Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Voor Rudy

Gestart door doomslu, 20 juli 2019, 10:41:38 AM

doomslu

Beste treinliefhebbers,

Graag had ik nog even uitgeweid over een in een ander draadje op dit forum besproken loc;

Deze Bachmann-Liliput BR84.001 dateert uit de tijd toen ik nog geen Belgisch materiaal "verzamelde".
Toen ik dat uiteindelijk wel deed, besloot ik om deze DR loc (in nieuwstaat) te verkopen via tweedehands.be, maar gezien er na maanden geen enkele reactie kwam, maw Nieuw DC(analoog)200€ betaald bij Jocadis, tweedehands DCC(ingebouwde ESU decoder) voor amper 160€ en "ik raakte hem aan de straatstenen niet kwijt"!!

Tot ik plots bij het surfen een paar foto's tegen kwam van een fantasie-loc, dus iets wat in werkelijkheid niet bestaan heeft, maar enkel in de fantasie van een modelbouwer, het type HLR 79.005
Ik ben er mee aan de slag gegaan en kwam tot dit resultaat;

Waterketel mag blijkbaar eens opnieuw vernist worden...
De schouw heb ik wat 'verBelgist'

Alsook de kolenbak zonder al te veel te moeten snijden in de loc

De ketelbanden zijn gesneden uit zelfklevende koperstrip...
met het gevolg dat ik hem nu niet graag meer zou missen, alhoewel....alles is te koop in de wereld zegt men! ;D ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

steamdriven

Mooi gedaan, Rudy!
Zou zo echt kunnen zijn.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

ACFI

Met al dat Duits materiaal in groen jasje ziet ie er nog niet zo dom uit.

Maar ik dacht wel dat de Belgische staat op een bepaald moment een locomotief plande afgeleid van de Pruisische T20, de voorloper van de BR 84. Met zijn Belpaire ketel ziet die er sowieso ook al atypisch Duits uit. Net als de G12 en P10 trouwens. Spijtig genoeg heb ik nooit meer info gevonden over deze T20-plannen - of het internet artikel ook maar teruggevonden.

ACFI.

Rangeerduivel

Met ook langs deze weg een woordje van dank aan Luc Dooms, wie het na door mij vergeefse pogingen gelukt is om dit topic te plaatsen :-\

;)

OlivierV

De loc zou zomaar echt kunnen zijn, maar in een bepaald boek staan wel schetsen voor een loc zoals dit onder type 79, het is er natuurlijk wel niet van gekomen.
Wanneer we nog eens met de modulebaan op pad gaan en men vraagt tijdperk 3, dan kunnen we deze zonder veel gekheid eens inzetten. :)

Loc is inderdaad deftig omgeschilderd, heb hem reeds meermaals kunnen aanschouwd.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan