Stoomtreinfestival Lierse Modelspoorwegen De Geit

Gestart door trainspottingjr, 16 juni 2019, 17:21:36 PM

trainspottingjr

Lierse Modelspoorwegen De Geit by Jelle Raets, on Flickr

Naar aanleiding van ons 40 jarig bestaan organiseren we een heus stoomtreinfestival op de sportvelden in Lier ter hoogte van de Zimmertoren.

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

loebaske


Dat weten we dan ook, misschien wel eens afzakken...

loco

Ik wil wel komen, maar ....
Kan je een adres geven voor mijn GPS. 'Sportvelden achter begijnhof Lier' vind hij niet. Begijnhof wel, maar als ik op de kaart kijk, dan zie ik nergens sportvelden liggen nabij het Begijnhof. Ook Zimmertoren heb ik gevonden, maar geen sportvelden. Voor iemand die niet van Lier is, lijkt me dit een zoektocht die alle richtingen uit kan gaan. Een goed adres lijkt me handig.
Is er parkeergelegeheid in de buurt, of stal ik mijn auto het best aan de rand van de stad? Dank u.

loebaske


Had ook al eens rond gekeken, maar zou begod ook niet weten waar men moet zijn...

SuSke

#5
wat dacht ge van "Stadsvest"
https://www.google.be/maps/place/Begijnhof/@51.1274431,4.5683965,246m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47c3fc8628194dd7:0x992abf8de4abc5e3!8m2!3d51.1282088!4d4.5681184

hier zie je de sportvelden achter het begijnhof liggen.
Enige andere mogelijkheid is eventueel de evenementenweide aan de andere kant van de vest.
Stadsvest is wel een wandelweg, je zal dus best ergens anders parkeren.


Wat mij interesseeert is wat er zoal te zien zal zijn en wat dat "stoomtreinfestival" juist inhoudt.
1/1 stomers zal vrij moeilijk zijn, dus een sterk vermoeden dat het om "live-steam" modellen gaat van een aantal gastclubs...  ??? ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Geert

Ter hoogte van Liers cultuurcenter kan je gratis parkeren. Alles binnen de vesten is parkeren betalend of met bewonerskaart.

Zaterdag voormiddag is er markt in het centrum. Kan je daar je vrouw droppen.

Win win situatie...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Geert op 17 juni 2019, 11:02:47 AMKan je daar je vrouw droppen.
Win win situatie...
dat kan nooit leiden tot een winwin situatie, je verliest altijd ! ;D

naast dat festival is daar nog iets anders te beleven want ik dacht dat jullie ook een boekenbeurs deden, dan ook iets te koop ?

trainspottingjr

Allereerst wat verduidelijking ivm het adres:
Schapenkoppenstraat ingeven in GPS

Parkeergelegenheid is mogelijk aan de rand van de stad: Station Lier, Parking CC De Mol , Parkeergarage Grote markt OPGELET op zaterdag is het betalend parkeren in de binnenstad van Lier alsook de parking aan het station van Lier. Parking De Mol is steeds gratis.

Tijdens deze dagen worden er geen andere dingen aangeboden.

Er word gereden met live steam met daarachter een aantal wagonnetjes waarin je kan plaatsnemen.
Ook een elektrische loc is te bekijken.

Drank en snacks worden voorzien aan democratische prijzen.

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

loebaske


Dat is duidelijk...zal waarschijnlijk de zondag zijn...