Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Gare Frigorifique d'Eurne

Gestart door renstimpie, 17 juli 2019, 22:56:39 PM

renstimpie

Ondertussen is de naam aangepast:

renstimpie

De binneninrichting ligt even opzij.   De hendels voor de Saxby inrichting nemen wel wat werk in en het is vrij eentonig.  Dus verandering van spijs doet eten ;).   Nu even een projectje dat ik ook op chateau kan plaatsen, dus zeker niet verloren:



Dit gaat zeer klein zijn.   Zo fijn werken is meestal niet mijn ding, maar ik ga het toch proberen.

Foto's volgen.

Rangeerduivel



Een standbeeld van de kerstman....?  ;D ;D

;)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

renstimpie

De eerste gevel:  ik kon het niet laten...


DFS

Is dat een boiler of drukvat aan de gevel? Wel indrukwekkend zicht zo...

Ik vind het beton wel heslaagd, maar de baksteen is er te proper bij...

SuSke

Muurankers zitter er voor niets in Tim.

Die dingen werden gebruikt om houten balken die in het gebouw zitten te verankeren in de gevels en de krachten te spreiden over een paar rijen metselwerk.
Hier zitten ze tussen de ramen in de metselwerk stijlen, en is het metselwerk invulmetselwerk dat in principe nooit een steunende functie krijgt in een betonskeletbouw.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

renstimpie

Dus Suske,  als de muur ankers op een rechte verticale lijn liggen zou het kunnen dat ze wel gebruikt worden om "iets" te verankeren? dit hoeft niet perse horizontaal te zijn?  volgt later deze week nog een andere foto die de opbouw misschien logischer maakt. ;)
Alvast bedankt voor de tip.

Verder gisteren nog een paar details gemaakt...   Je weet maar nooit waarvoor je ze kan gebruiken:

Bunker:


rommeltjes


Groetjes

Tim

renstimpie


renstimpie

opnieww begonnen aan de segmentdraaischijf  versie 2.0.  iets langer..


renstimpie

We zitten niet stil.   De tillig wisselbouwpakketjes zijn binnen en worden deze week op de module geplaatst.
Redutex is ook aangekomen en alle straten liggen reeds.  nog even wachten op een bestelling uit Chartres (decapod materiaal) en we kunnen weeral verder.

Groetjes

Tim

renstimpie

gisteren nog een ruwbouw in elkaar gezet...  stilaan beginnen aan de afwerking..


renstimpie

Een (lang) tijdje ertussen uit geweest (op werk en modelbouwgebied).  Maar alles stilaan aan het herpakken.  Dus ook dit project.  Alles rustig aan. 
eerst werkje is het Gare Frigorifique opnieuw bouwen naar een bestaand voorbeeld in Parijs en af en toe verder werken aan de bakken.  Maar alles rustig op mijn tempo.

renstimpie

We zijn dus terug begonnen.




Eerst dit stukje bekabelen,  want dat waren we dus vergeten... :-X

Johnnytrein

Helaas zijn alle afbeelding niet zichtbaar.  :'(
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about