Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Types containers

Gestart door Robrecht, 02 juli 2019, 16:07:35 PM

Havoc

Citaat van: loco op 03 oktober 2020, 08:55:39 AMWeinig fabrikanten volgen de NEM-Norm voor containers. In Model moeten de containers voorzien zijn van pinnen aan de onderzijde en gaatjes aan de bovenkant. De containerwagen moet dan ook gaatjes hebben. Märklin is één van de enigen die deze NEM-nom volgt (NEM 380). Het is geen zicht en eigenlijk zou het omgekeerd moeten zijn. Maar dat wisten ze nog niet toen ze de normen vastgelegd hebben.

De oudste versie van die NEM380 is van 1975... denk dat containers al langer dan dat met die twistlocks vastgezet worden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ATBtrein

hallo

dit draadje een goed gelezen omdat ik ook sukkel met de combinatie containers en wagons

bv. ik heb een reeks B-models containers 45 Ft die passen op hun metal edition uitgave bv. art 59200 (containers hebben onderaan een print C&C)

Nu de vraag, passen deze containers ook bij een ander merk wagons Sgns of Sggmrss of de eerdere uitgaves B-models (containers print B-Models)

Lijmen kan maar is wel heel vast!

help...

 

jodo

Containers op schaal durven al eens van maat verschillen zodat ze niet perfekt passen op de wagon.
Dikwijls passen enkel de bijgeleverde containers op die erbijhorende bewuste wagons.
Ook zijn er modelcontainers met pinnetjes en andere dan weer met gaatjes.
Ik los dat op door de containers indien ze niet perfekt passen vast te zetten met dubbelzijdige kleefband.