Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

defekte loso v3.5

Gestart door bellejt, 16 juni 2019, 15:03:35 PM

bellejt

weet er iemand het nummer van deze "transistor/versterker" op de locsound v3.5 ? Deeltje is door mij kapot gemaakt en zou het proberen te vervangen.


Dreha

Welke code staat er op de transistor / IC?
Kan het op de foto niet goed lezen.

bellejt


stoomlokje

volgens mij ( heb ook op de mijne gekeken ) was dat    12143

bellejt

zou zomaar kunnen want mijne waskapot en ga af op de foto die niet goed zichtbaar is

stoomlokje

en de mijne is (nog ) niet kapot , want nog nieuw in de wachtschuif

Klaas Zondervan

Heb al gezocht in de smd-codes, maar deze kan ik niet vinden.

bellejt


Klaas Zondervan

Het zou een component kunnen zijn die ESU speciaal laat produceren en waar ze een eigen nummer op laten zetten.
Ik heb dat met een gewone transistor ook eens meegemaakt. Transistor met een gewoon BC nummer was defect in een apparaat maar dit nummer was in geen enkel databoek te vinden. Wel 1 nummer lager en 1 nummer hoger, maar dit ene nummer niet. Bij navraag bij de fabrikant bleek dit een type te zijn wat speciaal voor een klant was geproduceerd, maar die klant wilde niet dat buitenstaanders de specificaties kenden.

Alberke

opsturen naar ESU, korte pijn! :)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bellejt

ouder dan 3 jaar : 87,61 euro herstelkosten + 16 euro verzendkosten = 103,67 euro. Voor 90 euro heb ik een v5 locsound .Nie gek doen hé :)

patrick smout

Citaat van: bellejt op 17 juni 2019, 14:39:37 PM
zou zomaar kunnen want mijne waskapot en ga af op de foto die niet goed zichtbaar is

Mogelijk dat de 2 laatste een lotcode,  mfg date of locatie zijn.
Dit zou verklaren waarom de nummers afwijken.
Behuizing lijkt me een TSSOP5 / SOT353 te zijn.
Code 121 of 12I levert niets bruikbaar op in een database met 290.000 componenten.
Ook een zoektocht bij NXP en RoHm heeft niets concreet opgeleverd (in de veronderstelling dat het transistors zijn met ingebouwd weerstandspakket)
Het vervangen van dit component zal wel een uitdaging worden. Solderen van een TSSOP6 / SOT363 lukt me nog net onder een 50x microscoop. Vervangen heb ik gelukkig nog niet moeten doen.

mvg,

Patrick Smout
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

krispy

Heeft er niemand geen defecte decoder waar die comp nog ok blijk ?  Zo Ja zou je de comp kunnen wisselen , gaat vrij goed met deze grote , moet ik geregeld doen op werk als comp niet beschikbaar is , daarom gooien we niet onmiddelijk  defecte electronica weg

Spijtig dat ik er geen heb ander kreeg je hem
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Alberke

Citaat van: bellejt op 17 juni 2019, 22:02:44 PM
ouder dan 3 jaar : 87,61 euro herstelkosten + 16 euro verzendkosten = 103,67 euro. Voor 90 euro heb ik een v5 locsound .Nie gek doen hé :)
Wel dan,...  :)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D