Op visite...

Gestart door Rangeerduivel, 05 juni 2019, 10:32:17 AM

Rangeerduivel

Vrienden,

Gisteren hebben wij met Amsac, na een uitnodiging daarvoor gekregen te hebben, een bezoek met rondleiding genoten bij de heren (en dames) van de modeltreinclub "Het Spoor" in Sint Niklaas.
Waarvoor dank mensen! :-*
Alhoewel wij er reeds vroeger waren op opendeurdag(en) ed, was het toch net iets anders nu op een "gewone" clubavond aanwezig te mogen zijn, terwijl er volop tijd gemaakt werd om alles te laten zien met bijhorende uitleg over het hoe en wat van de verschillende meesterlijke banen die daar opgesteld staan, zowel vast als tijdelijk.
Wij voelen ons nu als kinderen na een dagje Disney Paris! ;D
Vooral het verschil in ruimte tussen het lokaal en onze zeer beperkte site bij Amsac was heel groot, die ruime zaal nodigt uit tot creativiteit, maar ook aan de clubwerking kunnen wij een puntje zuigen....

Dus van hieruit nogmaals dank daarvoor en hoed af, wij kunnen daar allen maar van dromen!
Doe zo voort, jullie zijn zééééééér goe bezig!!!

;)
Amsac werkt nu wel aan een "heropstaan" na een woelige donkere periode van wanbeleid, en wij zullen dankbaar gebruik maken van de vele tips die wij hier hebben meegekregen!

Snobby Crash

Hey Rudy,

jullie waren met zn allen meer dan hartelijk welkom, en ook wij hebben genoten van jullie bezoek.

Alhoewel ik de hele avond druk bezig ben geweest met het aan de praat krijgen van enkele digitale locs,
(wat uiteindelijk niet gelukt is), vond ik het een beetje spijtig dat ikzelf niet meer tijd heb kunnen vrijmaken
om met jullie leden samen een pintje te drinken en leuk te babbelen over treinen en andere zaken !

Maar bij jullie volgend bezoek komt dat zeker in orde !

Geert

Klaas Zondervan

Enkele jaren geleden was ik tijdens een fietstocht door België in St.Niklaas op een clubavond van Het Spoor. Daar maar even binnengelopen en hartelijk ontvangen. Hun lokaal is inderdaad iets waar veel clubs alleen maar van kunnen dromen.
Deze zomer heb ik een fietstocht gepland die door Gent gaat. Als het zo uitkomt kom ik dan graag even bij AMSAC op visite.

Metpetergaathetbeter

zijn we die dag toch wel gesloten zeker  ;D ;D ;D we gaan U verwachten, maar liefst een seintje vooraf want de toegangsdeur durft al eens gesloten zijn ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 05 juni 2019, 13:18:26 PM
Enkele jaren geleden was ik tijdens een fietstocht door België in St.Niklaas op een clubavond van Het Spoor. Daar maar even binnengelopen en hartelijk ontvangen. Hun lokaal is inderdaad iets waar veel clubs alleen maar van kunnen dromen.
Deze zomer heb ik een fietstocht gepland die door Gent gaat. Als het zo uitkomt kom ik dan graag even bij AMSAC op visite.

Altijd welkom Klaas, de bar is telkens open op maandag van 19u30 tot 23u30. (aan democratische prijzen) ;D ;D ;D ;D

;)

Klaas Zondervan

A.s. maandag begin ik te fietsen en hoop dan eind van de middag in Gent aan te komen. Even zien of ik dan nog puf heb om op visite te komen.

Klaas Zondervan

Het is gelukt. Ben afgelopen maandagavond op bezoek geweest in de rijtuigen van AMSAC. Hartelijk ontvangen met een drankje (hint: bij AMSAC nooit vragen om chocomel :D)
Uitgebreide uitleg gekregen over de besturing van de baan. In het kort: computerbestuurd, analoge sturing van de treinen, maar toch met een decoder. Ben vergeten foto's te maken van de baan.
Speciaal voor Rudy Rangeerduivel nog een foto van de plaquette aan station Ronse.
DSCI2600 by klaas zondervan, on Flickr

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Klaas Zondervan op 07 juli 2019, 21:30:59 PM
Hartelijk ontvangen met een drankje (hint: bij AMSAC nooit vragen om chocomel :D)
en ook geen Fristi hoewel drinkers daarvan wel welkom zijn !  :)

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 07 juli 2019, 21:30:59 PM
(hint: bij AMSAC nooit vragen om chocomel :D)

Nee naruurlijk niet, wie drinkt er nu chocomel, behalve Markske Vertonghen ennne........euh Klaas uiteraard! ;D ;D
Bedankt voor de foto van de plaquette.
Toevallig vandaag in Ronse een terrasje en een pitta gedaan, (btw; ik heb 9 jaar in Ronse gewoond)
Nog even meegeven, het station van Ronse werd bij de wederopbouw omgekeerd gezet,dwz met de 'sporen'kant naar de straat, maar of dit nu opzettelijk is gedaan of niet kan ik niet zeggen... :-\

;)

Klaas Zondervan

#9
Ik kon weinig verschil ontdekken tussen de voor- en achterkant. De gevelindeling is vrijwel gelijk.

Volgens deze wikipagina was het een vergissing. https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Ronse