Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Piko Herbstneuheiten 2019 PDF

Gestart door eve, 26 juni 2019, 07:46:28 AM


SuSke

Piko snoept de FLIXTRAIN af van LSModels  ;D ;D ;D

Verder weinig soeps voor de B-liefhebber.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Bah neen....die van LS is toch voor maar voor volgende eeuw, zoals gewoonlijk...

755philippe

Die Flixdinges is niet echt mijn ding. Zal wel wachten op een andere lok die mij wel echt aanspreken. Smaken verschillen hè.
Mvg

755philippe

loebaske

Bestaat die wel of is het een fantasie...


loebaske


SuSke

Die mannen staan te springen om op het Belgische spoor ook hun diensten aan te bieden. Wees er maar zeker van dat het zal gebeuren de moment dat het personenvervoer in België geliberaliseerd moet zijn van Europa.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stoomlokje

wat mij nu opvalt , en ik toch zeer straf vindt: Piko brengt een 77 - Lineas uit voor België en één voor Nederland.
Op enkele details in opschriften en de kleur van de reeling na, zijn het dezelfde loc's.
Echter de prijs niet.
Voor de belgen kost hij 20 € méér dan voor de nederlanders .
Zoveelste bewijs , dat er hier in België toch echt geprofiteerd wordt van de modelspoorder.

Herwig

#9
Mogelijk is de oplage voor de  'Nederlandse'  versie (vanaf 135,- Euro) groter en daarom de prijs lager dan voor de  'Belgische'  (vanaf 155,- Euro)   ( ? )

stoomlokje

Ik heb een sterk vermoeden, dat er meer belgen dan nederlanders geïnteresserd zijn in de Lineas versie's.
Het is tenslotte een belgisch bedrijf.

Gert1

Ik kan me vergissen, maar Piko heeft toch nooit een juist model van Reeks 77 uitgebracht? Dat was er toch alleen van Mehano, op initiatief van Rocky Rail?

mvg,
Gert

loebaske


D_Loc

Citaat van: stoomlokje op 27 juni 2019, 15:39:56 PM
wat mij nu opvalt , en ik toch zeer straf vindt: Piko brengt een 77 - Lineas uit voor België en één voor Nederland.
Op enkele details in opschriften en de kleur van de reeling na, zijn het dezelfde loc's.
Echter de prijs niet.
Voor de belgen kost hij 20 € méér dan voor de nederlanders .
Zoveelste bewijs , dat er hier in België toch echt geprofiteerd wordt van de modelspoorder.
Volgens mij zijn het verschillende locs, voor de 77 is dacht ik een G1700 als look-a-like gebruikt terwijl de NL versie een G1206 is.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel

Citaat van: Gert1 op 28 juni 2019, 13:15:57 PM
...maar Piko heeft toch nooit een juist model van Reeks 77 uitgebracht...

Nee het was een "lookalike",
Ditmaal niet van Elvis maar van de HLR77 ;D

;)