smalspoor geklooi door een eerste klas beginner

Gestart door Havoc, 05 juni 2019, 22:35:36 PM

steamdriven

Knap toch?
Ik ben al een beetje een oldie en elke dag ben ik verbaasd wat er met moderne technologie allemaal mogelijk is.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

#32
Ja, dat zijn de gelaserde stukken voor de draaischijf. Ik zou het allemaal niet met de figuurzaag willen doen. Zal wel eerst een en ander moeten schilderen voor ik het in elkaar zet.

Achteraf bekeken had een andere constructie wel beter geweest. Nu is de kartonconstructie dragend, dat is misschien geen goed idee. En hier en daar een extra stukje om uit te lijnen dat dan later gemakkelijk weg gesneden kon worden was ook geen slecht idee geweest. "Hindsight is 20/20" zeggen ze de andere kant van het kanaal.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

"" Sommige dingen zijn wat slapper dan ik zou willen. Nu ja, we zien wel als het in elkaar zit.""

Het "verband" in de samenstelling van de delen zorgt er waarschijnlijk voor dat het een stuk steviger word, en helemaal als de rails erop gelijmd word. Mogelijk dat je aan de binnenzijde hier en daar nog wat verstevigingen kunt aanbrengen, een "lijmkraag" bijvoorbeeld?
Groet van Frank

Havoc

Moet nog enkele stukken maken, maar kon toch niet wachten. Even wat verf erover en eens tegen elkaar gelegd.



Wel een beetje teleurgesteld van de precisie. Die had ik beter verwacht. De sleuven voor de verbindingen zijn 0.6mm getekend en 0.9mm uitgevoerd. Ook het begin en einde van de snede liggen niet altijd in dezelfde lijn. Nu ja, met wat creatief lijmgebruik gaat daar niet veel van te zien zijn.

Kan ermee leven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

#35
Verder met de gelaserde stukken. Maar hoe ze die gemaakt hebben snap ik niet. De maatvoering is zacht uitgedrukt "benaderend". Sommige stukken komen zelfs niet eens overeen met de tekening! Hoe ze dat klaarspelen begrijp ik zelfs niet.

Zoek de 7 verschillen... We beginnen met dat stuk van de tekening waar de onderdelen opstaan:



En dat is eruit gekomen:

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Lijkt alsof er iets mis gegaan is bij het laseren, terugsturen zal de beste optie zijn dacht ik... :-\

;)

Alberke

De laser heeft inderdaad precies de hik gehad. Terugsturen dus
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Volgens mij veel te snel willen snijden en heeft een stepper enkele passen gemist of is een tandriem geslipt. Gelukkig had ik meer dan voldoende reserve ingebouwd en zijn de grotere stukken er "goed genoeg" uitgekomen. Ga dit eens in elkaar prullen en desnoods een nieuwe poging wagen. Ondertussen zijn er al zeker 2-3 ontwerpfoutjes uitgekomen. De vraag is of die belangrijk gaan zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

#39
Deze vakantie wat kunnen voordoen aan de bakken. Een kleurtje gegeven, 2 lagen geëxtrudeerd polystyreen erin gelijmd en met dik papier een achtergrond erin. De lichtlatten zijn ook klaar maar de kabel was ik thuis vergeten. Aansluiten zal dus voor een andere keer zijn. Dan ook de achtergrond wat blauw schilderen en de ondergrond een bruiachtige kleur.

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

#40
Omdat ik eerst een idee wil hebben hoe groot de bouwsels gaan zijn ben ik daar eens aan begonnen. Kwestie van niet alles 7 keer te moeten afbreken en herbeginnen. Setje gaan halen (Bahnhof "Neukloster") Zeker 35 jaar geleden dat ik nog eens zoiets ineen geplakt heb.

Resultaat: VEEL GROTER dan gedacht. En dan heb ik niet alles ineen gezet omdat ik het al zag aankomen. Kan niet staan waar ik het dacht te zetten. Dus moet de loods wijken en ook dat spoor dwars op de kast moet weg. En de locloods.... daar moet minstens de helft af. Als ik die al ga zetten want ik vrees dat er geen plaats meer is voor sporen als ik die zet.



Zal maar mijn spoorplan aanpassen want dat komt niet goed.

Ja, ik weet het, ik heb de voegen proberen in te kleuren terwijl ik had gezegd dat niet te doen. (ja, de klinken en hengsels zijn ook geschilderd) Maar dat zag er zo "plat" uit dat ik me laten doen heb. En ja, ik ga er lichtjes in zetten. Had ik ook gezegd van niet te doen. Ik weet het, geen karakter....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Allé man! Dat is toch goed. En een baanplan aanpassen heeft soms ook voordelen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Goed bezig Johan.

Je kan een deel van die gebouwen ook aan de voorkant zetten zodat je een viewblocker hebt.
En kan je het sporenplan een beetje kantelen (rond de vertikale as welteverstaan). De aansluitingin het schaduwstation kan je in die richting toch ook een beetje aanpassen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

BC911

Ik weet niet waar je het initieel wou zetten, maar eventueel halveren en tegen de achterwand zetten ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

svvander

En hoe zit het met uw draaischijf? Ik vind het een knap ontwerp!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be