smalspoor geklooi door een eerste klas beginner

Gestart door Havoc, 05 juni 2019, 22:35:36 PM

Floris

Citaat van: Havoc op 03 juli 2021, 10:14:30 AM
Zou kunnen, maar mijn artistiek gevoel is niet geweldig. Zit nu met het probleem dat de achtergrond-bodem nu echt een breuk is. Een hoop struiken neerpoten?
Ja tis nu achtergrond naar plank, niet achtergrond naar landschap. dat lost zich denk ik grotendeels vanzelf wel op, gewoon verder bouwen en inderdaad eens een halfreliefgebouwtje maken en dat wat heen en weer schuiven en kijken waar het "wil" staan, of gewoon eens wat bomen of gebouwtjes van een foto uitprinten op ongeveer de juiste schaal en die eens tegen de achtergrond plakken, zie je heel snel wat dat eventueel doet qua compositie van t geheel zonder dat je dr al veel werk in hebt zitten. Doe dat zelf ook vaak, ongeveer alles wat ik maak heeft wel een keer als testopstelling gestaan met wat doosjes, vage frutsels, tape en losse geveltjes enzo.

Stedahult

Ik houd altijd een ruimte van 12mm tussen de
bak en de achtergrondplaat. Stel mijn bak is
10cm hoog, dan gaat er een 12mm lat van 8cm
hoog tussen. Dit creërt diepte en dat werkt goed.
Mvh. Steef

Havoc

#122
Als ik ooit treinen wil laten raijden, dan is die draaischijf echt wel nodig. Dus de moed in beide handen genomen en verder doen. Tegen volgend weekend moet die "af" zijn. Functioneel af, schilderen en zo dat kan later nog.

Vermits er zoveel problemen zijn met dat gelaserd karton een andere richting ingeslagen. De ringrail wordt nu ondersteund door 2 ringen in depron van 5mm. Dat geeft steun over de hele oppervlakte. Ook het mechanisme is anders. Eerst was het idee om de kogellagers onder de draaischijf te steken. Nu staan ze "in de put"

Probleem is dat ik de originele kogellagers niet meer vind en dus andere heb moeen gebruiken. En dat zijn er in middeleeuwse maten. Dus moet er een extra stuk aan de as gemaakt worden om ipv een as van 4mm er eentje van 4.75mm te hebben.... Alles bijeen ziet het er nu zo uit


Morgen als de loctite die dat extra stuk rond de as houdt gehard is dan kan ik die afdraaien. Dan ook de messing dwarssteunen met de geleidewielen op zijn plek lijmen en dan begint het op een draaischijf te lijken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Eerste pogingen om dat wat meer aan te kleden. Beetje rommel bijeen geraapt. Rolletje van wc-papier, deksel spuitbus, zakje ijslands mos, wat karton, ...


Links aan het station ontbreekt nog wat. De frieten van Gaston werkten inspirerend. Een duitse versie van een frietkot dan maar, een Imbiss. Een vormpje in karton voor eens te proberen.


Zou er graag een grote worst boven hebben als reclame.  ::)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Allé, we zullen hier ook nog eens iets zetten. Sporen liggen, de draaischijf heeft vertraging want het staal moet van Oekraïne komen en de sturing van China maar die container zit nog altijd vast op dat schip in het Suezkanaal. De ballast is toegekomen maar die moet nu nog even wachten tot de perrons er zijn.

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

"Zou er graag een grote worst boven hebben als reclame.  ::) "
Een TV worstje?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Alberke op 28 mei 2022, 13:00:13 PM
"Zou er graag een grote worst boven hebben als reclame.  ::) "
Een TV worstje?
En foto's van politiekers vind je op het internet genoeg!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D