Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Superen Break H0 Heljan Olaerts

Gestart door eve, 02 juli 2019, 22:09:49 PM

eve

Schrijf maar wat je wilt hebben.

Mvg, Erik

Koen

Met hulp van een collega modelbouwer, waarvoor mijn zeer grote dank, gaan we mijn break volgende maand onder handen nemen. Maar toch nog een vraagje vooraf. De verlichting in zo'n break is dit wit licht of daglicht van kleur? Ik wil de lampjes nl. vervangen door LED strips.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske


Koen

Bedankt Eric.
Ik ben dan wel een modelbouwer maar het is jaren geleden dat ik nog in een trein gezeten heb  ???.
Nu kan ik de nodige ledstrips zoeken  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

eve

Omdat "warm wit" een rekbaar begrip is, zou ik zoeken naar LEDs of LEDstrips met max 3000 K kleur. Hoe lager, hoe geler. Hoger is witter tot blauw toe.
Mvg, Erik

Koen

Inderdaad Erik,

Als je de kleur op de foto ziet, is het bijna geel licht. Bedankt voor de tip.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

stoomlokje

TL lampen , eerder daglicht wit  ( vroegere kleuraanduiding nr 84 bij Philips  ), maar door de gele kleur van de schildering een vals beeld.

eve

Belangrijke informatie.
+/- 4000 K is dan beter.
Mvg, Erik.

Koen

Nooit te oud om te leren

bollen neus

Zou het niet beter zijn om eerst de juiste kleur in jou interieur te verven en dan te beginnen speculeren over de soort van verlichting die ge nodig hebt? Tis misschien maar een stomme opmerking maar tja wie ben ik?
Den Eric.

eve

Ja, inderdaad.
Ik zou me proberen te laten leiden door meerdere foto's.
Deze gepubliceerde lijkt toch erg geel.
De camera de opnamemedia spelen ook een rol.
Mvg, Erik

loebaske



De verlichting hangt ook niet echt aan het plafond, is meer indirect licht en idd. hangt af van vele factoren, ga eens de trein moeten nemen en zorgen dat er een new look Break in het station staat  ;)

doomslu

Ik fotografeerde onlangs het interieur van een New Look Break.
Zelfs op een zonnige dag is het duidelijk dat de verlichting 'warm' is...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske