Michiel,
bedankt voor je vragen en opmerkingen.
* Indien je ook stoomlocomotieven gaat inzetten, zal je ook voor minimale herbevoorrading moeten zorgem: kolen, water en slakken lossen. Komt dat voor de loods?
Water en slakken is voor in de sporen voor de loods. De kolen had ik in feite nog niet aan gedacht. Ik heb dat nu efkes naast het spoor 13 gezet, in het verlengde van spoor 3. Eigenlijk kan slakken ook naar daar verhuizen. Altijd een uitdaging om zoiets voor drierail te maken.
* Het spoortje voor de goederenloods is wel heel erg kort. Kan er een wagon staan zonder de wissel te blockeren?
Het spoortje was oorspronkelijk 25 cm, dus voldoende voor twee korte G10 wagonnetjes. Maar er was nog plaats en ik heb het perron 1 nu 10 cm opgeschoven.
* Ik vermoed dat je overal electrofrog of unifrog zal gebruiken. Sommige nummers zijn zonder de "E" aanduiding.
De keuze heb ik nog niet gemaakt. het gaat in eerste instantie om de layout en beide zijn zelfde grootte.
* Waarom code 100? Code 75 is net iets mooier, en alle materieel rijdt er prima over.
Code 100 wegens de 3-rail. De puko strip van peco is voorzien voor code 100 rails. En ik heb een aantal oude marklin locs en wagens met nog uit de kluiten gewassen flenzen. 75 zou daar nogal nipt kunnen zijn.
* Hoe geraak je bij het schaduwstation achter het zichtbare deel onder het schuine dak? 80cm is al heel diep om een beetje normaal aan te kunnen werken.
Ik dacht alles op wielen te zetten en met een onderstel dat volledig met bouten en moeren stevig aan elkaar vast zit zodat het kan verrolt worden. De vloer van de zolder is redelijk vlak maar niet perfect vlak. De eerste eigenaar had geen vloer voorzien en dus hebben we met OSB platen een volledige vloer in elkaar gestoken.
Het lichtjes verbeterd plan:
