Doublenghien

Gestart door Alan On Track, 19 juli 2019, 10:51:56 AM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

De bouwsnelheid is inderdaad indrukwekkend en toch zo een knap resultaat.

SuSke

leuke dingen en mooi gemaakt.

Je zal nog een beetje werk hebben om alle kieren te dichten.
En ook heb je je laten vangen aan het tegen elkaar zetten van de gebouwen. Je bent de gemeenschappelijke muur tussen de gevels vergeten. Vroeger werden de gemeenschappelijke muren (dikte meestal 28cm) nooit volledig gedekt aan de gevelzijden waardoor er tussen de gebouwen een steense nis op halfsteense diepte ontstaat. Ik weet het, mierenn**ken of muggenziften, maar daar valt mijn oog gelijk op (beroepsmisvorming of zoiets in die aard  ::) ::))
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alan On Track

Ik wil nu niet betweterig overkomen, maar die nis tussen de gebouwen is volgens mij niet noodzakelijk altijd de regel hoor, ik ben snel even wat gelijkaardige straten gaan opzoeken op google maps en heb meteen veel voorbeelden gevonden van rijwoningen die pal tegen elkaar gebouwd werden, met hoogstens een dun laagje cement tussen de gevels:

Naamloos by Alan Jockmans, on Flickr

Een nieuwe ontwikkeling op het diorama: Ik had gisterenavond toevallig even het café op de plaats gezet waar het pleintje had moeten komen, en ben tot de conclusie gekomen dat de plaatsing ervan me eigenlijk wel meer bevalt. Het gebouw komt hier ook beter tot haar recht. Ik heb dus maar besloten om het plan aan te passen en een nieuw geveltje te plaatsen op de plaats waar het café stond. Had ik dit vroeger bedacht had ik misschien een meer gepast hoekhuis voorzien, maar anderzijds draagt het dan wel weer bij aan de ongeplande sfeer die in België zo vaak te zien is. Ik heb daarom ook voor een iets moderner geveltype gekozen, een soort Art-deco woning die je vanaf de jaren 30 in het straatbeeld zag opduiken. Het maken van het halfronde erker was geenzins een eenvoudige opgave, maar het zorgt wel voor meer variatie.

IMG_20200324_143809632 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20200324_113515193 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20200324_143834355 by Alan Jockmans, on Flickr

Het stoort me niet meteen dat ik nu wat extra huisjes moet bouwen om de leegte op te vullen  ;D  Het volgende wordt een frituur die naast het café komt rechttegenover het station.
Modelbouw is een kunst

marimon

Heel mooi en nu al sfeervol.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

modelbaanHO

Ik blijf dit ongelooflijk mooi vinden.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Pierre

Leuke huizen en erg mooi gemaakt. ;)
Groet Pierre.


Floris

jaaaa geweldig dit! 8) 8) 8)

svvander

Knap! Ge geeft toevallig geen opleiding?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky


eddy

Voor die kieren weg te krijgen hebben wij op Westerlo dunne zwarte schuimrubber tussen de gebouwen geplaatst.
Direct een ander zicht.
groeten Eddy

Alan On Track

Citaat van: Dirky op 25 maart 2020, 15:03:22 PM

Ja Floris, concurrentie ?  ;D

Ik beschouw mezelf nog lang niet op hetzelfde niveau als Floris hoor  ;D Ik heb wel veel van zijn draadje geleerd ;)
Modelbouw is een kunst


B_Modelbouw

De werkwijze tussen Alan en Floris is ligt verschillend (onderbouw in karton) maar zeer indrukwekkend ...
Ik blijf ze beiden heerlijk volgen. Zodat ik binnenkort genoeg kennis heb verworven om mijn huisjes
in de statiestraat te bouwen...

Doe zo verder mannen...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Kautenbach

.....en mijn ernstige kritiek is....

Misschien je draadje een andere naam geven, haha, super dit. Ik had (ook mijn eigen misser natuurlijk) niet in de gaten wat voor  mooi draadje er hier te zien is 8) 8)

Prachtig werk, goed bezig ;D