Model muurplaten

Gestart door Val-Rikard, 20 juni 2019, 19:54:03 PM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

nog nen geschiften...  ;D ;D ;D super realistisch Rik!


Chrisrail

#33
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

ACFI

Rik,

de site waar je je foto host wordt op het werk door de firewall geblokkeerd.

"Gekend voor gevaarlijke inhouden"

ACFI

Val-Rikard

#35
Aan Chris:

Dit huis staat in de Merelbekestraat in Melle, niet ver van het station van Merelbeke.

Val-Rikard

Citaat van: ACFI op 09 oktober 2019, 08:36:43 AM
Rik,

de site waar je je foto host wordt op het werk door de firewall geblokkeerd.

"Gekend voor gevaarlijke inhouden"

ACFI

Mijn zoon maakte zelf een platform om fotot's te kunnen posten, het is dus o.k.

Tothebeach

Wow dat zier er errug goed uit!

Citaat van: Val-Rikard op 24 augustus 2019, 11:44:44 AM
Ik had dat eerder moeten doen, MSM is nog altijd een rijke bron aan allerhande informatie.
En ik hoop dat ook deze ontwikkeling daarin beschreven gaat worden.  ;D

Groet,
michel

ACFI

Citaat van: Val-Rikard op 09 oktober 2019, 08:54:40 AM
Citaat van: ACFI op 09 oktober 2019, 08:36:43 AM
Rik,

de site waar je je foto host wordt op het werk door de firewall geblokkeerd.

"Gekend voor gevaarlijke inhouden"

ACFI

Mijn zoon maakte zelf een platform om fotot's te kunnen posten, het is dus o.k.

En de foto is terug zichtbaar. Een plezante had alle domeinen onder .games op een zwarte lijst gezet. En dan zijn de goeie ook de sigaar natuurlijk.

ACFI


Chrisrail

#39
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Cord

Knap gemaakt!
Ga je ons nu ook een stap-voor-stap-beschrijving leveren om ons te laten zien hoe je het hebt gemaakt?
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Val-Rikard

Citaat van: Chrisrail op 09 oktober 2019, 09:26:52 AM
Citaat van: Val-Rikard op 09 oktober 2019, 08:53:59 AM
Aan Chris:

Dit huis staat in de Mellestraat in Melle, niet ver van het station van Merelbeke.

Aha, betrapt.
Het is dus geen modelbouw.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;)

Sorry, het is de Merelbekestraat in Melle, je kan het vinden via Google Streetview.

Neen man, ongelooflijk knap gemaakt.
Niet van echt te onderscheiden.  8) 8)

just4fun

Citaat van: Val-Rikard op 08 oktober 2019, 16:51:11 PM
Ik heb intussen een systeem gevonden om onafhankelijk van één of ander merk bakstenen of metselverband uit te beelden.
Het probleem van het vinden van bakstenen op schaal in divers metselverband is dus van de baan.
Met de juiste verf en kleurentechniek kunnen we nu om het even welke baksteen uitbeelden.  8)
Dit schreeuwt om een artikel(lenreeks) in 't één of 't ander boekske.
Of (of nog beter: "En") misschien een Youtube-verhaal ...
Paul

Val-Rikard

Citaat van: just4fun op 09 oktober 2019, 12:23:16 PM
Citaat van: Val-Rikard op 08 oktober 2019, 16:51:11 PM
Ik heb intussen een systeem gevonden om onafhankelijk van één of ander merk bakstenen of metselverband uit te beelden.
Het probleem van het vinden van bakstenen op schaal in divers metselverband is dus van de baan.
Met de juiste verf en kleurentechniek kunnen we nu om het even welke baksteen uitbeelden.  8)
Dit schreeuwt om een artikel(lenreeks) in 't één of 't ander boekske.
Of (of nog beter: "En") misschien een Youtube-verhaal ...
Paul

Zodra de redactie om een artikel vraagt ben ik er alvast klaar voor.
Normaal gezien zou dit voor na de Modelspoor expo gepland zijn maar dit kan eventueel eerder voor mijn part.
Daar beslis ik uiteraard niet over.
Ik kan alvast wel verklappen dat ik voor het maken van het muurtje "Houtkarton" gebruik en als gereedschap een Laser graveer-snijder.
Voor de prijs van een locomotief kon ik het niet nalaten dit toestel aan te kopen.

Michiel

Citaat van: Val-Rikard op 08 oktober 2019, 16:51:11 PM
...Ik heb intussen een systeem gevonden om onafhankelijk van één of ander merk bakstenen of metselverband uit te beelden.

Ik beeldde me al een geniale techniek in om zelf fijn en strak willekeurige metselverbanden te maken. Maar je lasert ze. Toch een beetje een anti-klimax voor mij. Maar hoe dan ook, het resultaat is werkelijk verbluffend! De lat wordt weer iets hoger gelegd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)