Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Project Rheingold

Gestart door PhantomRC, 12 juli 2019, 23:04:01 PM

PhantomRC

Citaat van: PhantomRC op 15 juli 2019, 11:50:04 AM
Heb mijn geluk gevonden bij Brawa ... een BR 01 DRG met Rheingold wagons ... maar dat betekent afwachten tot Q4/2019 en wat centen uitbesteden.  ;D

Afwachten tot november of december is ietske te lang en Roco verdeelt vanaf half augustus een Roco 03.10 Sound met 3 wagons ... dus maar besteld in Nederland samen met een supplementaire set van 2 wagons.  ;D ;D ;D

En de Rheingold? Ja, de BR 03.10 heeft daar waarschijnlijk niet veel mee te maken qua authenticiteit maar ... op het internet ook nog een set van 5 Liliput wagons "Rheingold" op de kop kunnen tikken ... levering volgende week  :)
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

mardig23

Een BR03.10 voor die Rheingold van Liliput lijkt me inderdaad niet echt realistisch, maar je bent baas op eigen baan.

Een BR03.10 heeft vooral helemaal niets meer te maken met uw origineel idee van de loc uit de strip.

Waarom koop je niet gewoon een BR18, zoals uw eerste idee?
Dat kan nooit moeilijk te vinden zijn...

Mvg Karl


PhantomRC

Citaat van: mardig23 op 18 juli 2019, 15:58:41 PM
Een BR03.10 voor die Rheingold van Liliput lijkt me inderdaad niet echt realistisch, maar je bent baas op eigen baan.

Een BR03.10 heeft vooral helemaal niets meer te maken met uw origineel idee van de loc uit de strip.

Waarom koop je niet gewoon een BR18, zoals uw eerste idee?
Dat kan nooit moeilijk te vinden zijn...

Het gaat me niet zozeer over het wel of niet de realiteit na te bootsen maar eerder om de esthetiek.
Trouwens, indien ik me niet vergis, waren er enkele opmerkingen over het realisme van de situatie in het stripverhaal.

Ik kon ook de Brawa afwachten maar uiteindelijk heb ik een praktischere keuze gemaakt.
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

PhantomRC

Citaat van: Rangeerduivel op 18 juli 2019, 16:05:13 PM
Of...
https://www.benl.ebay.be/itm/Roco-61472-Zugset-Dampflok-S-3-6-mit-Salonwagen-K-Bay-Sts-B-Sound-OVP/133111079293?hash=item1efe09e17d:g:xWUAAOSwqpBdKZvQ

als het toch op geen geld aankomt....

;)

Tussen de Roco en de Brawa (alles inbegrepen ttz met de wagons) is er grosso modo een verschil van om en bij de 250 euro ... dat zijn een pak sporen en andere infra die ik kan aanschaffen voor een gelijkaardig resultaat  ;)
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

PhantomRC

Deel één is vandaag geleverd vanuit https://www.loco-loko.com:







2de hands maar in zeer goede staat  :D :D :D
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

Peter

Zijn deze rijtuigen al de recentere reeks met kortkoppeling en kontakten voor binnenverlichting of zijn het nog de vorige reeksen zonder koppelings mogelijkheden en kontakten aan de wielen en/of assen
Met vriendelijke groeten
Peter

PhantomRC

Citaat van: Peter op 22 juli 2019, 10:34:21 AM
Zijn deze rijtuigen al de recentere reeks met kortkoppeling en kontakten voor binnenverlichting of zijn het nog de vorige reeksen zonder koppelings mogelijkheden en kontakten aan de wielen en/of assen

Gezien ik die 2dehands kocht zal het wel de optie "zonder" zijn  ;)
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

Rangeerduivel

Citaat van: PhantomRC op 22 juli 2019, 11:55:10 AM
Citaat van: Peter op 22 juli 2019, 10:34:21 AM
Zijn deze rijtuigen al de recentere reeks met kortkoppeling en kontakten voor binnenverlichting of zijn het nog de vorige reeksen zonder koppelings mogelijkheden en kontakten aan de wielen en/of assen
Gezien ik die 2dehands kocht zal het wel de optie "zonder" zijn  ;)

Alvorens iets "blind" te kopen is het altijd mogelijk een mailtje te sturen om zoiets te vragen....

En gezien de gemiddelde prijzen die worden toegepast in die link zeker belangrijk en verantwoord! ::)

Het woordje "rare"(zeldzaam) erbij plaatsen is in de modeltreinwereld een truuk die de laatste jaren regelmatig wordt toegepast zodat de tweedehandsprijzen hoger kunnen oplopen dan de nieuwprijs.

;)

PhantomRC

Citaat van: Rangeerduivel op 22 juli 2019, 12:21:05 PM
Citaat van: PhantomRC op 22 juli 2019, 11:55:10 AM
Citaat van: Peter op 22 juli 2019, 10:34:21 AM
Zijn deze rijtuigen al de recentere reeks met kortkoppeling en kontakten voor binnenverlichting of zijn het nog de vorige reeksen zonder koppelings mogelijkheden en kontakten aan de wielen en/of assen
Gezien ik die 2dehands kocht zal het wel de optie "zonder" zijn  ;)

Alvorens iets "blind" te kopen is het altijd mogelijk een mailtje te sturen om zoiets te vragen....

En gezien de gemiddelde prijzen die worden toegepast in die link zeker belangrijk en verantwoord! ::)

Het woordje "rare"(zeldzaam) erbij plaatsen is in de modeltreinwereld een truuk die de laatste jaren regelmatig wordt toegepast zodat de tweedehandsprijzen hoger kunnen oplopen dan de nieuwprijs.

;)

De wagons zijn idd niet van de laatste generatie maar na heel wat zoeken op oa eBay (Duitsland oa) was de prijs aanvaardbaar EN de stukken zijn in prima staat. Niet vergeten dat een set van " wagons "Rheingold" nieuw gemakkelijk over de 120 euro gaat.
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

Spoorman1

Daar kan je gewoon blind kopen, weet ik uit eigen ervaring.
Prijzen zijn juist lager dan elders (voor dezelfde kwaliteit) en het meeste is ongebruikt.
Voorraden worden opgekocht doordat al die winkels sluiten tegenwoordig en dan kom je mooie zeldzame dingen tegen.
Ideale plaats voor de kritische verzamelaar, die artikelen zoekt, wat zijn waarde blijft houden.
In modeltreinen investeren is nog steeds een verstandige beslissing naar mijn mening en zeker in deze tijd, zonder rente.
Winkels met de nieuwste artikelen moet je dan wel vermijden. Het oude spul is ook gewoon beter van kwaliteit en gaat niet kapot.
Tja, ik ben nog van de oude stempel;-).