Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Doublenghien

Gestart door Alan On Track, 19 juli 2019, 10:51:56 AM

Michiel

... "Een Halte te Laat" of, "Nen 'Alt te Loet"  ::)  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Leuke namen voor een prachtig project  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

maar nu denk ik juist aan de periode die de TS wil gaan uitbouwen
moet het dan niet in het frans zijn want in die periode werd het allemaal een beetje verfranst
net zoals bv "de quatre bras" die aan een kruispunt lag met 5 straten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alan On Track

Het café begint stilaan vorm te krijgen.  Zoals jullie zien heb ik met twee verschillende steensoorten gewerkt, om zo het 'samengestelde' effect te verkrijgen. De drie gevels zijn nu af, de volgende stap is het schilderen  :)

IMG_20190726_023919672 by Alan Jockmans, on Flickr

De gevel van het café heeft her en der wel een spleetje, maar da's niet zo erg, dit wordt nog weggewerkt door de caféborden.

IMG_20190726_023903667 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

OlivierV

He Alan, mooi werk allemaal.

Misschien een tip. Voor die stukjes scenery om die op een stuk houten minimodule te plaatsen?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Alan On Track

Vandaag een speciale dag: het is namelijk mijn verjaardag  ;D
Het feestje is pas vanavond, dus heb ik de dag vrij om op mijn gemak wat verder te knutselen aan mijn café.

Intussen heb ik er nog wel wat aan voortgewerkt, vooral wat de kleur betreft. Het gebouw heeft een laag primer gekregen, dat ik daarna met kleurpotlood het juiste baksteeneffect heb gegeven. Voor de gevel van het café zelf bleek dit echter niet de beste optie, de kleur zit niet goed, dit heb ik toch met verf moeten aanpassen.

IMG_20190729_212739216 by Alan Jockmans, on Flickr

Daarna heb ik een motiefje getekend op de stenen. Dit verschilt niet zo heel erg van dat van het station, maar zo blijft de eenheid wat bewaard. T'is een vrij klassiek motief dat over het hele land wel te vinden is. Het was een beetje trial and error om de gevel van het café de juiste kleur te geven, op de foto's hieronder is het nog iets te geel.

IMG_20190811_201119946 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20190811_201114386 by Alan Jockmans, on Flickr

Voorlopig ben ik tot hier gekomen, de raampjes zijn intussen allemaal geplaatst. Vier raampjes komen uit de rommeldoos, de rest is zelfbouw, spotten jullie welke?  ;D Het gebouw begint in elk geval nu echt tot leven te komen. Het handvat van de cafédeur is gemaakt van een nietje. Verder zit de kleur van de cafégevel wat mij betreft eindelijk goed.

IMG_20190812_172744996 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20190812_172751212 by Alan Jockmans, on Flickr

Ik heb intussen ook een naam gevonden voor het café, en heb een documentje met interieurs, reclameborden en andere prints gemaakt. Die ga ik vandaag nog proberen toe te voegen aan het gebouw. Da's dus nog een verassing voor straks  ;)
Modelbouw is een kunst

Gerolf

Tof om op die manier jarig te zijn  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Alan On Track op 13 augustus 2019, 10:44:23 AM
Vandaag een speciale dag: het is namelijk mijn verjaardag  ;D
Da's dus nog een verassing voor straks  ;)
als je een r toevoegt bij je verrassing wil ik wel geloven dat het leuk wordt, trouwens fraai bezig ! ;)En gefeliciteerd met je verjaardag

Alan On Track

De bouw van het café begint stillaan ten einde te lopen. Fijn, dan kan ik me weer bezighouden met de stationsmodule zelf.

Het gebouw is intussen voorzien van twee zijgevels, een bescheiden interieur met behangen muren, gordijntjes aan de ramen en natuurlijk ook de nodige borden aan de buitenkant. Als naam voor het café heb ik 'Omnibus' gekozen. Het past in het stationsthema en kan zowel Nederlands als Franstalig zijn, mijn doel was dan ook dat het café overal in het land zou kunnen staan.

Ik heb de borden aan de buitenkant afgedrukt met mijn nieuwe printer, maar voor de prijs dat ik voor dat toestel heb betaald (kleine 200) had ik wel iets scherpere prints verwacht? al kan het ook zijn dat dit gewoon aan de papiersoort of instelling ligt, ik moet alles nog uitzoeken van die printer. Dus de kans bestaat wel dat ik alles nog eens opnieuw afdruk. Voorlopig ziet het er alvast goed uit.

IMG_20190813_093744265 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20190813_093752784 by Alan Jockmans, on Flickr

Ik ben ook alvast aan het dak begonnen (dat afneembaar is en blijft), dit heb ik gewoon gemaakt uit reliëfkarton van Noch. Ik ga het toch wel nog wat moeten bewerken, want hoewel de kleuren van het dak perfect zijn is het wit van het karton her en der wel zichtbaar door erin te snijden ... Ik ga waarschijnlijk alles dus nog een extra verflaag geven. Verder komt hierin ook een dakraampje. Zodra ik hiermee klaar ben volgend de laatste details zoals de schoorstenen, gevelankers en electriciteitsdraden die langs de gevel lopen.

IMG_20190813_113354066 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20190813_113349355 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

Metpetergaathetbeter

misschien eens kijken of je de reclamepanelen niet kunt verlichten ?

Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Paulogic

Heel mooi gedaan.

Als je scherpere prints wilt, dan is de resolutie van wat je afdrukt van belang.
Ik veronderstel dat u bitmaps (foto's) van het web geschept hebt en deze dan gebruikt?

Minimum 200 DPI en meer mag want uw printer zal zeker 600 DPI of hoger zijn.

Als het aan de combi papier/inkt ligt, dan speciaal papier voor inktjet kopen kan helpen.

Zo niet mag je het mij doormailen, ik zal het dan voor u graag gratis afdrukken op mijn
1200 DPI Color Lasercopier van Triumph-Adler = industriële kwaliteit.

Ik stuur het dan wel op in een deftige enveloppe.
mvg,
Paul(ogic)

55erke


Knap café tje !

Groetjes

Pierre

Groet Pierre.


DFS

Men krijgt er dorst van!

Mooi werk