Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mechelen

Gestart door argilla, 21 september 2006, 14:27:50 PM

Frank_N

Wat dachten jullie van een omgekeerd bierkrat  [?][:D]
Volgens mij is dat gratis, bovendien heeft iedereen die wel 1 staan.
Frank
Groet van Frank

janjozef

volgens mij kost een lege bierkrzt een stuk over de 2? en neen ik heb dat nooit staan

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ronny-vdv

Jongens,

Jullie spreken blijkbaar alleen over kinderen. Wat doe je met mindervaliden in een rolwagen ? Ook een opstapje of plateau maken ? Blijkbaar worden de mindervaliden telkens vergeten.

Ik zal het duidelijker willen stellen. Wanneer ??n modelbaan niet door mindervaliden kan bekeken worden, dan is de toegang volledig gratis. In Amerika moet je zelfs niet beginnen met de opbouw van een modelbaan wanneer deze niet zichtbaar is voor mindervaliden. Maar ja, in Belgi?, hier zijn ze altijd achter.

Vorig jaar op de beurs in Genk was er een baan die bakjes maakte met spiegels. Heel praktisch voor kleine personen die de baan niet kunnen zien.

Als ik deze mensen nog eens zie, vraag ik of ze er ??n willen maken voor mij. Inderdaad ik zit in rolwagen.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

rgp

Dag,

Ronny, moet ik dan van uitgaan dat de modelbanen op 50 cm hoogte gebouwd worden ?  Toch niet diegene die ik op video heb.

Hoe praktisch oplossen ?

Op 1000 bezoekers hoeveel zitten er in een rolststoel ? 5 ?  Laten we aannemen dat het er 5 zijn. (Het zijn er dan 5 teveel in de zin dat deze mensen beter verdienen !)

Het is dus een volledig onlogisch om een modelbaan te "verzwakken" door ze op 50 cm hoogte te bouwen.

De oplossing bestaat er in (gezien op Rail) om rolstoelen die in de hoogte verstelbaar zijn ter beschikking te stellen.

Roland

Kedeng Kedeng

Ja dat vind ik wel jammer voor u Ronny dat je niet alles kan zien,
Een verhoging is toch rap gemaakt voor rolstoelen he mannen!
Het zal wel wat meer plaats in nemen maar ja.

Trouwens ik mag ook parkeren op de blauwe parkeer plaats...

Frank_N

Rolstoelers moeten da ook kunnen zien he?
tgaat mij over overzichtelijkheid.
Groet van Frank.
Groet van Frank

Jurgen

Met alle respect Ronny, maar ik dank dat een club eerder denkt aan het gemak voor de bereikbaarheid dan aan eventuele bezoekers in een rolstoel oid.
Als ik thuis een modelbaan maak, ga ik dat ook doen op een comfortabele hoogte voor mezelf. Dit is iets waar men bij de start van zo'n baan helemaal niet aan denkt.

Misschien moet je zelf eens een speciale rolstoel met ingebouwde lift uitvinden ofzo. Een patent op nemen en je bent rijk. Dan kan je ook meteen je hobby bekostigen. Als het zover is, denk je dan ook eens aan degene die het idee doorgespeeld heeft? [;)][:D]

Maar het is inderdaad spijtig dat deze dingen allemaal vergeten worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steven86

Weet er iemand om welk uur de beurs zijn deuren opent (en sluit)?
Van 10h00 tot 18h00?


Steven

Havoc

Is dat nu echt zo moeilijk om een plateau te maken met langs 1 kant een helling??? Zo kunnen kinderen iets zien en rolstoelgebruikers. En staan clubs dan echt niet open voor mensen in zo'n geval? Of kan het hun echt niet schelen dat een hoop bezoekers er niks kunnen van zien, als zij zelf maar een goed zicht hebben?

Trouwens, als er al eens een trein rijdt staan ze er dikwijls vierkant voor.

EDIT: Dag rgp trouwens, lang geleden...

EDIT2: kijk hier eens hoe ze zo'n opstapje voor kinderen maken: http://www.mylargescale.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40794 Wat naar beneden scrollen, ergens halverwege zitten enkele foto's ervan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ronny-vdv

Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Er kan een kijkdoos gemaakt worden met 2 spiegels. Goedkoop om te produceren en iedereen is er mee geholpen.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Roderik

Zo'n kijkdoos gebruiken we bij Pacific al jaren en er is nog niemand die geklaagd heeft. [:)] Kinderen vinden dat soms leuker dan gewoon kijken.

We zijn ons er bewust van dat rolstoelgebruikers niet altijd onze baan kunnen zien, (vandaar ook de bakjes) maar als vereniging moet je dikwijls al heel wat materiaal versleuren. Als daar dan nog een oprijtrede bij komt, dan moet je die ook meenemen en als je terug in je lokaaltje bent proper opbergen.

@Jurgen: Heel wat elektrische rolstoelen hebben een ingebouwde lift zodat de gehandicapte een stuk hoger aan dingen geraakt of vanuit een hoger standpunt kan kijken. Spijtig genoeg is het daarmee zoals met veel dingen als het gaat om je gemak: peperduur!!!
Always be modelling!

eric

citaat:
Geplaatst door Jurgen


Misschien moet je zelf eens een speciale rolstoel met ingebouwde lift uitvinden ofzo. Een patent op nemen en je bent rijk. Dan kan je ook meteen je hobby bekostigen. Als het zover is, denk je dan ook eens aan degene die het idee doorgespeeld heeft? [;)][:D]


Dit bestaat al.
Mijn dochter zit ook in een rolwagen (elektrisch)en heeft momenteel een nieuwe in aanvraag (Storm 3)met liftsysteem
Maar je moet die lift eens terugbetaald zien te krijgen van uw ziekteverzekering of Vlaams fonds.
Je moet al serieuze argumenten hebben. Om bijvoorbeeld uw sociale contacten te verbeteren telt al niet.
Het is allemaal niet vanzelfsprekend en loopt zeker niet van een leien dakje.
Ronny zal wel weten wat ik bedoel.


Gerolf

Zo'n kijkdoos lijkt me inderdaad een mooie en goedkope oplossing. Als ik de tijd had en twee spiegels, zou ik er eentje in mekaar flanzen tegen zaterdag.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Laat mij eerst stellen dat ik hoop nooit in een rolstoel terecht te komen en dat het iets is dat men niemand toewenst maar, onze banen zijn 13 en 14 m lengte en 3,5 en 6 m breedte hoeveel oprijplatformen moeten wij meebrengen om iedereen de ganse baan te laten zien, versleuren kun je zulk een zaken niet makelijk want ze moeten stevig gemaakt zijn en zijn dus zeer zwaar. Sorry voor de gehandicapten maar dat is gewoon niet mogelijk. Beter is dat ze zelf hun kijkdoos bouwen/kopen dan kunnen ze overal waar het te hoog is kijken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

boke

Zou het bestaan: een rolstoel met periscoop? [:I]

Groetjes,