Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968

Gestart door Kautenbach, 09 juni 2019, 14:24:17 PM

Kautenbach

Merci, en die uitnodiging  Evan, hou ik je aan ;D ;D hebbie het erg goed voor elkaar, atelierruimte daar?

Het wordt inderdaad een kano, altijd handig ;D ;D bewust gedaan om niet "langs" de baancte kijken maar in de achtergrond, leerpuntje van vorige banen.

T zal zeker  niet het zelfde worden, Michiel, nou ja...treinen, SNCF, veel landschap, tja, vinnik mooi he.. 8)

Wolzerdange en Kautenbach hadden dan meer overeenkomsten. T landschap op deze baan zal veel glooienden, minder steil worden, module 4 en 5 zijn de meest spectaculaire. Ook de bebouwing krijg iets andere stijl, het tijdperk, 20 jaar eerder, en met stoom, en kleine treintjes. Ook de kleur van de rotsen wordt donkerder.. exploitatie met een zijlijn en kopstation, euhmm... ja, je hebt wel beetje gelijk hoor...maar ja, ik vinnut gewoon leuk om zo te maken he ;D

Ik zal nog wat foto's bijplaatsen binnenkort.

Metpetergaathetbeter

#16
Volgens mij wordt Wim gewoon graag uitgenodigd naar Frankrijk waar hij leven kan als God de (Modelbaan)Schepper in Frankrijk !  ;D ;)

evan

Citaat van: Kautenbach op 10 juni 2019, 09:26:36 AM
Merci, en die uitnodiging  Evan, hou ik je aan ;D ;D hebbie het erg goed voor elkaar, atelierruimte daar?



Om van te dromen!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dreha

Wim,

Amai knappe voorbereiding.
Kijk al uit naar de realisatie.

Harald

marimon

Dat is van de bovenste plank! Wim, ge zijt een artiest-modelbouwer zonder meer!
Ik ga dit blijven volgen. Hopelijk geef je ook wat technische uitleg erbij.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Alan On Track

Ah!

Dat wordt zo te zien weer een plezier om te volgen.
Want als Wim aan het bouwen gaat weet je dat er een knap en sfeervol staaltje modelbouw volgen zal  :D
Modelbouw is een kunst

OlivierV

Wordt weer leutig om te bekijken.
Leuk concept, kopstation van 2 lijnen die onderweg samenkomen of splitsen, 't is maar hoe je het wil bekijken.

Zet hem op!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

D_Loc

Dat beloofd weer wat moois te worden, mogelijk heb ik tegen die tijd een 4K camera om de details nog beter vast te leggen ;D
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

tomenriet

Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

JeanR


RD25

Wroom Wim, en route pour de nouvelles aventures.  ;)

{Peugeot 404 Injection 1968}


leuk project   8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Kautenbach

Gafe bak die Peugot, hier is de bouw inmiddels in volle gang, ik ben zelf druk met t frame om 8 modules in een hok van 3,5 bij 2,6 meter te fruttten, met daarbij nog ruimte om te werken, en de mogelijkheid om te rijden, en inmiddels vorderen ook de 1e modulebakken... (Bas, strak werk,  merci) op de foto modele 6.

IMG-20190612-WA0002 by Wim Wijnhoud, on Flickr

IMG-20190611-WA0020 by Wim Wijnhoud, on Flickr

ob_4900c2_image1-gf by Wim Wijnhoud, on Flickr

Renault VH à St Sauveur la Sagne 07-1957 by Wim Wijnhoud, on Flickr

Kautenbach

....zo, de 1e modulebakken zijn binnen, nummer 6 en 7.

Ik heb bak 7 voorzien van een ruwbouw, zodat ik volgende week bij Bentink Sculptamold op de module kan aanbrengen.

Via Hapo een draaischijf in bestelling..... ;D

20190622_140952 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20190622_142347 by Wim Wijnhoud, on Flickr


43_Haut-Loire140-1 by Wim Wijnhoud, on Flickr

1429170576-63-Giroux-308- by Wim Wijnhoud, on Flickr

malpas10 by Wim Wijnhoud, on Flickr

tomenriet

Zo, dat ziet er al veel belovend uit.
Kom volgende week zeker even bij je kijken want werk zelf ook graag met Sculptamold.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

tomenriet

Zoals beloofd vandaag niet naar Houten maar naar Apeldoorn.
Ik was vandaag te gast bij Bentink, Apeldoorn.
O.a. Wim Wijnhoud gaf daar een demo gebruik Sculptamold en vertelde over de opbouw van deze nieuwe baan. Je ziet op de voorgrond een maquette 1:10 van wat het gaat worden. Zo krijgt men een goeie indruk over hoe het gaat worden, zeker wat betreft de hoogte verschillen en de zichtlijnen.







Wim liet ook de plannen zien die op tekening staan en hoe hij dat op kalkpapier overzet vanaf aan foto.

Nog even met Wim over het water maken gesproken, ik giet eerst een laag epoxy de hoeveelheid is afhankelijk van de diepte, dat wordt dan het uitharden een mooi glad oppervlak.



Daarna bewerk ik het gladde oppervlak hier en daar met MODPODGE








Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom