Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Model muurplaten

Gestart door Val-Rikard, 20 juni 2019, 19:54:03 PM

SirGresley

Scalescenes heeft ook mooie muurplaten in alle soorten en kleuren. https://scalescenes.com/scratchbuilders-yard/

Ik heb al verschillende van hun huizen en andere geplakt en valt serieus mee.
Heb ook onlangs mijn "oude" vierkantshoeve gerenoveerd met hun redbrick. En TX 17a gebruikte ik voor dakpannen.

En: 1x kopen = file download en zoveel keer printen als je wilt!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

loebaske

Binnenkort zijn de meest gangbare gevelplaten van Slater's verkrijgbaar via men site....

Val-Rikard

Citaat van: loebaske op 17 juli 2019, 14:41:05 PM
Binnenkort zijn de meest gangbare gevelplaten van Slater's verkrijgbaar via men site....

Ik kijk er naar uit!  :)


Val-Rikard

Citaat van: SirGresley op 17 juli 2019, 14:01:41 PM
Scalescenes heeft ook mooie muurplaten in alle soorten en kleuren. https://scalescenes.com/scratchbuilders-yard/

Ik heb al verschillende van hun huizen en andere geplakt en valt serieus mee.
Heb ook onlangs mijn "oude" vierkantshoeve gerenoveerd met hun redbrick. En TX 17a gebruikte ik voor dakpannen.

En: 1x kopen = file download en zoveel keer printen als je wilt!

Bedankt mannen voor de verschillende links naar diverse muurplaten, ik ga mij eens bezig houden met ze grondig te bekijken.  :)


WAJ Janse

Rik, in MSM van november 2008 staat deel 1 van een tweetal artikelen over muurplaten en de verhoudingen
van de stenen in vergelijking met de werkelijkheid.
Mocht je interesse hebben in dit artikeltje (en deel 2), en niet in het bezit zijn van dit nummer van MSM,
dan kan ik dat wel toemailen. Geef dan even je mailadres a.u.b.
Overigens, ook anderen wil ik dit best mailen.

M vr gr,

Wim Janse
 

Val-Rikard

#20
Citaat van: WAJ Janse op 20 juli 2019, 14:54:34 PM
Rik, in MSM van november 2008 staat deel 1 van een tweetal artikelen over muurplaten en de verhoudingen
van de stenen in vergelijking met de werkelijkheid.
Mocht je interesse hebben in dit artikeltje (en deel 2), en niet in het bezit zijn van dit nummer van MSM,
dan kan ik dat wel toemailen. Geef dan even je mailadres a.u.b.
Overigens, ook anderen wil ik dit best mailen.

M vr gr,

Wim Janse

Bedankt voor de tip, ik zal eens zoeken tussen mijn magazines, ik meen mij inderdaad zo iets te herinneren.
Intussen heb ik mijn graveerwerk wat proberen te verfijnen door middel van een verstelbare lat, dit staat nog niet echt op punt maar dat komt nog wel.
Ik ga binnenkort eens experimenteren met katoenpapier...  ;)
Intussen is mijn tweede geveltje ook af, hier alvast een voorproefje.



Groet, Rik

WAJ Janse

Rik, dat geveltje ziet er wel goed uit.
Stenen op (schaal)-maat ?

Wim
 

Gerolf

Erreug mooi, dat geveltje  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Val-Rikard

Citaat van: WAJ Janse op 24 augustus 2019, 11:24:53 AM
Rik, dat geveltje ziet er wel goed uit.
Stenen op (schaal)-maat ?

Wim

De steentjes zijn 1mm op 2mm wat ongeveer neerkomt op 17cm op 9cm.
Daar kan ik mee leven. Nu ga ik eens gaan zoeken naar de bewuste artikels in MSM.
Ik had dat eerder moeten doen, MSM is nog altijd een rijke bron aan allerhande informatie.

Groet, Rik

Metpetergaathetbeter

#24
Citaat van: Val-Rikard op 24 augustus 2019, 11:44:44 AM
neerkomt op 17cm op 9cm.
heb oude steen en die meten allen verschillend maar die van 17 cm zit er het meest tss,ook 9 cm breed lijkt aardig juist te zijn want die zit er ook tss, hoewel er ook smallere bijzittten ! ;) Heb tss de overblijvende stenen iets wat moeten zoeken om je gemoedtoestand aardig op het niveau van De Pijl te houden  ;D    ;D ;D ;D ;D ;D

Val-Rikard

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 augustus 2019, 11:52:00 AM
Citaat van: Val-Rikard op 24 augustus 2019, 11:44:44 AM
neerkomt op 17cm op 9cm.
heb oude steen en die meten allen verschillend maar die van 17 cm zit er het meest tss,ook 9 cm breed lijkt aardig juist te zijn want die zit er ook tss, hoewel er ook smallere bijzittten ! ;) Heb tss de overblijvende stenen iets wat moeten zoeken om je gemoedtoestand aardig op pijl te houden  ;D

Je moet maar eens door je eigen straat lopen en je zal een grote variatie aantreffen in vorm en kleur.
Hoe kleiner de te graveren steen, hoe vlugger een fout.

SuSke



Voor deze gekende toepassing is het steenformaat 0,7mm hoog op 2,2mm lang, halfsteens dus 1,1mm.

Dus met een formaat 1 x 2mm zit je wel goed bij de meest gebruikte steenformaten uit het interbellum en post WOII tijdperk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Val-Rikard

#27
Mijn derde geveltje is intussen ook af.

Ik heb intussen een systeem gevonden om onafhankelijk van één of ander merk bakstenen of metselverband uit te beelden.
Het probleem van het vinden van bakstenen op schaal in divers metselverband is dus van de baan.
Met de juiste verf en kleurentechniek kunnen we nu om het even welke baksteen uitbeelden.  8)


Cozzy

Wat een overtuigend resultaat! Mag je fier op zijn Rik!
Ben nu wel nieuwsgierig naar de (verf)techniek die al dit moois mogelijk maakt... :P

Succes met het verdere project!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *