Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Groeten van de kust ..

Gestart door PhantomRC, 26 juni 2019, 16:43:19 PM

PhantomRC

Dag allemaal,
Ik ben Philippe en modelspoor als hobby is iets volkomen nieuw voor mij.
Ja, als klein manneke heb ik zoals de meesten ooit een treintje gekregen voor m'n Sinterklaas maar dat is zo lang geleden ... :-)

Nu heb ik drie 2dehands Start Sets van Fleischmann op de kop kunnen tikken en overweeg ik serieus om deze winter van start te gaan. Dus tijd zat om inspiratie en informatie te verzamelen.
Mijn materiaal bestaat uit:

Start Set 6370 A+B
Start Set 6392 A+B
Start Set 6393 A+B

... alles is analoog maar ik hoop over te kunnen stappen (eventueel deze sets ombouwen) naar digitaal.
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

loebaske

Welkom op het forum.... aan de kust ( Oostende) is er trouwens een club waar je inspiratie kunt opdoen...

PhantomRC

Ja dat klopt Eric, een ex collega is/was daar lid van.
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

SuSke

Welkom Philippe.

Ombouwen naar digitaal gaat meestal wel al is het soms iets arbeidsintensiever dan andere keren.
Succes en heel veel plezier met je treintjes.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: PhantomRC op 26 juni 2019, 16:43:19 PM
... alles is analoog maar ik hoop over te kunnen stappen (eventueel deze sets ombouwen) naar digitaal.

Welkom op het forum Philippe,
Niet om je bang te maken, maar Fleischmann locs kunnen, (als ze wat ouder zijn) het nadeel hebben dat de koolborstels niet geisoleerd zijn en dat je dan het motorschild moet vervangen.
Dat is niet onoverkomelijk, maar het kost je bovenop een decoder nog een geisoleerd motorschild van +/- 14 à 15€)
Informeer je goed, en indien je vragen hebt loodsen wij je er wel door...!
Een digitale centrale hoef je echter maar één keer te kopen, en daarin is ruime keus in alle prijsklassen.

;)

Geert

Welkom op het forum.

phantomRC heeft dat een bepaalde betekenis voor jou...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Pierre

Welkom op het forum Philippe. ;)
Groet Pierre.


DIORAMABOUWER

Citaat van: loebaske op 26 juni 2019, 16:47:02 PM
Welkom op het forum.... aan de kust ( Oostende) is er trouwens een club waar je inspiratie kunt opdoen...
welkom op het forum Fhilippe en zoals loebaske schrijft ook in Oostende welkom bij MSKK om de nodige inspiratie op te doen.
Altijd welkom in de club iedere vrijdag avond en zondag voormiddag.
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

evan

Welkom!

De MSKK is echt de moeite om er langs te gaan.  Een toffe familie kan je wel zeggen.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

En in het najaar een workshop over scenery bij MSKK, weer inspiratie  ;)

Gerolf

Welkom op ons forum, Philippe  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Welkom hier en succes met de nieuwe hobby  ;)

PhantomRC

Hartelijk dank aan allen.
De 'MSKK'? Oostende? Beschikken jullie over een website waar ik eerst op bezoek kan? Dat klinkt alvast interessant.

Ben nu informatie aan het verzamelen over mijn locomotieven (een 219 299-6, een V 100 2075 en een 53 7752). Niet zo evident om te vinden maar met wat doorbijten kom ik aan mijn trekken.
Zo te zien zal ik wel eerst een grondig onderhoud moeten uitvoeren met vervanging van ruberen seals op bepaalde wielen van de twee diesel locos. :-)
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)


PhantomRC

Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)