Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Toon je vakantietreinen...

Gestart door Michiel, 09 juli 2019, 21:46:47 PM

BC911

Inderdaad Peter. Een paar dagen in het Glottertal verbleven op de terugweg naar huis. Aangezien we bij het verblijf een kaart kregen voor gratis openbaar vervoer een tripje gemaakt met de trein naar de Titisee  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

755philippe

#16
Het enige spoorlijntje in Mallorca van Palma naar Soller. Leuk om nog eens in een houten treintje te rijden. Was vroeger bij ons ook maar die houten banken is bij ons verleden tijd geworden. Als klein manneken in de jaren 70 heb ik nog op zo'n banken gezeten in de trein van Namen naar Dinant.

 

Nog even een oude mechanische wisselsteller

     

Mvg



svvander

Ik kan er niet aan doen, misschien is het dislectie, maar ik lees als topictittel altijd: toon je vakantietrienen...  ::)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

Ah, prachtig lijntje, dat naar Soller! Ooit ga ik nog eens een N-baantje bouwen gebaseerd op dat stationnetje, zo mooi onder de platanen...
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Michiel

En dan misschien met het schattige trammetje naar Puerto de Soller.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

755philippe

Michiel, van dat trammetje heb ik ook een foto. Zal vanavond eens zoeken of ik daarvan een mooie foto heb staan en zal hem posten op het forum maar... het is geen trein. :) ;)
Mvg

Michiel

Citaat van: 755philippe op 23 augustus 2019, 10:19:20 AM
... maar... het is geen trein. :) ;)
Ik heb vele jaren proberen uit te leggen aan m'n vrouw wat het verschil is tussen een trein en een tram. Voor haar maakte dat geen moer uit, en op de keper beschouwd...  ::) 
Dus laat maar komen!  ;)  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Onze vakantie ging zoals elk jaar door in Oostenrijk. Ditmaal niet in het mooie Bregenzerwald maar in het eveneens prachtige Ehrwald.
Een uitstapje naar Garmisch Partenkirchen om een foto te kieken van de Bayerische Zugspitzbahn mocht niet ontbreken. Dus op de enige regenachtige dag van het verlof de Postbus in, hop naar Garmisch.
De rit met de tandradbaan zelf hebben we niet gedaan. Al gauw dik 200€ voor ons gezin, dat is effe slikken.

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Peter

Bart,
Is inderdaad niet goedkoop, maar wel de moeite waard (wel letten dat het een  zonnige dag is)
Met de trein ongeveer een uurtje rijden, en net voorbei de Eibsee gaat die voor een hele tijd een tunnel in tot op het Zugspitz platt. Daar moet je overstappen in een kabinelift tot helemaal boven (in de prijs inbegrepen) waar een groot terras is met restaurant en.....een super uitzicht
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Is de consumptie op dat terras ook inbegrepen? ;D
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

steamdriven

Dat het meer dan de moeite is, daar ben ik ook zeker van, Peter. Maar we hadden al de Zugspitzarena Karte en daar zat een H/T naar de top in. Maar dan vanuit Ehrwald natuurlijk. Dat hebben we dan ook gedaan op een prachtige, zonnige dag:



En Joannes, ik herinner mij precies toch dat ik onze consumpties daar heb moeten betalen...  ;D

Het naar huis rijden hebben we zoals altijd over 2 dagen gedaan. Ons jaarlijks bezoekje aan het mooie Schwarzwald mocht niet ontbreken. Niet direct een treinfoto maar het heeft me toch weeral wat geld gekost:



We moeten echt eens wat langer naar deze prachtige streek gaan.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

755philippe

#27
Nog even foto's van het trammetje in Puerto de Soller in Mallorca. Moet wel zeggen dat de kwaliteit van de foto's iets minder is ( die van de tram ook waarschijnlijk) :)


        


     


Dirky

Iets minder levendig en wel "met een vreemd gevoel"... Dampflokmuseum Hermeskeil.
De locomotieven werden ooit door een privaat persoon opgekocht om ze te behoeden van verschroting. Helaas zijn er van de 20 oorspronkelijke restaurateurs maar twee meer over. Er gebeurt dus nagenoeg niets meer... Een 10-tal locs zijn mooi geschilderd. De rest, een kleine 40-tal, zijn echt wrakken.

20190825 039 by Dirky dyniMo, on Flickr

20190825 060 by Dirky dyniMo, on Flickr

20190825 062 by Dirky dyniMo, on Flickr

Lijn50

Citaat van: Michiel op 11 juli 2019, 11:22:12 AM
Het lijkt dat de locomotieven die instonden voor personenvervoer al een tijdje werkloos afgesteld staan, met dekzijlen deels overdekt. Goederenvervoer lijkt nog actief, maar heb geen enkele beweging mogen waarnemen. En in de oude binnenstad stond nog een oud rijtuig, maar jammer genoeg gesloten voor bezoek.

Hey Michiel,
Ik was in Cuba 2 jaar geleden en ik zag nochtans een paar reizigerstreinen onder andere rond het station van de hoofdstad. Ik denk dat de recentere locomotieven die je fotografeerde, defect zijn... Wisselstukken zijn zeldzaam en te duur waarschijnlijk...
Het station is gebouwd op 2 plateaus met verschillende hoogtes waarvan de hoogste (op jouw fotos) bereikbaar is per spoor via een lange metalen viadukt waar ik inderdaad geen beweging zag.
Voor het andere station onderaan, die meer lijkt op een bijgebouw, rijden de treinen het station achteruit binnen na een grote lus door het emplacement zelf om de volledige trein in de goede richting te hebben voor het volgend vertrek.
Hier een trein die het station Havanna nadert.
FC 51408--2017_03_18_0216ad by Philippe Smets, sur Flickr

Op het platteland is het iets folklorister. Voor de inheemse bevolking waarschijnlijk niet met de zeldzame trage en dus overvolle treinen
FC 50941--2017_03_26_0798ad by Philippe Smets, sur Flickr

Groetjes,

Philippe