Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968

Gestart door Kautenbach, 09 juni 2019, 14:24:17 PM

Kautenbach

Bedankt Tom, niet alleen voor de  omplimenten en gezelligheid, ook voor je tip met water.  Idee is om rustig water te maken na die wilde stroompjes,  dus ook ander materiaalgebruik voor mij, altijd spannend want water doet idd veel..

Gisteren dus gesculptamold , schiet mooi op...

20190629_201821 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190629_201857 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190629_202201 by Wim Wijnhoud, on Flickr

Koen

Knap werk, Wim.
En ja, dit gaat heel snel vooruit  :o. Als ik zie hoe traag het bij mij vooruit gaat ...   :-X
Dit weer een veel belovend project.

Ik ben benieuwd naar het verder verloop!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

stoomlokje

begint al mooi vorm te krijgen, volg nog steeds uw fantastisch werk ;D ;D ;D

steamdriven

Wim, is dit normaalspoor of voie métrique? Ik denk het eerste maar kan het niet opmaken uit de posts.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Kautenbach


steamdriven

Dankjewel voor de info. Rest me nog te vragen welke rails je voor dit project zal gebruiken?
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Kautenbach

Zal Peco worden, vorige baan met diverse Tillig wissels problemen gehad, moet paar dagen zonder problemen volop kunnen draaien op een expo ;)

Kautenbach

Zo, de vakantie zit er op...de plannen heeeeel iets gewijzigd, in het eindstation komt 1 spoor te vervallen, het inhaalspoor voor de locloods, wordt het allemaal wat simpeler van.
Ook de plannenmakerij voor het deel met de coorperatie is in een eindstadium, daarover later zeker meer.

Nu weer bezig met de 3 rechter modules. Druk aan het Sculptamolden, en in module 6 ook de ruwbouw van de kunstwerken ontstaan, krijgt zo een sneeuwwitte eindvorm ;D

20190811_171257 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190811_171305 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190811_171813 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190811_171502 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190811_171652 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190811_171707 by Wim Wijnhoud, on Flickr

renstimpie

 :D die Franse spoorwegen hè. .  Je geraakt er helemaal door bevangen..

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Dit ziet er inderdaad veelbelovend uit.

En dat de Franse spoorwegen ons aanspreken, logisch, de Duitse zijn te clean ten opzichte van de Franse. 't Zal de Franse slag zijn die het hem doet. Op een Frans baantje kan je zo nu en dan nog een anomalie in kwijt omdat niet alles "punktlich organiziert ist".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

@Wim,

Ziet er inderdaad veel belovend uit.

@Suske,
Franse spoorwegen hebben de non chalance die het hem doet. Het heeft zo'n charme. Als je een oud Frans huisje ziet en je zou het in Belgïe plaatsen, dan zou je zeggen: "amai wat voor krot, niet onderhouden, ... In Frankrijk heeft dit een zekere charme (enfin dat is mijn persoonlijke mening) en vinden de meesten dit mooi.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

steamdriven

Niet voor niets dat "savoir vivre" een Franse term is natuurlijk.
Ik leest ook regelmatig vele modelspoortijdschriften, vooral Franse en Duitse natuurlijk en het is toch eigenlijk quasi iedere keer dat de Franse me het meest aanspreken. Heb laatst nog eens een Miba gekocht en dan denk ik weer dat ik mijn geld toch beter aan een Loco Revue had gegeven...  ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

renstimpie

Citaat van: steamdriven op 12 augustus 2019, 11:23:11 AM
Niet voor niets dat "savoir vivre" een Franse term is natuurlijk.
Ik leest ook regelmatig vele modelspoortijdschriften, vooral Franse en Duitse natuurlijk en het is toch eigenlijk quasi iedere keer dat de Franse me het meest aanspreken. Heb laatst nog eens een Miba gekocht en dan denk ik weer dat ik mijn geld toch beter aan een Loco Revue had gegeven...  ;)

Idd.. hier ook enkel voie Libre en loco revue ..  en loco revue hors serie..

Koen

Citaat van: steamdriven op 12 augustus 2019, 11:23:11 AM
Niet voor niets dat "savoir vivre" een Franse term is natuurlijk.
Ik leest ook regelmatig vele modelspoortijdschriften, vooral Franse en Duitse natuurlijk en het is toch eigenlijk quasi iedere keer dat de Franse me het meest aanspreken. Heb laatst nog eens een Miba gekocht en dan denk ik weer dat ik mijn geld toch beter aan een Loco Revue had gegeven...  ;)

Ook hier is Loco Revue een niet misbaar onderdeel van de tijdschriften.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren