangen .Ik bleef met die vraag zitten . Idem voor het trambedrijf .
Niet dus en met een duidelijk uitleg waarom . Dank daarvoor .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

jodo

een kennis vertrok deze week op een tropische zomerdag gelijktijdig vanuit  De Panne  naar het Antwerpse,de ene per trein ,haar familie met de wagen.
deze die met de trein was gereden was 1 uur vroeger ter bestemming en deze die de verplaatsing per wagen had gemaakt heeft 1.5 uur in de file gestaan te Kruibeke.
dank u wel NMBS .

Jef

Ik heb afgelopen week op 3 avonden mensen moeten gaan oppikken met mijn auto omdat hun trein (voor ocharme een rit van 20 minuten) niet tot op de eindbestemming is geraakt.
Ook dankuwel NMBS
Tuut zei de trein en de statie vertok.

chef garde


bollen neus

.Zzzzzzzzzzz.................................. snurk, snurk.
Den Eric

Havoc

Meeste problemen zijn zoals hier al aangehaald een gevolg van bovenleidingen en seinapparatuur die uitvalt.

Citaat van: Dirky op 26 juli 2019, 09:58:43 AMElectronische schakelingen mogen dan wel getest zijn bij een omgevingstemperatuur van pakweg 40°C, maar bij een buitentemperatuur van +40°C kan ik me best voorstellen dat in sommige ruimtes binnenin, de temperaturen zeer hoog oplopen...

(voorbeeld uit de praktijk; de LED-verlichting die ik ontwerp wordt getest in een ruimte van 30°C. Laatst kregen we een klacht van een Franse winkel dat de toestellen in de etalage te snel kapot gingen. Ter plaatse gaan meten: zomaar eventjes 75°C tegen het plafond achter de etalage-venster)

Die testen op 30 °C lijkt mij echt om problemen vragen. De toestellen die we ontwierpen werden minstens tot 50 °C omgevingstemperatuur getest, sommigen tot 70 °C. En dat was voor apparatuur die open en bloot in technische ruimtes stond. Nu ja, in seinkasten van de SNCF langs de TVG naar het zuiden liep het wel tot tegen de 90 °C en dan vielen die ook uit.

Autoelektronica is normaliter ontworpen voor 70 °C omgevingstemperatuur. Dus in de behuizing van het toestel tot zeker 95 °C, componenten waar mogelijk gespecifieerd op 135 °C.

Citaat van: Michiel op 26 juli 2019, 10:45:48 AM
De trein is al lang veel aantrekkelijker dan de auto:

- Niet elke dag 2 uur in de file staan voor 20 km deur tot deur, maar op 3 kwartier terplaatse
--> zelf ben ik op 45 minuten ter plekke met de auto (nu 20 minuten in de vakantie!) en minstens 1h15 met de trein. Dan nog "goede" verbinding...
- Geen gedoe met eindeloos rondjes rijden om een parkeerplaats te vinden
--> geen probleem mee, plaats zat waar ik moet zijn
- Treinabonnement wordt integraal betaald door werkgever, dus geen verplaatingskosten. De auto is bijna onbetaalbaar in dagelijks gebruik.
--> dat klopt, maar geen stress in de auto maar de pillen en doktersbezoeken die ik uitspaar door de tijdswinst, de rust, de zekerheid dat je aankomt zijn het me waard
- Geen stress en ergernis op de weg tussen allerhande autobestuurders die met vanalles bezig zijn, behalve besturen.
--> dat van die bestuurders geef ik toe, maar de ergernis van gemiste aansluitingen, afgelaste treinen, in de regen staan wachten op een trein die weeral 15 minuten of meer te laat is...
- Rustig de tijd om de krant te lezen of lekker weg te mijmeren met een blik op oneindig
--> geen idee hoe jij de krant leest rechtstaand opeengeperst als sardienen. En mijmeren is meestal je rot ergeren omdat die trein weer ergens stilstaat "wegens uitzonderlijk druk treinverkeer" en je voor de 3-de keer je aansluiting gaat missen die week en te laat komen.
- Je komt mensen tegen, en zit niet steeds weer alleen in je blik op wielen
--> die allemaal op hun telefoon zitten te kijken. Heel lang geleden dat ik nog mensen heb weten praten tegen elkaar in de trein, of kaarten zoals 30 jaar geleden.
- Met de trein is het steeds een beetje reizen, en af en toe een beetje avontuur door een onverwacht incident.
--> je weet dat je incidenten gaat hebben, elke dag weer.

LOL... Heb de trein opgegeven. Dat kost me nu misschien een paar honderd euro per maand aan benzine extra maar dat heb ik er voor over. Heeft ook nog andere voordelen. Kan ik bvb 's avonds eens de winkel binnenspringen en inkopen doen. Gevolg meer rust in het weekend, dat is bijna een hele dag extra.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jef

Tuut zei de trein en de statie vertok.

Koen

Nooit te oud om te leren

Jef

Tuut zei de trein en de statie vertok.

bollen neus

Citaat van: Koen op 29 juli 2019, 14:04:39 PM
Citaat van: Jef op 28 juli 2019, 14:49:04 PM
Citaat van: bollen neus op 28 juli 2019, 12:53:49 PM
.Zzzzzzzzzzz.................................. snurk, snurk.
Den Eric
Citaat van: chef garde op 28 juli 2019, 12:35:31 PM
Geeuw ...

Hoe onbeschoft...

Ze hebben last van de warmte  ;D

Goe bezig mannen, blijven oefenen in humor. 8)
Den Eric.

Ferdi


Metpetergaathetbeter