Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Stoomloc Oriënt Express 236K66 SNCF

Gestart door Koen, 26 juni 2019, 15:39:00 PM

Koen

Weet iemand of de stoomloc 236K66 van de SNCF in model te verkrijgen is?
Ik heb zitten googlen maar zonder resultaat.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

eve

#1
Koen,
Ik denk dat je eerder moet zoeken naar een 231 K 66 (Rixkes Archives)
Die heeft de Orient Express getrokken.
Jouef heeft er een H0-model van.

Mvg, Erik

Koen

Bedankt Erik.
Ik voermoed dat ik het type verkeerd heb overgeschreven want ik had inderdaad op zijn site gekeken.
Vermoedelijk zal Pierre-Dominique dan wel een versie op hun site hebben staan.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter


Koen

Bedankt voor de interessante link, Peter.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Alberke

ik heb de tender, maar daar zijt ge niet veel mee waarschijnlijk :(
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Koen

Niet echt Hugo maar toch bedankt.
Hij is nog te koop maar de prijs is niet mals +/- 1000€. Ik zal nog wat moeten sparen, vrees ik.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Alberke

Enkele (vele) jaren geleden werd die uitgebracht onder de vorm van een wekelijks (14 daags?) boekje met een wagon (H0) In onderdelen.
De loc moest je bestellen, de tender kan je zo kopen, vandaar. Ik heb dus de hele sleep wagons maar ook geen loc. Let wel, het gaat hier om de bruine wagons.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

SirGresley

De Franse nummering: eerste 3 cijfers zijn de asindeling. 2 3 1 = 2 C 1 of op z'n Engels 4-6-2, Pacific
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Koen

Weet iemand of de K231H8 ooit de oriënt express getrokken heeft?


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

bollen neus

Citaat van: Koen op 26 juni 2019, 18:56:57 PM
Niet echt Hugo maar toch bedankt.
Hij is nog te koop maar de prijs is niet mals +/- 1000€. Ik zal nog wat moeten sparen, vrees ik.

Groetjes,
Koen

Iets speciaals heeft ook altijd een speciale prijs das nu eenmaal zo , en niet anders.
Den Eric.

Koen

Inderdaad Eric.
Ik heb ondertussen toch een "betaalbare" versie gevonden die gedigitaliseerd is. Maar ja, ook hiervoor moet je toch ook nog een kleine 600€ neerleggen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

dan besef je als modelspoorrijder hoe duur Orient Express trein rijden wel was !  ;D ;)

bollen neus

 Zelf doe ik het steeds zo, kan ik iets goedkoper verkrijgen doe ik dat maar nadien bekijk ik de prijzen nooit meer voor hetzelfde aangeschafte materiaal. En van die verhaaltjes van "voor een appel en een ei" of "vriendenprijske zonder verzendosten" daar hou ik mijn zakken van dicht hoor. Zo krijgt ge ook geen punthoofd van te denken. ;D
Den Eric.

bollen neus

Koen bekijk het zo, met die 600 euro kom ik bijna aan het nodige materiaal om een schaal O model te verbouwen dus? Tis wat ge zelf wilt nietwaar?
Den Eric.