Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

M6'en van Waalse afkomst

Gestart door tonycabus, 22 september 2006, 16:27:41 PM

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door thalysken

Wat is een mal?Ik doe nog maar 4 jaar modelspoor van daar.

Een mal waar het rijtuig word in gegoten of gemaakt,
De M5 & M6 zijn verschillende modellen dus hebben ze 2 verschillende mallen nodig.

thalysken

daniel hoe krijg je nu juist dat b logo er op[?][?][?]

daniel

De B-Logo is gemaakt met een tekenings programma (CorelDraw) op mijn computer. Dan gedrukt op een "water slide decals" papier met een inkjet printer. Wat is juist het probleem ?


thalysken

ik maak de wagon niet hoor maar ik wil het zeker weten.
geen probleem dus maar de vraag is hoe krijg je dat b logo op dat M6 rijtuig

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door thalysken

maar de vraag is hoe krijg je dat b logo op dat M6 rijtuig

Printen op decals papier.

thalysken

dat snap ik allemaal maar je kan tog moeilijk dat B logo met papier en al op je wagon plakken.

Gerolf

Decals zijn je blijkbaar niet bekend. Het is nog het best te vergelijken met afwrijfletters, maar er blijft een dunne kunststof drager aanhangen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

thalysken

Ik ben jammer genoeg nog maar 4 jaar bezig met modelspoor van daar.[:(][:(][:(]

thalysken

Haha gevonden heb op internet opgezocht wat decal papier is en heb het gevonden maar nog een vraagje moet dat wit of doorzichtig decal papier zijn[?]
(sorry dat ik zo veel vragen stel.[8)][8)][8)])

Gerolf

Een transparante onderlaag. Op die manier verstop je geen onderliggende verflaag. In MSM37 staat er een artikel over.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

thalysken


rixke rail

Een beetje laat, maar ik was zo onder de indruk van jullie realisaties, dat ik niet wist wat te zeggen ! ([8)])
Dani?l, Roy, jullie zijn  geweldig goed bezig ! ([:p])
Zeer schone dingen gezien in dit draadje, proficiat !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN