LS Models 21-06-2019 PDF

Gestart door eve, 22 juni 2019, 07:47:49 AM

SuSke

Ik stel me de vraag of die mensen zich laten leiden door een gedegen marktonderzoek dan wel door wish-full thinking in de zin dat de klant het wel zal slikken.
Op TrainsMania stonden we aan de stand van LSM te spoken over de juistheid van sommige uitgestelde wagons en over de verkooppolitiek terwijl Alain naast ons stond. Dat zijn oren gingen flapperen, daar twijfel ik niet aan. Of het doorgedrongen is tot tussen de oren (en daar is blijven zitten) betwijfel ik ten zeerste te meer hij ons verwees naar handelaars die de grote set uit elkaar haalden en verder verkochten aan dezelfde of hogere woekerprijzen.

In de tijd toen de dieren nog spraken en LSM nog op een "normale" manier verkrijgbaar was,heb ik me ook de nodige zaken aangeschaft van deze leverancier en ik ben er best tevreden over.
Helaas is er nu een andere wind aan het waaien en door de verkooppolitiek die ze aanhangen, heb ik compleet afgehaakt. Wat ik nog graag wens, zoek ik wel op de 2de hands markt.
Wat er nog niet is, we zien wel hoe de situatie is als het er ooit komt. De clubbaan is ook vlot te bevolken met andere samenstellingen dan de gewenste en de thuisbaan, die krijgt gewoon materiaal van andere producenten op de rails.

We kunnen dus blijven zeuren en zagen als notoire Belgen, of we kunnen hun producten ook gewoon links laten liggen.
de keuze is aan ieder van ons, maar een verwachtte verdeeldheid zal zeker geen zoden aan de dijk zetten.
Ook opletten dat we van het forum geen tribunaal avant la lettre maken en ons op juridisch glad ijs begeven.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 02 juli 2019, 09:47:42 AM
Helaas is er nu een andere wind aan het waaien en door de verkooppolitiek die ze aanhangen, heb ik compleet afgehaakt. Wat ik nog graag wens, zoek ik wel op de 2de hands markt.

Idem dito...
Ook ik ben het wachten op 2 bestelde M6-sets (waarvan 1 met stuurstand) beu en heb  gelukkig genoeg mijn gading gevonden op tweedehands aan een zeer democratische prijs.
Jammer voor de handelaar waar ik ze besteld heb, al zal die ze wel kwijt raken zonder probleem.
Maar LS kan ze steken waar de zon niet schijnt.
Ze zullen er wel niet van wakker liggen, maar het zijn toch 2 sets dat zij minder hebben verkocht....

;)

Robrecht

Is LSM nu eigenlijk hetzelfde als VBV? Want ik ben niet meer helemaal mee met alle 'Belgische' merken... Ze hebben in elk geval bijna dezelfde site.
Ik heb bij VBV een bestelling lopen en een deel is toch in uitlevering in (ongeveer) de periode die ze me op voorhand hadden vermeld.

Ik kan me inbeelden dat er in het verleden problemen geweest zijn (zoals ik eerder gelezen heb). Maar nu met andere partners zou dat toch opgelost moeten zijn?
Ik kan me zelf niet inbeelden dat ik voor duizenden euro's enkele jaren een bestelling laat open staan. Ik had al snel mijn geld teruggevraagd en er ander fraaie dingen mee gekocht  :) Nu als je echt je zinnen hebt staan op een bepaald model en ze blijven maar uitstellen zou ik ook gek worden.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 02 juli 2019, 11:35:56 AM

Jammer voor de handelaar waar ik ze besteld heb, al zal die ze wel kwijt raken zonder probleem.
........ maar het zijn toch 2 sets dat zij minder hebben verkocht....
Mr de rangeerduivel je spreek jezelf wel een beetje hé, tegen maar ja het zal aan die felschijnende zon liggen zeker ?  8) ;D

krispy

Citaat van: Rangeerduivel op 02 juli 2019, 11:35:56 AM
Ze zullen er wel niet van wakker liggen, maar het zijn toch 2 sets dat zij minder hebben verkocht....

;)

Dit is het nu juist , zij liggen er niet van wakker want met hun beperkte oplagen is bij hun reeds alles verkocht aan de dealers , zij hebben niks overschot liggen in de rekken
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

stoomlokje

Dan wordt het hoog tijd dat de dealers LS ook links laten liggen, anders zitten zij met de gebakken peren. >:(

mardig23

"Is LSM nu eigenlijk hetzelfde als VBV?"

Nee joh, die zijn precies het tegenovergestelde ;D

LSM maakt veel te weinig en VBV maakt veel te veel ;) (Grapje hé KVB)

LS Models is een fabrikant (beetje zoals Sudexpress/ACME ed.) in Wallonië, en de grote chef is de heer Piron.

VB is Van Biervliet / B-models en is een treinwinkel/fabrikant (beetje zoals Olaerts) in Ingelmunster de grote en de kleine cheffen heten daar Van Biervliet.

Mvg Karl

Gert1

Citaat van: mardig23 op 01 juli 2019, 23:55:38 PM
Wauw Gert, Je zegt wat ik al jaren denk...

Ik ben jaren een echte LS verzamelaar geweest, maar ik heb soms ook jaren gedaan om een trein compleet te krijgen.


Ik was lange tijd ook echt fan van dit merk, maar de laatste jaren niet meer. Ik ben gewoon teleurgesteld door het aankodigen van telkens weer vele nieuw modellen, maar het niet nakomen van de beloofde modellen uit vroegere jaren. Dat voelt niet goed.

Oproep aan de redactie van Modelspoormagazine: maak eens werk van zo'n interview zoals ik eerder in dit draadje suggereerde.

mvg,
Gert

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 juli 2019, 11:52:06 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 juli 2019, 11:35:56 AM

Jammer voor de handelaar waar ik ze besteld heb, al zal die ze wel kwijt raken zonder probleem.
........ maar het zijn toch 2 sets dat zij minder hebben verkocht....
Mr de rangeerduivel je spreek jezelf wel een beetje hé, tegen maar ja het zal aan die felschijnende zon liggen zeker ?  8) ;D

Peter,
Formuleer uw "wraak" eens op een andere manier... ;D ;D
Het zijn wel beperkte oplagen akkoord, maar wat ze aan mij of iemand anders niet kunnen verkopen zijn ze kwijt in een rereun, rerun,rerun...ooit stopt het, en anders zouden ze gewoon door al die rerun's twee sets méér verkocht hebben.
Uiteindelijk zijn het het aantal kopers die de verkoop bepalen, niet het aantal dozen.
Het is bekend dat die mallen zeer duur zijn, en dan is het logisch dat een fabrikant zo veel mogelijk geld daaruit probeert te halen.
Neem van mij aan dat binnen X aantal jaren, indien dan LSModels nog bestaat, er nog altijd M6'n zullen geproduceerd worden.

;)

Metpetergaathetbeter

misschien met de verkopen in het buitenland hoeft Belgie niet echt, misschien met maar te blijven ........ hoeft het helemaal niets meer.....
Zou toch jammer zijn want realisaties horen nog steeds bij de crème de la crème.Vroeger als het één na het andere uitkwam hoorde je dezelfden dan memmen over het feit dat er veel te veel en veel te snel uitkwam

Metpetergaathetbeter

nee Rudy je probeert je er uit te praten trouwens ik ben geen wraakroepende man ! ;D

Metpetergaathetbeter

trouwens van die uitverkochte sets ik weet alvast iemand die nog een Nederlandse en Zwitserse treincombinatie te koop liggen heeft, die Nederlanse is zelf een winkeldochter die op zijn site goedkoper aangeboden wordt

Robrecht

Citaat van: mardig23 op 02 juli 2019, 12:03:41 PM
"Is LSM nu eigenlijk hetzelfde als VBV?"

Nee joh, die zijn precies het tegenovergestelde ;D
Ahjah, ik durf B-models en LSM al eens door elkaar halen.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Rangeerduivel

Citaat van: BrainFeeder op 02 juli 2019, 12:56:46 PM
Ahjah, ik durf B-models en LSM al eens door elkaar halen.

Dat de meeste van de VBv (B-models) ontwikkeld zijn in samenwerking met LSModels en ze vroeger dezelfde fabrikant (Modern Gala-China) hadden zal daar wellicht niet vreemd aan zijn.
Nu produceren beide nog wel in China, maar of ze bij dezelfde fabrikant zitten heb ik geen weet.
Modern Gala is trouwens failliet gegaan enkele jaren terug, wat er in resulteerde dat beide bovenvernoemde producenten er hun mallen hebben zien uit handen gaan (in beslag name wegens faillissement, al dan niet terecht), wat natuurlijk een grote achterstand in hun producties teweeg bracht...

OlivierV

Blijkbaar zouden de voor oktober 2018 voorziene reeks 18-1 volgende week uitgeleverd worden. Kreeg afgelopen week een mailtje met de factuur. Maar ik betaal pas als ik dat model effectief in mijn handen heb gezien hoor.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan