Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Toon je vakantietreinen...

Gestart door Michiel, 09 juli 2019, 21:46:47 PM

Michiel

Net terug van vakantie, en zag er toevallig een tiental stoomlocomotieven. Wel al een tijdje uit bedrijfsdienst, opgelapt en tentoongesteld als bezienswaardigheid in het park rond het kopstation van de hoofdstad. Heb je ook iets gespot op vakantie? Deel je vangst dan hier.  ;)






groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Bedankt om de beelden te delen.   Waar was je?  Lijkt me Zuid Amerikaans ...

Voor mij is het nog wachten tot september om vakantie - trein - plaatjes te schieten.  (als het door kan gaan  ???  )


Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Het continent is alvast juist, Evan. Het land is een vrij populaire vakantiebestemming. Hier zijn nog een paar foto's uit hetzelfde park.





groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Meteen goed, Evan! "La Habana", hoofdstad van een land waarvan we eigenlijjk maar de facade kennen. Achter die facade ligt een land in puin, een halve eeuw gewurgd door Amerikaanse boycots. Een bikkelhard contrast met de mooie geconserveerde pre-revolutieplaatjes die we kennen met jaren '50 autos en kleurrijke gevels van magistrale gebouwen uit coloniale tijd. En dan natuurlijk het geromantiseerde verhaal van een revolutie met Fidel en Ché. Een revolutie die in het land wordt voorgesteld als een bevrijding, maar in feite een harde dictatuur is van een elite die niet bekommerd is om zijn bevolking. De mooie autos, kleurrijke gevels en een geromantiseerde Ché zijn een facade voor de wereld, om de harde waarheid te verbergen. Een vakantie buiten het traditioneel hotel-circuit toont een ander Havana dan wat je in de brochures ziet, en wat het "regime" wilt dat men ziet.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Bedankt voor de toelichting Michiel. Ik neem gemakkelijk aan wat je me verteld.  Ik heb bijvoorbeeld een maand in Peru rondgetrokken jaren terug met de rugzak en vaak buiten het toeristische traject en mijn ogen gingen open.  Vorige week heb ik met een Argentijnse vriend bijgepraat toen ik hem zag en die wist me toch ook weer toe te lichten wat een gedoe het is in die landen en dan besef ik terug hoe goed we het hier toch hebben.

Heb je nog foto's? 

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Vanavond, na m'n werk, plaats ik nog een paar foto's.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#7
Zoals beloofd nog een paar fotos, ook van het station in de steigers. Alle perrons zijn opgebroken, er rijdt geen enkele trein in Havana centraal.









groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Werner

Schitterende foto's! Dank je Michiel.

Spijtig van het station in renovatie, ik vermoed dat de binnenruimte er ook goed uit zou zien. Doet me herinneren aan Antwerpen-Centraal, daar kwam ik bijna 10 jaar lang voorbij terwijl het in de steigers stond.
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

Michiel

Het lijkt dat de locomotieven die instonden voor personenvervoer al een tijdje werkloos afgesteld staan, met dekzijlen deels overdekt. Goederenvervoer lijkt nog actief, maar heb geen enkele beweging mogen waarnemen. En in de oude binnenstad stond nog een oud rijtuig, maar jammer genoeg gesloten voor bezoek.





groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Niet zo ver van huis (+- 240 km) maar prachtige natuur en de trein was een heel goedkoop vervoermiddel

DSCN4213-3 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke



En het is niet van een treinenkerkhof....
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

henry


BC911

Niet zo´n speciallekes als hierboven, maar gewoon het dagdagelijkse treinverkeer op vakantie:







Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Peter

In het Schwarzwald op vakantie geweest Bert?
Denzlingen ligt op de lijn Naar Freiburg
Met vriendelijke groeten
Peter