Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Gare Frigorifique d'Eurne

Gestart door renstimpie, 17 juli 2019, 22:56:39 PM

renstimpie

Ik ben al een tijdje in het bezit van een tekening van Didier Lemaitre.  Een prachtig plan van een leuke baan waar je echt leuk kan rangeren. 
Een echte TIMesaver ;)   Even een paar dingen afwegen (mini-baantjes wedstrijd - kunnen we een deel hiervoor gebruiken??)  maar ik wil er echt mee
aan de slag.





Koen

Leuk project, Tim.
Zijn de onderste tekeningen van jou? Veel belovend project!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

svvander

Als die onderste tekeningen van jou zijn: hoed af! Ik ben graficus van opleiding en apprecieer knappe schetsen. Deze hoort in het rijtje professionele schetsen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

renstimpie


steamdriven

Knap project! Dit ga ik ook weer zeker volgen.
Franse invloed, maar ga je dit zo houden of wordt dit een Belgisch geïnspireerd tafereel?

Ik ben zelf ook bezig met een Inglenook maar heb nog een struikelblok in mijn verhaal waardoor ik mijn definitief plan nog niet kan publiceren. Ik sukkel daar al effe op. Hopelijk spoedig een oplossing. ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

ACFI


renstimpie

Een voorwaarde voor deze bouw is ook weer:  bouwen met het materiaal dat we hebben.. 😃

renstimpie

Dit gebouw had ik nog ergens staan...  dit gaan we toch inzetten.  Op de linkerkant van het plan.


modelbaanHO

Dat ziet er een mooi project uit.
Succes met de realisatie.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Kautenbach

Mooi plan, veel plezier met de bouw, en we gaan je volgen ;D

Ronald


renstimpie

Aan het schetsen hoe ik het gemakkelijkst kan beginnen aan de houtbouw.

Voorwaarden:
- Het moet gemakkelijk handelaar en bijna niets wegen.  --> populierentriplex is zeker mijn keuze.
- Achtergrond:  Een foto van wolken op Forex.
- liefst 2 modules:  Ik zou er twee wegkrijgen in "deze" auto.  dus 2 modules van 1.50 x 0.60 en 0.60 hoogte.   35 cm beschikbaar als kijkkast.
- voornamelijk:  KEEP IT SIMPLE.

De opbouw van Muno en Chateau Migraine, lijken mij dan het gemakkelijkste.  Foto volgt morgen.. eerst nog wat.. kl....


Tips zijn altijd welkom


Tim

renstimpie

het geklungel met karton voor een mini houtbouw te maken (bekijken mogelijkheden,...) even opzij gelegd.. doen we wel verder in september...

Nu wat ontspanning..  inrichting voor een saxby seinhuis (bron: loco Revue 796, idee Daniel Aurilio)



De personeelskasten, kachel, kolenemmer en bord staan er al..  vandaag doen we voort aan de saxby inrichting.




Pierre

Groet Pierre.