Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mechelen

Gestart door argilla, 21 september 2006, 14:27:50 PM

argilla

Een kleine opmerking ( niks persoonlijk hoor)

maar vinden jullie ook niet dat de verhouding in Mechelen van banen/clubs t.o.v ruil/handelaars eigenlijk ondermaats is ?
Ik weet wel dit evenement kost geld. Hopen geld zelfs. Maar 18 ( dio inbegrepen) van clubs/banen  op 73 participanten niet wat scheef getrokken is ?
Uiteindelijk gaat het toch om banen en clubs niet?
Tuurlijk op de hoogte blijven van de "nieuwste" dingen is fijn, maar daar dient toch ook ons blad voor?
Nogmaals geen kritiek hoor , maar een vaststelling die sommige clubleden ook al deden.
Het is en blijft een fenomeen " Mechelen" toch !
Wat vinden jullie hiervan ? :)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tufken

en dan ben ik er nog nie  [:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Peter

Als ik het goed begrijp is het in de eerste plaats een beurs, dan pas een tentoonstelling. Volgens mij was het vorig jaar in genk niet anders.
Voor echte ?? tentoonstellingen heb je volgens mij De Pijl, AMRA, MTD enz.
Beurzen zijn er dan weer in St.Niklaas, Hoeselt enz.
Volgens mij, (maar wie ben ik) is het in Mechelen een goede mix. Veel mensen gaan trouwens om te kijen EN dingen te kopen, die ze in hun lokale winkels niet vinden.
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

citaat:
Geplaatst door Peter

Als ik het goed begrijp is het in de eerste plaats een beurs, dan pas een tentoonstelling. Volgens mij was het vorig jaar in genk niet anders.
Voor echte ?? tentoonstellingen heb je volgens mij De Pijl, AMRA, MTD enz.
Beurzen zijn er dan weer in St.Niklaas, Hoeselt enz.
Volgens mij, (maar wie ben ik) is het in Mechelen een goede mix. Veel mensen gaan trouwens om te kijen EN dingen te kopen, die ze in hun lokale winkels niet vinden.



Het is een modelspoorwegbouwtentoonstelling toch?
Maar nogmaals het gaat hierom de verhouding tentoonstelling -beurs en zoets is altijd een evenwichtsoefening.[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

citaat:
Geplaatst door tufken

en dan ben ik er nog nie  [:D]



Das spijtig want U hebt een degelijke naam in onze wereld [:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

erik de noorman

18 banen is toch niet niks h?. Ik veronderstel willen we een msm expo blijven houden in Mechelen zal je het handelsgedeelte er moeten bij nemen. Niemand is verplicht deze stands te bezoeken.
Ik neem ze er graag bij.

Erik

Tom

Ze zijn wel een keer interesan.
Zeker de kleine merken zouden er moeten zijn zoals MiniNatur en Anita decor omdat zeldzaam is in de winkels en daar ontbreekt het in de ewpo nog een beetje aan.
Tom

tufken

Misschien toch, ik had geen inschrijving ontvangen.
en alles is volzet.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Koen

Ik vind deze verhouding niet slecht. Je moet rekening houden dat de hele zaak betaalbaar moet blijven. Als je weet wat een compartiment van de Nekkerhal voor een weekendje kost ... Je kan natuurlijk minder handelaars uitnodigen maar dit gaat ten koste van de toegangsprijs. Bovendien kan je ook eens met handelaars zoals GPP praten, wat anders moeilijk kan (tenzij je ze in Frankrijk bezoekt). En verder heb je alle handelaars eens samen op ??n plaats wat goed meegenomen is.

mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

Als Mechelen een beurs is, waarom heet het dan Modelspoorexpo? [:D]
Hoedanook, ik was tevreden 2 jaar terug met hetgeen ik te zien kreeg. Ik had mooie banen gezien en al mijn geld was op. [:o)] Waarom zou ik dan klagen h?. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tufken

Als je alle Belgische modellen van 2006 wil kopen, breng je geld dan mee met een geldtransport  [:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Jurgen

citaat:
Geplaatst door tufken

Als je alle Belgische modellen van 2006 wil kopen, breng je geld dan mee met een geldtransport  [:D]



't zal dan toch in een miniatuur autootje zijn hoor. Alles is al uitgegeven. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

18 banen,de meeste naar Belgisch voorbeeld is inderdaad niet niks.Persoonlijk heb ik de meeste al ergens anders gezien en zijn er weinig totaal nieuwe banen maar het is ook leuk om bv de modulebaan van de Pijl nog eens terug te zien(die is trouwens uigebreid)
Wat de mix modelbouw-commercieele standen betreft :die is op elke expo wel hetzelfde ,ze kunnen zelfs niet zonder mekaar en vullen elkaar zelfs aan.Het finacieele aspekt is ook niet onbelangrijk maar dat laat ik hier in het midden.Ik heb ook de indruk dat er maar h??l weinig clubs zijn die van een expo als deze gebruik maken om zichzelf en hun leden te presenteren en dat is echt jammer.

Gerrit

Gerolf

18 op 73 is ongeveer een vierde: dat is toch niet slecht, vind ik. Als je dan op het plan in MSM52 de blauwe gedeeltes gaat bekijken, is dat een mooi stuk van de beschikbare oppervlakte. Ook de spreiding van handel/show lijkt met prima.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Hallo, hallo, hier spreekt een dwarsligger[:D]
Dr?beck stond vroeger eens in MSM, als voorbeeld van de charme van een kleine baan. Die hebben we nu vergroot en de uitbreiding nadert zijn voltooi?ng. 't Zal ook wel moeten[;)], anders kunnen we ze niet tentoonstellen...
Die uitbreiding is volledig in zelfbouw door onze leden gebouwd, geen kit of zo... Alleen de rails komen uit de winkel, en zelfs d?t kan je er niet meer aan zien[:)].
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)