smalspoordagen - Katwijk Leiden - 28 en 29 september

Gestart door renstimpie, 06 juli 2019, 12:19:16 PM

SuSke

Een bezoek staat op de planning. Was vorig jaar ook al de moeite en dit jaar ziet het er nog mooier uit.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald

What is distance :) Afgelopen weekeinde "even" 1500 kilometer gereden om een show in Zwitserland te doen. Ik ga wel even kijken naar dit mooie aanbod. Frans, wanneer zijn jullie er? Kunnen we een bakkie doen ;)

renstimpie

Citaat van: Ronald op 13 september 2019, 21:10:52 PM
What is distance :) Afgelopen weekeinde "even" 1500 kilometer gereden om een show in Zwitserland te doen. Ik ga wel even kijken naar dit mooie aanbod. Frans, wanneer zijn jullie er? Kunnen we een bakkie doen ;)

A different kind of crazy😉

Martin Welberg

Afstanden worden erg relatief als je net 12968 miles achter de rug hebt om een smalspoor conventie te bezoeken  ;)

BR-59

Goedemorgen,

Ik ben er vorig jaar geweest en toen was de LGB-baan nog niet af. Dat is nu wel het geval. Ook het grote assortiment aan materieel en de rolbak zijn de moeite om te bekijken. Een rondgang langs het Valkenburgse meer zeker niet overslaan. Er hangt een vleugje zilte lucht en dat schijnt gezond te zijn. Maar dan wel bij westenwind.
Voor degene, die er niet van op de hoogte zijn, is er ook in Erica een smalspoormuseum. En het veenmuseum in Bargercompas kent ook een rondgang met smalspoor. 

SuSke

Citaat van: Ronald op 13 september 2019, 21:10:52 PM
What is distance :) Afgelopen weekeinde "even" 1500 kilometer gereden om een show in Zwitserland te doen. Ik ga wel even kijken naar dit mooie aanbod. Frans, wanneer zijn jullie er? Kunnen we een bakkie doen ;)

zondag van de late voormiddag tot bijna sluitingstijd  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald


sdz1976

Nog even vermelden dat Luxor sugar valley gebouwd werd door Valentijn en en mij.
En verder nodig ik jullie allen uit om gedag komen te zeggen op deze unieke en gezellige beurs.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ronald


SuSke

Citaat van: sdz1976 op 15 september 2019, 20:44:20 PM
En verder nodig ik jullie allen uit om gedag komen te zeggen

Wil je dat wel Samuel...  ??? ??? ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

renstimpie

#25
Stefan Boersma komt met Meandering through the Rocky Mountains in Nn3. Stefan is nog nooit naar een tentoonstelling gegaan. Hij presenteert zijn werk voor het eerst naar Katwijk. Door te kiezen voor smalspoor in "the Wild West" in schaal N was hij aangewezen op scratch building van zowel gebouwen als het rijdend materieel op onderstellen in spoor Z.

https://drive.google.com/drive/folders/1WVpESKcSXC_D1e10vL2Y5g5Ee7dtBeQS?usp=sharing

BC911

Vandaag een kijkje gaan nemen daar in Leiden. Zeer leuke dingen gezien op vlak van modelbouw, maar ook de echte smalspoor treinen buiten en de hele site zijn zeker de moeite waard. Het was onze eerste bezoek daar, maar hier komen we zeker nog een keertje terug. Door andere verplichtingen in de namiddag moesten we reeds kort na de middag opnieuw afzakken naar het Zuiden.

Al is het thema niet meteen mijn ding, het smalspoorbaantje in N is echt wel heel cool  8):



Maar ook nog veel andere mooie dingen gezien:







Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...