Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968

Gestart door Kautenbach, 09 juni 2019, 14:24:17 PM

Dirky

Voor mij geen "vive la France". Ik heb het zo niet voor Frankrijk. Gaan er wel elk jaar op verlof met de motorhome maar tegen het eind van de reis ben ik het beu als alles weer eens door elkaar wordt geschud op de vele slechte wegen (Nationals en departementals). Dat is trouwens in Wallonië niet anders.
Buiten de toeristische trekpleisters is Frankrijk vuil, afgeleefd,... Ik vergelijk met het Frankrijk dat ik heb gekend als kleine kerel, de trek naar het Zuiden door de vele sprankelende dorpjes toen de autostrades nog niet oppermachtig waren!

Gelukkig is hun erfgoed vrij goed bewaard. De vele speciale dorpjes en steden zijn uniek!

Maar dat neemt niet weg dat ik dit thema van Wim zeker volg...

Koen

Citaat van: Dirky op 12 augustus 2019, 14:05:29 PM
Voor mij geen "vive la France". Ik heb het zo niet voor Frankrijk. Gaan er wel elk jaar op verlof met de motorhome maar tegen het eind van de reis ben ik het beu als alles weer eens door elkaar wordt geschud op de vele slechte wegen (Nationals en departementals). Dat is trouwens in Wallonië niet anders.
Buiten de toeristische trekpleisters is Frankrijk vuil, afgeleefd,... Ik vergelijk met het Frankrijk dat ik heb gekend als kleine kerel, de trek naar het Zuiden door de vele sprankelende dorpjes toen de autostrades nog niet oppermachtig waren!

Gelukkig is hun erfgoed vrij goed bewaard. De vele speciale dorpjes en steden zijn uniek!

Maar dat neemt niet weg dat ik dit thema van Wim zeker volg...

Hey Dirk,

Ik reis nog steeds zoals jij in je jonge jaren nl. we nemen steeds de route nationale en geen autostrade. Voor mij is dit genieten  ;). En dat we door elkaar geschud worden, nemen we er bij  ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 12 augustus 2019, 14:05:29 PM
Voor mij geen "vive la France". Ik heb het zo niet voor Frankrijk. Gaan er wel elk jaar op verlof met de motorhome maar tegen het eind van de reis ben ik het beu als alles weer eens door elkaar wordt geschud op de vele slechte wegen (Nationals en departementals).

Die ervaring deel ik als ex-internat. chauffeur niet Dirk, Frankrijk was zelfs één van mijn favoriete landen in heel West-Europa.
De wegen, maar vooral het eten liggen mij het best.
Het was leuker te vertoeven in Frankrijk, Spanje en Italie, ipv Duitsland en Oostenrijk
Ik heb het niet zo voor sauerkraut, bratkartoffeln en bratwurst!, en nog minder van die militaristische mentaliteit ginder.
Ik hou eerder van wat meer variatie en het veel relaxere leven, maar zoals steeds, ieder zijn eigen mening.

Wat je baantje(s) betreft Wim, ik kijk steeds met heimwee naar de mij zo vertrouwde panorama's.... :(

;)

Metpetergaathetbeter


Koen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 augustus 2019, 19:07:54 PM
Citaat van: Koen op 12 augustus 2019, 14:55:05 PMEn dat we door elkaar geschud worden
en je blijft er wakker van tijdens de lange ritten  ;D ;)

Niet echt Peter. In tegendeel. Met een caravan krijg je een wiegend effect door die putten waardoor je in slaap valt  ;D ;D ;D
Nooit te oud om te leren

Dirky

Citaat van: Rangeerduivel op 12 augustus 2019, 15:33:12 PM
Citaat van: Dirky op 12 augustus 2019, 14:05:29 PM
Voor mij geen "vive la France". Ik heb het zo niet voor Frankrijk. Gaan er wel elk jaar op verlof met de motorhome maar tegen het eind van de reis ben ik het beu als alles weer eens door elkaar wordt geschud op de vele slechte wegen (Nationals en departementals).

Die ervaring deel ik als ex-internat. chauffeur niet Dirk, Frankrijk was zelfs één van mijn favoriete landen in heel West-Europa.
De wegen, maar vooral het eten liggen mij het best.
Het was leuker te vertoeven in Frankrijk, Spanje en Italie, ipv Duitsland en Oostenrijk
Ik heb het niet zo voor sauerkraut, bratkartoffeln en bratwurst!, en nog minder van die militaristische mentaliteit ginder.
Ik hou eerder van wat meer variatie en het veel relaxere leven, maar zoals steeds, ieder zijn eigen mening.

Wat je baantje(s) betreft Wim, ik kijk steeds met heimwee naar de mij zo vertrouwde panorama's.... :(

;)

Het ligt wel aan de verschillende manier van reizen hoor Rudy. We hebben bijvoorbeeld nu in SARLAT besloten van naar COLLOGNES LA ROUGE te rijden. Als je op voorhand de kaart bestudeert en je stippelt een route uit via "belangrijkere" dorpen of steden valt het best mee. Wij nemen echter de "door de kouters-route" en dat kan echt zwaar tegenvallen. Wij moeten ook regelmatig afwijken van een betere baan om naar een camperplaats te zoeken. En ook dat kan een avontuur worden...

En tja, bij mij is het zo dat ik het gevoel heb thuis te komen als ik Duitsland binnen rij. Ik hou van het "blaffen" ('k ben ook wel een blaffer) want zo weet je direct waar je aan toe bent.

Kautenbach

.......bij gelegenheid, wie weet.... ik zal een tafeltje opzetten waarover we dan kunnen bomen over t wel en wee van t Franse leven tov het Duitse ;D

Krekelgeluiden erbij, lavendel, dennen en kaasgeur (die 1e 2 kunsmatig, die laatste....tja .. :P)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Kautenbach op 12 augustus 2019, 21:50:01 PM
kaasgeur (die 1e 2 kunsmatig, die laatste....tja .. :P)
een paar dagen met dezelfde schoenen en kousen rondlopen en je komt aardig in de buurt, natuurlijk, zonder kaas te moeten kopen !

Dirky

Citaat van: Kautenbach op 12 augustus 2019, 21:50:01 PM
.......bij gelegenheid, wie weet.... ik zal een tafeltje opzetten waarover we dan kunnen bomen over t wel en wee van t Franse leven tov het Duitse ;D

Krekelgeluiden erbij, lavendel, dennen en kaasgeur (die 1e 2 kunsmatig, die laatste....tja .. :P)

sorry dat we eventjes van je baantje zijn afgeweken (beetje off-topic) Wim maar het bewijst des te meer dat je er in slaagt de kijker te doen wegdromen naar de nostalgische schoonheid van de Franse Haute Loire... het wordt alvast weer een top-baan!

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Metpetergaathetbeter

Citaat van: modelbaanHO op 13 augustus 2019, 08:41:18 AM
Daar twijfelen we geen seconde aan.
naar verluid zijn ze al zoek naar een eerste prijs voor deze winnersbaan ! ;D 8) ;)

Kautenbach

 Nou nou, merci.. ::)

Hier weer wat verder, de eerste modules zijn helemaal voorzien van Sculptamold,  en hebben een 1e laagje kleur gehad, hierna gaat er een donkere wash overheen.

Ook de eerste rails ligt, om het nevenlijn effect te vergroten heb ik alle dwarsliggers los gesneden... wat een.....

Een Train Mixte, ofwel gemengde trein, heel gewoon in Frankrijk, wordt getrokken door een oudgroene BB63000, model van R37, met geluid, net ff stukkie fijner dan de overigens prima Roco machine..

Op de voorgrond een paar Limousins.... damn.... ???..... krijgen mooi plekkie op t baantje

Ook de stationsbouw is begonnen...

20190823_130533 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190824_152201 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190824_152452 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190830_101851 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190830_152917 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190830_152944 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190830_153537 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190830_153537 by Wim Wijnhoud, on Flickr

220px-Gare-barjac by Wim Wijnhoud, on Flickr

105249673_o by Wim Wijnhoud, on Flickr

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Citaat van: evan op 31 augustus 2019, 14:49:17 PM
Less is more!

Ja, maar TE WEINIG is ook niet goed, die arme koetjes zullen sterven van honger! ::) ;D ;D

;)

Tothebeach

Een mooie update Wim.

Citaat van: Kautenbach op 31 augustus 2019, 13:43:17 PM
Ook de eerste rails ligt, om het nevenlijn effect te vergroten heb ik alle dwarsliggers los gesneden... wat een.....
Gelukkig is jouw baan niet zo groot, dus je bent er zo mee klaar ;D En anders wil ik je er ook wel eens mee helpen.

Citaat van: Kautenbach op 31 augustus 2019, 13:43:17 PM
Een Train Mixte, ofwel gemengde trein, heel gewoon in Frankrijk, wordt getrokken door een oudgroene BB63000, model van R37, met geluid, net ff stukkie fijner dan de overigens prima Roco machine..
Dus de Roco gaat eruit? :'(  Dat was mijn favoriete machine. Die deed het tenminste altijd. En voor zien van cabineverlichting (tenminste in 1 richting ;)). Ben benieuwd naar deze en de rijervaringen daarmee.

Groet,
michel