Doublenghien

Gestart door Alan On Track, 19 juli 2019, 10:51:56 AM

marctje

Ik vind die print wel iets hebben zo, geeft een ouder beeld van een café dat al jaren in weer en wind bestaat en waarvan de borden al wat van hun glorie missen.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

trainspottingjr

Een zeer knap cafetje , mag gezien worden.

De reclameborden vindt ik zelf perfect, geeft zo de sfeer van de jaren negentig weer en laat ons zeggen dat zich zoiets nog steeds voordoet in de kleinere gemeenten waar iedereen iederéén kent.

Blijf zo verder doen en ons verbazen 👍
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Floris

Oew, lekker bezig!  8)

renstimpie


Johnnytrein

Ik krijg zin in een grote frisse Stella  ;)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

ben het met de meeste hier eens
verlichten zou ik niet doen in verband met het tijdperk

verlichting in het café en woning zou ik daglicht leds gebruiken
eventueel een rainbow led in het café
die flikkert kleurtjes van zich zelf

knap staaltje zelf bouw kan het beter ja maar je moet het zien op de baan
beetje verouderen met wat vuil dan komt het goed


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 augustus 2019, 17:08:19 PM
misschien eens kijken of je de reclamepanelen niet kunt verlichten ?
In die tijd werd dit type reclame panelen niet verlicht Peter...
Citaat van: raf op 15 augustus 2019, 13:01:40 PM
eventueel een rainbow led in het café
die flikkert kleurtjes van zich zelf

Raf,
Het gaat hier om een zogenoemd "bruin café", daar is een kleurenbol of flikkerlichtjes niet aan de orde, tenzij het toevallig kermis is en de plaatselijke DJ er zijn beer mag ontbinden...! ;D
Maar dan ontbreekt de kindermolen en de auto-scooter weer... :-\

;)

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

ja wie weet met een fritkraam en een eendjes vissen ding
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alan On Track

Voor een kermis is het diorama wel wat te klein  :P Het zou alles ook te druk maken. Het is wel de bedoeling dat er nog bescheiden verlichting in zowel het café als het station zouden komen.  Eventueel zelfs straat en perronverlichting. Het zal wel om warmwitte leds gaan, en de borden zelf gaan niet appart verlicht worden. Dat moet ik nog zien. Waarschijnlijk ga ik dit ook pas later doen. De gebouwen zullen sowieso afneembaar blijven. Er moeten ook nog wel wat details aan het café komen, maar intussen ben ik toch verdergegaan met de bouw van het diorama zelf.

Ik heb nu hardschuim van 5mm gebruikt dat ik in twee lagen op elkaar heb gekleefd (met een lager stuk aan de straatkant). Zo is de basis alvast steviger en trekt het (hopelijk) niet zo krom bij het verven. Zodra ik er tijd en zin in heb zet ik me aan het inkrassen van stoeptegels en kasseien in het bodemstukje. Op het eilandje komen ook nog enkele bomen.

Hier alvast enkele onderbelichte foto's van hoe het stationsplein er zo ongeveer zal uitzien.

IMG_20190816_134332091 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20190816_134319624 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jef

Tuut zei de trein en de statie vertok.

modelbaanHO

Dat ziet er veelbelovend uit ! Heel mooi.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

raf

mooi dat wel
en kermis geen plaats
ik herinner me (in flarden)dat we vroeger een kermis van drie wagens hadden die op de stoep stonden en met de andere wielen op blokken .schietkraam ,frietkraam en vissen en dan deden al de omliggende zaken wat geld bij elkaar of gaven in geval van mij pa een hesp en word er een wedstrijd en tombola in het café ingericht en buiten appels bijten  uit een bak met citroen water ,zakken lopen,schoklade boterham happen ,vogel pikken met zo een dikke vogel die op hing ach man wat een tijden en wat plezier we hebben gehad .wij hadden geluk er waren 3 café's hahaha .dus veel plaats heb je voor een lokale kermis in de jaren 70 niet nodig .wel veel volk en een echte sjampetter
ben benieuwd naar de stoep en dergelijke want daar moet ik ook nog aan beginnen ooit eens
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Jappy

Heel mooi! Zeer herkenbaar sfeertje. Misschien geen kermis, maar dan wel een fritkot? Maakt het nog net dat tikkeltje Belgischer. ;)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn