Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mechelen

Gestart door argilla, 21 september 2006, 14:27:50 PM

janjozef

De intresse moet inderdaad bij de jeugd beginnen want als ik dat zo hoor zijn is iedereen die op latere leeftijd met modelbouw bezig is er als kind mee begonnen, is het niet met modelbouw dan minstens met liefde voor treinen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Koen

citaat:
Ik denk wel dat er bij somige modelbanen bakken zullen zijn, maar ik vrees er voor dat het niet bij allemaal zal zijn


Ik zal voor een opstapje zorgen aan de baan van Erik de Boeck [:)]. Misschien kunnen we dit tevens als oproep beschouwen voor alle standhouders van een baan? [;)].

@Nico,
Kan er iets voorzien worden via de organisatie? Het is inderdaad steeds een probleem dat kinderen maar een beperkt zicht hebben op de banen. Hierdoor verdwijnt al vrij snel de interesse.
Heb jij enig idee wat de risico's zijn betreffende de verantwoordelijkheid mocht er een kind van zo'n bankje vallen? Of is en blijft dit de verantwoordelijkheid van de ouders?

mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

just4fun

citaat:
Geplaatst door Koen

CiteerIk zal voor een opstapje zorgen ...

Het is inderdaad steeds een probleem dat kinderen maar een beperkt zicht hebben op de banen.


E?n opstapje, Erik? Nico en co, hier is een brouwerij/sponsor aan te spreken, denk ik!
Ik merk dat inderdaad steeds weer als ik met m'n kids ergens ga kijken. Bijna nergens zijn (voldoende) opstapjes (m'n jongste spruit was heel gelukkig op Erwins zolder dat hij alles kon zien, zei hij achteraf tijdens de terugweg in de auto [;)]).
Trouwens, een antal jaartjes geleden was ik op een beurs (denk dat het Utrecht was) en daar reed een man in een rolstoel rond. Die zag ook zeer weinig en had aan die opstapjes ook niks. Dat vind ik ook jammer.
Groet,
Paul

ERVIN

citaat:
Geplaatst door just4fun
(m'n jongste spruit was heel gelukkig op Erwins zolder dat hij alles kon zien, zei hij achteraf tijdens de terugweg in de auto [;)]).




Jamaar, ik ben zelf ook maar ne kleine h?, daarom heb ik mijn baan ook niet zo hoog gemaakt,anders kon ik zelf niets zien.[:D]

Jurgen

Eigenlijk hebben kinderen meestal het beste zicht op een baan. Zij kunnen vanop ooghoogte kijken. In het echt kijk je ook niet van bovenaf h?.
Heb ik "geleerd" na een bezoek aan MTE in Blankenberge. En eigenlijk is dit nog volledig waar ook h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

13erke

citaat:
Eigenlijk hebben kinderen meestal het beste zicht op een baan. Zij kunnen vanop ooghoogte kijken. In het echt kijk je ook niet van bovenaf h?.


Nuja de kinderen willen vooral veel treinen zien bewegen met veel licht en geluid[:)], de details die je op ooghoogte ziet zijn niet zo indrukwekkend voor die kids h

Ludwig

Een kleine opmerking.
Gezien de grote intresse in deze beurs vraag ik mij af waarom ze niet jaarlijks gehouden wordt ??
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Tom

Er wordt elk jaar afgewiseld met spoorwegen voor toeristen.
Elke jaar modelspoor expo zou teveel worden en om de kwaliteit hoog te houden (er komen niet elk jaar nieuwe banen) wordt deze om de twee jaaar gehouden.
Tom

13erke

citaat:
Er wordt elk jaar afgewiseld met spoorwegen voor toeristen.
Elke jaar modelspoor expo zou teveel worden en om de kwaliteit hoog te houden (er komen niet elk jaar nieuwe banen) wordt deze om de twee jaaar gehouden.

En je vergeet de modelbouwbeurs in genk om de twee jaar. Het ene jaar Mechelen, het andere jaar Genk

Tom

Maar in Genk gaat het om praktisch alle takken van de modelbouw.
Tom

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door just4fun

CiteerTrouwens, een antal jaartjes geleden was ik op een beurs (denk dat het Utrecht was) en daar reed een man in een rolstoel rond. Die zag ook zeer weinig en had aan die opstapjes ook niks. Dat vind ik ook jammer.
Groet,
Paul

Dat is inderdaad jammer ja,
Maar ik denk als de mensen wat plaats maken
Voor die mannen dat ze dan ook wat kunnen zien.

M4m

citaat:
Geplaatst door Koen


Ik zal voor een opstapje zorgen aan de baan van Erik de Boeck [:)]. Misschien kunnen we dit tevens als oproep beschouwen voor alle standhouders van een baan? [;)].



Je zal een dikke cadeau krijgen van de dochter voor uw timmerwerk, aan welke baan moeten we het afgeven?
Spoorse groeten, Peter

Peter

Tot mijn overgrote spijt, en voor al eerder aangehaalde redenen zal ik helaas, helaas , helaas, niet aanwezig kunnen zijn in Mechelen.
Met pijn in mijn hart moet ik verstek laten gaan, maar mijn echtgenote komt vanzelfsprekend op de eerste plaats.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door M4m

citaat:
Geplaatst door Koen


Ik zal voor een opstapje zorgen aan de baan van Erik de Boeck [:)]. Misschien kunnen we dit tevens als oproep beschouwen voor alle standhouders van een baan? [;)].



Je zal een dikke cadeau krijgen van de dochter voor uw timmerwerk, aan welke baan moeten we het afgeven?




Dat hoeft geen timmerwerk te zijn hoor, een 3 treden-huishoudtrapje voldoet ook prima.En de kleine mannen zullen inderdaad in hun nopjes zijn[;)]

Gerrit

janjozef

Of bij ikea een plastiek opstapje voor kinderen nog niet eens 2?

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem