Mechelen

Gestart door argilla, 21 september 2006, 14:27:50 PM

n/a

citaat:
Geplaatst door tufken

Als je alle Belgische modellen van 2006 wil kopen, breng je geld dan mee met een geldtransport  [:D]



Daarom kom ik met Erwin [:D][:D]

Spoorse Groetjes

Tom

Haa Tony, en waar zal iji te vinden ziijn op de expo?
Tom

tonycabus

Ik ga proberen een beetje overal te zijn [:D]
Ik ben God niet, zong Johan Verminnen[;)]
Meestal zal ik op de MSM-stand zijn, maar af en toe zal ik eens een kijkje komen nemen bij mijn clubgenoten, of bij mijn forumgenoten (en genIEten, hoop ik)
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

treindumping

Tony, je kan zo een helm met een zwaailamp opzetten.

Dan moeten we niet zo hard zoeken. Je kan er ??n gebruiken [:D]

argilla

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

18 banen,de meeste naar Belgisch voorbeeld is inderdaad niet niks.Persoonlijk heb ik de meeste al ergens anders gezien en zijn er weinig totaal nieuwe banen maar het is ook leuk om bv de modulebaan van de Pijl nog eens terug te zien(die is trouwens uigebreid)
Wat de mix modelbouw-commercieele standen betreft :die is op elke expo wel hetzelfde ,ze kunnen zelfs niet zonder mekaar en vullen elkaar zelfs aan.Het finacieele aspekt is ook niet onbelangrijk maar dat laat ik hier in het midden.Ik heb ook de indruk dat er maar h??l weinig clubs zijn die van een expo als deze gebruik maken om zichzelf en hun leden te presenteren en dat is echt jammer.


wij wel als club Roche lees maar nieuwe topic MSC De Kempen[:(!]
Gerrit

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

T03

Hallo,

persoonlijk ben ik reeds naar vele tentoonstellingen geweest en ik vind dat indien de aangename "kleinschalige" sfeer, de kwaliteit en de kwantiteit van de tentoongestelde banen en workshops niet achteruitgaat ten koste van stands met materiaal en een tweedehands beurs, ik daar geen probleem mee heb.
Ik moet toegeven dat ik verleden jaar in Genk ook wat op mijn honger gebleven ben in vergelijking met de vorige jaren en dat het commerci?le aspekt meer (storend) aanwezig was, maar als dit de prijs is dat we hoeven te betalen om degelijke binnenlandse (en buitenlandse) banen te kunnen zien wil ik mij daar wel bij neerleggen. Liever dit als de messe in Keulen !

Groetjes

"I have a train riding in my brain"

janjozef

Waarom over de handelaars zagen, zonder het standgeld van de handelaars gewoon geen beurs. De club-tentoonstellingen, hoe goed ook, zullen nooit tegen zulk een manifestaties opkunnen of ze moeten tot zulk een manifestaties uitgroeien. Ook vind ik het altijd intressant om een een paar vergelijkingen te maken tussen de handelaars, en kopen moet ik niet m'n geld is al op

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

citaat:
Geplaatst door T03

Hallo,

persoonlijk ben ik reeds naar vele tentoonstellingen geweest en ik vind dat indien de aangename "kleinschalige" sfeer, de kwaliteit en de kwantiteit van de tentoongestelde banen en workshops niet achteruitgaat ten koste van stands met materiaal en een tweedehands beurs, ik daar geen probleem mee heb.
Ik moet toegeven dat ik verleden jaar in Genk ook wat op mijn honger gebleven ben in vergelijking met de vorige jaren en dat het commerci?le aspekt meer (storend) aanwezig was, maar als dit de prijs is dat we hoeven te betalen om degelijke binnenlandse (en buitenlandse) banen te kunnen zien wil ik mij daar wel bij neerleggen. Liever dit als de messe in Keulen !

Groetjes





Ik weet niet of je al eens in Keulen was. Hier staan geen handelaars of verkopers alleen de merken en modelbanen.En zeker geen winkels met tweedehands materiaal.
Het is een van de beste tentoonstellingen in onze buurt.

Flip.



T03

Ja Flip in Keulen ben ik al geweest, 2 jaar geleden en ik heb helemaal geen fijne banen gezien zoals bev in Genk, s'Hertogenbos en Mechelen waar de kwaliteit en de afwerking van de baan veel hoger ligt als wat ik in Keulen heb gezien. Grote brede gangen, veel te veel volk en weinig interessante banen, beetje zoals het alimentatiesalon op de Heyzel, dat heb ik in Keulen gezien, een groots opgezet salon zonder persoonlijkheid, zonder die sfeer die je in kleinere expo's terugvind. Als je zoek bent naar de grootse merken, standen van fabrikanten en importeurs (en braadworsten)die hun weetjes en nieuwtjes voorstellen ga dan naar Keulen, zoek je eerder mooi opgezette banen, een babbel met anderen, een uitleg of een hint, ga dan naar bev Mechelen.
Geef mij liever iets kleiner maar fijner.

Beste groetjes.
Marc.
"I have a train riding in my brain"

n/a


Dat is dan spijtig.

Mvg

Flip

janjozef

Marc heeft gelijk keulen is inderdaad geen beurs zoals mechelen maar voor een deel zal dat ook met de taal te maken hebben, de standhouders spreken dezelfde taal wat het bezoeken toch altijd iets gezelliger maakt. En ik ga ook dit jaar naar Keulen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

eeeeuh Jan, ikke ga liever naar Dortmund, want Keulen is zowat de rest van wat er in De Messe in Dortmund stond...maar swat, je moet er een uitstap van maken...

M4m

Het belangrijkste wat mijn kindjes nu bezighoud; zijn er [?]TRAPJES [?]waarop zij kunnen staan om al het schoon te kunnen bewonderen.
Mijn armen zijn juist terug op lengte nadat ik twee jaar geleden een hele dag twee kapoenen heb moeten dragen.
Bierbakken zijn ook goed, het mogen lege zijn.

Wat Keulen-Dortmund betreft, geef mij maar Keulen voor de treinen, toch kan je in Dortmund ook prachtig modelbouwwerk zien buiten de treinen om zeker als je bij de maquettes langs gaat.
Ik heb daar ooit eentje gezien in schaal HO van een tuin met koi's op 1/87. IK heb dat alleen gezien omdat  de bouwer uitleg gaf aan een bezoeker anders had ik niet eens gezien dat er een vijvertje was.
Spoorse groeten, Peter

Havoc

citaat:
Het belangrijkste wat mijn kindjes nu bezighoud; zijn er TRAPJES waarop zij kunnen staan om al het schoon te kunnen bewonderen.


Daaraan zie je dat veel van die beurzen en open-duer dagen helemaal geen interesse hebben om de jeugd te boeien. En dan maar klagen dat er enkel gepensioneerden nog interesse voor treinen hebben...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Tom

Ik denk wel dat er bij somige modelbannen bakeen zullen zijn, maar  ik vrees er voor dat het niet bij allemaal zal zijn. [B)]
Tom