Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Brossel 551.34

Gestart door PeterVG, 21 juli 2019, 18:39:29 PM

PeterVG

Tijdens het weekend van 20/21 juli was er aandacht voor modelspoorders bij de CFV3V te Mariembourg en Treignes.
Intussen traditie tijdens de nationale feestdag met extra aandacht voor rollend materiaal van eigen bodem.
Brossel motorwagen 551.34 mocht nog eens de baan op. Enkele leden van dit forum waren erbij om ervan te genieten.
Om jullie mee te laten genieten heb ik een filmpje gepost op youtube:




PeterVG

Deze was ook even op pad in Treignes:



Cozzy

Dank voor 't delen Peter, toffe impressie!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

OlivierV

#3
De Railbus zieter ook zeer goed uit, ik kon h'm gisteren rond de middag enkele keren op de foto zetten. Foto's volgen nog. ;)

Even editeren:





Voor wie meer wil zien kan op de foto doorklikken. In de loop van de week verschijnen de rest van mijn foto's ook in dat album.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterVG

Deel 2 van mijn Brossel vakantie verhaal:
TSP 554.18 in actie op de Bocqlijn.
20 minuten regenplezier


PeterVG

#5
Het Brossel videoverslag is uitgegroeid tot een drieluik.

Motorwagen 4903 welke tussen 1977 en 1990 vanuit Antwerpen Dam werd ingezet voor lijnstudie en toeristische ritten kreeg in 2013 een nieuwe thuis in Maldegem. Daar werd de motorwagen in zijn originele kleurstelling met enkelvoudige koplamp gezet en technisch weer in orde gemaakt om ritten te kunnen uitvoeren. Enkele malen per jaar kan je meerijden met deze historische motorwagen. Voor 2019 was er maar 1 rijdag gepland. Op zondag 11 augustus was het zover tijdens het zomerfestival te Maldegem. Reden genoeg om er een mooie reportage van te maken. Je kan deze vinden op bijgevoegde link :




evan

Knap Peter!

Zeker dat shot op minuut 3:29!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

trainspottingjr

Knap filmpje Peter dat je hebt gemaakt.

Wat stoomcentrum Maldegem hier verwezenlijkt is magnifiek knap en een mooi staaltje van teambuilding om dit in orde te krijgen.
Zo te zien wel ni simpel om mee te rijden en ocharme de kniekes, die zijn s'avonds kapot denk ik 😃

Echt bij het kijken van het filmpje viel mijn mond steeds open van verbazing. Hopelijk komt er in de toekomst nog meer moois van dit en zien we de brossel meermaals rijden op de museumlijn.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

PeterVG

Bedankt mannen

Inderdaad Jelle.
Ik wacht al enkele jaren op de inzet van de TSP brossels 551.26 en 553.29 op de Bocqlijn. Volgens hun lijvig Brosselboek zijn deze Brossels volledig gerestaureerd en klaar. Maar van inzet op de Bocqlijn is niets te merken. Zeer jammer want ze zouden er echt het verleden laten herleven.