Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mechelen

Gestart door argilla, 21 september 2006, 14:27:50 PM

Havoc

Ik hoop dat al die types hier geen kinderen hebben...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

4 stuks, ondertussen volwassen tot bijna volwassen, maar ik nam ze vroeger op, en je kunt in de winkels klein bankjes kopen voor 2? moet je ze niet oppakken maar enkel meenemen en ben je zeker dat je kind een bankje heeft.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Dag,

Als ik hier sommigen moet volgen dan moet ik straks meer tijd steken in het bouwen van bankjes voor kinderen, opritten voor rolstoelgebruikers, fluorescerende banden voor slechtzienden ?, een gat in de vloer voor zeer grote mensen. Hallo ?

De banen van de clubs, de expo's zijn niet de plaatsen waar de vlam overslaat en blijft branden, want dan zouden er 30 geleden geen modeltreinliefhebbers geweest zijn.

De "link" moet gelegde worden bij de winkelier.  En hier knelt de SCHOEN.  Nu de eindejaarsperiode in aantacht is, in hoeveel boekjes staan treinen afgebeeld ?  Bij hoeveel winkels staat er nog een rijdende fabrieksbaan in de vitrine ?  Daar en nu moet het gebeuren.

De expo's daar komen de doorwinterde en het grote publiek naartoe.  Het is een verlengstuk van de winkels.  Laat die ervoor zorgen samen met de organisator voor al die supplementaire bouwsels; uiteindelijk komt het in de eerste plaats aan hun ten goede.

Ik zie het al gebeuren.  Nico we hebben een grotere camion gehuurd omdat we opstapjes, opritten en co ook meenemen.  Hij zl lachen (en hij heeft nog gelijk ook)

Roland

Gerolf

Goeie reactie, Roland. Ik ben het er helemaal mee eens.
Ik mis alleen nog de ringleiding-versterker voor mensen met een hoorapparaat, die de locsounds willen horen [:o)] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Ik ben gelukkig niet blind,gehandicapt,doof of zeer groot.
Ik kan dus alles nog zien.
Maar toch kan ik mij voorstellen dat de wel gehandicapte mens ook zijn plezier wil beleven aan een tentoonstelling.
Begrijp me goed ik geloof ook niet dat de baan bouwers alles kunnen maken t.b.v de gehandicapten.
Enige dingen kunen echter zonder erg veel inspanning worden gerealiseerd.
Een paar kistjes voor de kleine.
Een geleende rolstoel lift,zou kunnen ,maar wordt alweer moeilijker.

Oke we kunnen niet alles
Maar wat we zeker moeten doen is de klacht serieus nemen en niet in het belachelijke trekken.
DEnk wel de gehandicapte van morgen kunnen wij zijn.

wim ysbeer

Gerolf

Het was zeker niet mijn bedoeling om handicaps belachelijk te maken, maar wel om het relativerend vermogen van Roland te steunen.
Als hobbyisten hebben we immers ook onze beperkingen, en zijn we al blij als we "op ooghoogte" iets moois kunnen bouwen. Uiteraard willen we dat iedereen onze verwezenlijkingen kan zien, horen, ruiken, voelen, proeven, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Dat je tijdens een clubtentoonstelling een bankje verwacht daar kan ik het nog mee eens zijn, maar toch niet tijdens een tentoonstelling buitenshuis, Alles zoals kijkers voor rolstoelgebruikers, bankjes voor kinderen en kleine mensen gaan meezeulen is nog te doen maar je wilt je spullen niet verliezen dus moet je ook nog controleren dat ze na gebruik blijven staan bij jouw baan en niet gans de hal meegenomen worden, ik vrees dat er nog weinig banen op tentoonstellingen zullen zijn indien het verplicht wordt. Voor mij moet iedereen zijn eigen verantwoordelijkheden nemen en dat geld ook, hoe erg de handicap voor de betrokken personen ook is, ook voor de gehandicapten en de ouders van kleine kinderen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Dag,

Ysbeer, je hebt gedeeltelijk gelijk.  Binnen de mogelijkheden moet er voor die mensen iets voorzien worden, maar niet door diegene die er met een baan komen.

Anderzijds (en nu ga ik mij de toorn op mijn nek halen) moet het mij toch van het hart dat al die minderheden nogal vrij arrogant uit de hoek komen: hun geliefkoosde begin is: "ik heb recht op".  Ze moeten dan achteraf niet komen klagen dat ze met minder respect worden behandeld als pakweg 30 jaar gelden.

vb: de nieuwe trams in Brussel: ze zijn te stil (sic) en dus horen blinden ze niet aankomen.  Eis (een beetje gecamoufleerd) maak ze lawaaieriger en dat in een tijdperk waar men miljoenen investeert in geluidsmuren en rechtszaken aanspant voor geluidshinder (zaventem).  Constructief komen ze niet uit de hoek, het moet altijd van anderen komen.

Vooral in Belgi? beginnen we democratie te defineren als de dictatuur der minderheden.

Roland

Rochevalien

Nu zijn we wel h??l ver aan het overdrijven denk ik.Er zijn de laatste jaren toch al heel wat publieke plaatsen (zoals oa tentoonstellingsruimten) aangepast zodat roltoelgebruikers of de zgn "shopriders" gemakkelijker naar binnen kunnen .Vooral in Nederland is dat doodgewoon als iemand in zo'n ding een supermarkt binnenrijd.Ook de Nekkerhal is goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Het is natuurlijk wel waar dat als je binnen bent,niet zo'n goed zicht hebt op de uitgestalde banen.Of opritten daar veel aan gaan veranderen durf ik trouwens sterk te betwijfelen.
Wat w?l haalbaar is bv om mindervaliden op de minder drukke periodes( bv de laatste 2 uren van de expo)een gemakkelijkere rondgang te bieden.Er is dan beduidend minder volk dan bv tegen de middag .
Wat kinderen betreft :niet ?lke modelbaan is voor kinderoogjes gemaakt (als er niet v??l en lange treinen rondracen is de belangstelling vlug over)maar er zijn ook veel volwassenen die dezelfde normen handteren.Moeten er dan alleen maar zulke banen tentoongesteld worden? En wat met smalspoor? dat is niets anders dan korte ?n trage treintjes, en daar is ook een publiek voor.
Ik betwijfel ook sterk of kinderen een klasse modelbaan zoals Castle Rock of Orknhaven weten te aprecieren.Wat baat dan die gewraakte opstapjes?

Gerrit

janjozef

Mischien overdrijft Roland wel maar er zit zeker veel waarheid in.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem