Kato Städler Allegra ABe8/12 van de Rätischebahn

Gestart door PietB, 07 juni 2019, 22:54:11 PM

PietB

De Rätischebahn heeft sinds 2011 5  Städler ABe8 Allegra's in dient waarvan er een stel rijden op de lijn Chür - Fillisur - Tireno (IT).
Omdat ik dit een erg mooi treinstel vind moest er minimaal één op mijn baan komen rijden.

Kato brengt dit model uit als analoog startset onder nummer 10-025.

En omdat Kato niet zo heel erg veel doet aan digitaal voorbereiden heb ik mijn leverancier N-Spoorstore in Lochem gevraag deze set te digitaliseren.
In de motorwagen is een Kuehn N45 geplaatst en in de stuurstand een Doehler&Haas FH058-3 functie decoder.


De front verlichting

En de sluitverlichting, alleen de rechter lamp brandt, volgens Zwitsers seinbeeld.
Geloof me de sluitlantaarn straalt rood licht uit, mijn telefoon vind alleen van niet.

grt Piet.

Klaas Zondervan

Citaat van: PietB op 07 juni 2019, 22:54:11 PM
Geloof me de sluitlantaarn straalt rood licht uit, mijn telefoon vind alleen van niet.
Dat is een euvel bij veel digitale camera's. De lichtintensiteit van de rode led is zo veel groter dan van de rest van het onderwerp dat de lichtgevoelige cellen in de camera  daar volkomen overstraald worden.

PietB

Ik stoor me er niet aan Klaas.
Maar ik denk ik vertel het even voor er commentaar op komt. ;)

steamdriven

Ik ben er niet goed van op de hoogte en vandaar deze vraag:
Is dit dan een Nm model of uitgebracht op normale spoorbreedte? Indien Nm, welke rails gebruik je daarvoor?
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

PietB

Nee Bart dit is schaal N, 9mm normaalspoor.
Nm is 6.5 mm smalspoor.

grt Piet.