Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mechelen

Gestart door argilla, 21 september 2006, 14:27:50 PM

rgp

Dag,

Bedankt Havoc[;)], maar ??n vraag, waarom moeten de clubs dat voorzien ?  Waarom niet eerder de organisatoren ?

Roland

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rgp
waarom moeten de clubs dat voorzien ?  Waarom niet eerder de organisatoren ?
't Is misschien nog een ideetje voor een handelaar in de zaal. Speelgoedperiscoopje voor enkele Euro's ...

ps: 't doet goed om je hier terug te zien, Roland
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hobbyist

Misschien is dit een mogelijkheid voor kinderen en mindermobiele mensen. Iedereen heeft wel een pc. Sluit hier een webcam en je een kijkdoos. neemt weinig plaats in. Pc worden tegenwoordig toch ook al gebruikt voor atomatische treisturing. Waarom niet een afgedankte voor dit doel Wel een plaatsje reserveren spiciaal voor kinder en minder mobile. ps als buschauffeur heb ik ook met deze mensen te maken en ze verdienen evenveel respect als ieder ander.

Frank_N

Veel mooie dingen vandaag gezien daar [:p] Interessante items (Nspoor) gekocht. Erg druk ook [:(]
Zag oa. een zeer fraai gedetaileerd H0 model van een Vosloh 2000 lok, Mehano. Heb wel gehoord dat dat ding "Lego trein" werd genoemd.
Mehano maakt ook schitterende modellen van Belgiesche lok's.
Volgens een mede bezoeker zijn die Mehano modellen ook krachtiger dan hun Marklin broers........ (weet daar verder ik niks van he?)
Frank.
Groet van Frank

Anarchy

Mijn 51'ers hebben toch fameus veel kracht vind ik ja [:D]

Greg

ja naar het schijnt hebben de 51 veel kracht. Zelf heb ik het nooit gemeten en dat is ook nooit de bedoeling geweest [:D][:D][:D]
En ander voordeel is ook de aandrijving op alle assen wat voor veel trekkracht zorgt.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

M4m

citaat:
Geplaatst door M4m

citaat:
Geplaatst door Koen


Ik zal voor een opstapje zorgen aan de baan van Erik de Boeck [:)]. Misschien kunnen we dit tevens als oproep beschouwen voor alle standhouders van een baan? [;)].



Je zal een dikke cadeau krijgen van de dochter voor uw timmerwerk, aan welke baan moeten we het afgeven?


Je hebt uw best gedaan voor het trapje, het was geen timmerwerk eerder een bouwsel in platikkard, maar je ziet dat het eenvoudig kan. Mijn dochter heeft wel meer werk gehad voor het maken van het cadeautje.
Aan de banen die geen trapjes hebben voor kinderen gaan wij in de toekomst voorbij, er is daar waarschijnlijk toch niet veel te zien.
Het is echt een hele kleine moeite om zoiets te voorzien en wie die kleine moeite niet kan nemen zal ook niet echt de moeite genomen hebben om een prachtig gedetailleerde baan te bouwen.

Wat catering betreft was de dochter ook een beetje teleurgesteld. Ze heeft een ijsje moeten missen.
Spoorse groeten, Peter

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door M4m

citaat:
Geplaatst door M4m

citaat:
Geplaatst door Koen


Ik zal voor een opstapje zorgen aan de baan van Erik de Boeck [:)]. Misschien kunnen we dit tevens als oproep beschouwen voor alle standhouders van een baan? [;)].



Je zal een dikke cadeau krijgen van de dochter voor uw timmerwerk, aan welke baan moeten we het afgeven?


Je hebt uw best gedaan voor het trapje, het was geen timmerwerk eerder een bouwsel in platikkard, maar je ziet dat het eenvoudig kan. Mijn dochter heeft wel meer werk gehad voor het maken van het cadeautje.
Aan de banen die geen trapjes hebben voor kinderen gaan wij in de toekomst voorbij, er is daar waarschijnlijk toch niet veel te zien.
Het is echt een hele kleine moeite om zoiets te voorzien en wie die kleine moeite niet kan nemen zal ook niet echt de moeite genomen hebben om een prachtig gedetailleerde baan te bouwen.
Wat catering betreft was de dochter ook een beetje teleurgesteld. Ze heeft een ijsje moeten missen.




Wel ,daar ben ik het nu eens niet mee eens.Je zou ook natuurlijk ook z?lf zo'n trapje kunnen maken ,ook een kleine moeite[;)]Ik heb ooit zo eens iemand gezien op een beurs in Nederland en daar stonden zelfs wieltjes onder!
Daarbij worden de meeste banen niet voor en door volwassenen gebouwd?  Je mag ook niet vergeten dat iemand die met eigen vervoer naar een tentoonstelling komt niet alleen zijn baan maar ook nog zijn treinen,gereedschap,verlichting en een achtergrond moet meesleuren .Een trapje schiet er dan al eens over.

Gerrit


Koen

@M4m,

Bedankt voor het geschenkje. Het heeft de rest van de dag op de baan gestaan. Voor de nieuwsgierigen, hieronder een foto van het geschenkje. Echt tof!

mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

Tom

Ah, van daar dat kunstwerkje die op de baan stond.
T'is wel heel schoon gemaakt. [^]
Tom

Havoc

Sorry Roche, maar ik moet M4M bijtreden. Als de hobby uitsterft moeten ze niet komen klagen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Havoc

Sorry Roche, maar ik moet M4M bijtreden. Als de hobby uitsterft moeten ze niet komen klagen.



Ach,ik zie die arme kindertjes al aan de toonbank van die of die winkelier staan met hun spaarvarkentje.... De "hobby" moet het niet hebben van kindjes maar van volwassenen die daar (nog altijd)hun spaarvarken voor willen slachten .Voor die kindjes is het gewoon sneu dat hun beentjes gewoon nog te kort zijn om al dat moois te zien..... maar dat komt wel!

Gerrit

Koen

Nu moet ik M4m toch bijtreden. Jong geleerd is oud gedaan. Kinderen die modeltreinen zien, krijgen zin om er ook mee te spelen. Mijn dochter is dikwijls mee naar beuzen gegaan en telkens na zo'n beurs kreeg ik de vraag of ze op mijn baan mocht rijden. Nu, vier jaar later, heeft ze haar eigen loc en een aantal wagons(zelf bijeen gespaard) en gaat ze aan haar eerste diorama beginnen [:)].

mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

janjozef

citaat:
Aan de banen die geen trapjes hebben voor kinderen gaan wij in de toekomst voorbij, er is daar waarschijnlijk toch niet veel te zien.
Het is echt een hele kleine moeite om zoiets te voorzien en wie die kleine moeite niet kan nemen zal ook niet echt de moeite genomen hebben om een prachtig gedetailleerde baan te bouwen.




Je kan ook stellen dat een vader die de moeite niet neemt zijn dochter op te pakken om ze beter te laten zien of zelf de moeite niet neemt zijn dochter een stoeltje te maken die dochter niet waard is en zelf, de sukkel, erover praten niet waard is. Eigenlijk al eigenaardig dat zo iemand al uit zijn luie stoel komt om te komen kijken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

citaat:
Geplaatst door janjozef

citaat:
Aan de banen die geen trapjes hebben voor kinderen gaan wij in de toekomst voorbij, er is daar waarschijnlijk toch niet veel te zien.
Het is echt een hele kleine moeite om zoiets te voorzien en wie die kleine moeite niet kan nemen zal ook niet echt de moeite genomen hebben om een prachtig gedetailleerde baan te bouwen.




Je kan ook stellen dat een vader die de moeite niet neemt zijn dochter op te pakken om ze beter te laten zien of zelf de moeite niet neemt zijn dochter een stoeltje te maken die dochter niet waard is en zelf, de sukkel, erover praten niet waard is. Eigenlijk al eigenaardig dat zo iemand al uit zijn luie stoel komt om te komen kijken.

Jan



Daar zit wel iets in.
Maar ik kan me ook voorstellen dat als je een kind bij bijna elke baan moet oppakken, dat je op het einde van de beurs blij bent dat je naar huis mag. Of je dan ook zelf genoten hebt van de beurs, is dan nog maar de vraag.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.