Roco baureihe 85

Gestart door Peter, 16 juli 2019, 14:31:26 PM

Peter

Eindelijk, eindelijk
Mijn nieuwste aanwinst: de Höllentalbahn lok bij uitstek, namelijk
de baureihe 85 001 van Roco

DSCN4274 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN4273 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN4276 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN4275 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

PhantomRC

Waow p r a c h t i g !!! ;)
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

Bundesbahnfreak


bellejt

mooie lok.Heb je wel grote boogstralen voor nodig ,denk ik als 5 asser.

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 18 juli 2019, 19:01:56 PM
Heb je wel grote boogstralen voor nodig ,denk ik als 5 asser.

Ik heb de BR84 van Bachmann, dat is vrijwel dezelfde loc, en die wringt zich met zijn 5 assen moeiteloos door de kortste bochten, daarvoor kunnen de 3 middelste assen tot wel 1cm in de breedte verschuiven.

Bij echte loc's van dat type durft men al eens een middelste as(van de 5) zonder flens gebruiken, zie maar op de schets in onderstaande link
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=13&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwih3MeM_L7jAhVC_qQKHXdiDLEQFjAMegQIAhAB&url=http%3A%2F%2Fwww.mueglitztalbahn.de%2Fbr84.htm&usg=AOvVaw1tpXe0v1X6a15ImEt_DmLM

;)

BR-59

@ Rangeerduivel: 1 cm lijkt mij wel erg veel. dan blijft er maar een paar mm frame over en zal het loopwerk ongetwijfeld gaan wringen, maar een paar mm gaat zeker ;D

Rangeerduivel

Citaat van: BR-59 op 19 juli 2019, 07:58:53 AM
@ Rangeerduivel: 1 cm lijkt mij wel erg veel. dan blijft er maar een paar mm frame over en zal het loopwerk ongetwijfeld gaan wringen, maar een paar mm gaat zeker ;D

Allée hup, hier gaan we weer ::)
Je hebt gelijk, het is 'maar' 8mm!
Als beide buitenste wielen op het uiterste (4mm tussen chassis en as) staan,(de andere assen schuiven ook, het is niet enkel de middelste as, is het verschil aan de binnenkant van de wielen 8mm

Hetzelfde bij een bocht in de andere richting;

Het papiertje zit er tussen om de as in de (door mij) gewenste stand te dwingen, normaal doen de rails dit..
btw; Het chassis is axact 10mm breed.

Sorry voorde kwaliteit vd foto's, in de gauwte met de wrijftelefoon genomen ???

;)

Peter

De minimum boogstraal voor de 85 is 358 mm, dus de Roco R2
Op mijn klein baantje met R3 en R4 is er dus geen enkel probleem . Heb een railcirkel met R2 op tafel gelegd om te testen en de lok gaat er heel soepel door.
Of dit met de AC versie ook zo is weet ik helaas niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

BR-59

@Rangeerduivel: Mijn commentaar was gebaseerd op de vijf vaste assen. De bogies reken ik niet mee, aangezien zij een draaipunt hebben.


Rangeerduivel

#9
Citaat van: BR-59 op 19 juli 2019, 16:58:56 PM
@Rangeerduivel: Mijn commentaar was gebaseerd op de vijf vaste assen. De bogies reken ik niet mee, aangezien zij een draaipunt hebben.

Mijn antwoord is ook gebaseerd op de 5 vaste assen, de dissels zijn uiteraard niet meegerekend.
Blijkbaar geloof je niet gauw iemand... :-\

;)

BR-59

@Rangeerduivel: Ik ben inderdaad atheïst. Ik heb mijn eigen Märklin BR 94.5 (37168) er ook even bij gepakt en deze komt maar op 4,7 mm. Klaarblijkelijk hanteert Bachman een wat grotere marge en kun je waarschijnlijk zelfs een boogstraal 295 mee rijden. Dat red mijn BR 94.5 niet.

Rangeerduivel

Citaat van: BR-59 op 19 juli 2019, 20:23:16 PM
Ik ben inderdaad atheïst.
Lijkt mij eerder op agnosticisme, ;D ;D
Citaat van: BR-59 op 19 juli 2019, 20:23:16 PM
Ik heb mijn eigen Märklin BR 94.5 (37168) er ook even bij gepakt en deze komt maar op 4,7 mm. Klaarblijkelijk hanteert Bachmann een wat grotere marge en kun je waarschijnlijk zelfs een boogstraal 295 mee rijden. Dat redt mijn BR 94.5 niet.
Merkwaardig, normaal spreekt men Märklin en korte bochten in 1 adem uit.... ???

;)

BR-59

@Rangeerduivel: Agnosticisme is een onderdeel van het atheïsme, maar dat even terzijde  8) ;D

Ik heb mijn 94.5 uitgeprobeerd op de k-rail 2210 (radius 295,4 mm) en ik vond hem daar niet bepaald lekker doorheen lopen. Hij gaat iets uit het 'lood' hangen. Voor de 24130 (radius 360 mm) geen probleem. Dus voor mij is het geen 1 ademteug, eerder een zucht. ;D ;D