Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Sporenbundel Antwerpen xx vanuit de lucht

Gestart door Stieven76, 20 juli 2019, 20:39:01 PM

Stieven76

Hoi hoi. Gisteren nog eens bij Skydive Antwerp (Hoevenen) gaan springen. Deze keer eraan gedacht om tijdens het naar boven gaan eens wat foto's van de sporenbundels te nemen. Deze liggen niet ver van de dropzone
Ik weet niet juist welke bundels het zijn, maar ze zijn allezins enorm. Op deze moment mag ik zelf nog niet met een camera (GoPro) springen maar eens ik dat mag zal ik eens wat betere foto's nemen.

Skydive_Antwerp_trains (5) by Stieven Hultermans, on Flickr

Skydive_Antwerp_trains (1) by Stieven Hultermans, on Flickr

Skydive_Antwerp_trains (4) by Stieven Hultermans, on Flickr

Skydive_Antwerp_trains (3) by Stieven Hultermans, on Flickr

En nog 2 van de industrie. Is wel prachtig om daar te springen. Prachtig zicht op de haven tijdens de vrije val een canopy ride.  ;D

Skydive_Antwerp_trains (7) by Stieven Hultermans, on Flickr

Skydive_Antwerp_trains (6) by Stieven Hultermans, on Flickr

Dacht dat jullie het misschien wel leuk vonden vanuit deze hoek, is iets anders dan Google Maps  ;)

evan

De eerste bundels zijn Antwerpen Noord, de voorlaatste Oorderen achter de ex GM site en dan Wilmarsdonk geloof ik.

Het feit we de foto's zien wil zeggen dat je weer veilig geland bent  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

Hoevenen  :) Op dat pleintje heb ik ooit mijn vlieg-examen afgelegd. Staan die vervelende hoogspanningsmasten daar nog steeds?

Stieven76

Citaat van: evan op 20 juli 2019, 21:01:28 PM
Het feit we de foto's zien wil zeggen dat je weer veilig geland bent  ;)

yep, 4x zelfs :)

Stieven76

Citaat van: Dirky op 20 juli 2019, 21:09:42 PM
Hoevenen  :) Op dat pleintje heb ik ooit mijn vlieg-examen afgelegd. Staan die vervelende hoogspanningsmasten daar nog steeds?

Neen, in de buurt van het veld staan nergens hoogspanningsmasten. Denk niet dat er daar anders zou mogen ge-skydived worden.

mardig23

Bedankt Stieven, zalige foto's van mijn achtertuintje ;)
Mvg Karl

B_Modelbouw

Op de eerste foto ... zijn dat gesloopte ertswagens die daar langst de kant liggen/staan ?
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


loebaske

Machtige foto"s en eens vanuit een andere hoek, super bedankt Steven

svvander

Citaat van: B_Modelbouw op 21 juli 2019, 00:47:37 AM
Op de eerste foto ... zijn dat gesloopte ertswagens die daar langst de kant liggen/staan ?

Links onder? Het lijkt er op he... ze staan alvast niet meer op sporen en als ik het goed zie staat er ook heel deel haaks t.o.v. de sporen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Daar staan inderdaad een hele reeks onderlossers klaar voor de schrootwinkel. De draaistellen en assen zijn gerecupereerd, de rest bestaat binnen afzienbare tijd niet meer.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

B_Modelbouw

vermoedelijk de wagens die jaren op bundel Zandvliet hebben gestaan, toen Stokota daar nog zat gevestigd.

Weldra zal ook een van de andere foto's geheel verdwijnen ... sloopbestek voor de afbraak van de Opel-GM site is rond.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


loebaske


modelbaanHO

Mooie foto's. Geeft inderdaad een ander perspectief dan Google.
Bedankt om te delen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Stieven76

Vandaag snel een sprongske gedaan met mijn springbuddy en die heeft wel een GoPro. Heb er een goed overzicht kunnen uithalen:
overzicht_bundel by Stieven Hultermans, on Flickr

mardig23

Mvg Karl