Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Geluidsniveau / motor aan en uit - Loksound 5 HLD77

Gestart door Robrecht, 01 juni 2019, 13:43:25 PM

Robrecht

Hoi iedereen!

Enkele weken terug een loksound 5 besteld, prachtige service want de sounds voor de HLD77 stonden er ook ineens op.
Maar volgens mij is er ergens toch een instelling mis, ik stuur hem niet graag opnieuw op, en door tijdsgebrek geraak ik niet ver van huis de laatste tijd.

Daarnet heb ik een filmpje gemaakt, als je goed hoort hoor je wel de remmen maar het geluid van de motor (denk ik) niet.
Geluidsvolumes van slot 1 en 2 heb ik nu op 99 staan, alhoewel die eerst respectievelijk op 33 en 180 (ofzo) stonden.
Hoofdvolume stond op 192, nu op 180. CV 32 staat op 1.

Verder lijkt mij alles ook in orde. (maar ik weet ook niet goed waar nog te kijken  ::) )

Iemand die misschien weet waar ik kan zoeken? De ESU lok programmer heb ik helaas niet.

Untitled by Robrecht Wellens, on Flickr
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

bellejt

voor motorsound moet F1 aanstaan. eventueel met F5

Robrecht

Citaat van: bellejt op 01 juni 2019, 14:22:12 PM
voor motorsound moet F1 aanstaan. eventueel met F5
Dat doet die dus niet.  ;D  F5 is rangeermodus? Hier is dat F6 normaal, maar geen verschil.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

bellejt

dan is de originele file aangepast.Zie esu site

Robrecht

De sound slots 1,2 en 5 zouden voor aan/uit zijn
F5 is de compressor of sound slot 6.
Esu sound files


H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

bellejt

zo staan ze origineel van esu. Als iemand herprogrammmeerd heeft is dat mss nu niet meer zo hé. Je hoeft geen locprogrammer te hebben om cv's aan t epassen of te kijken hoe je moet programmeren.Installeer gewoon het locprogrammer programma en daarin kan je aangepaste cv's zien

loebaske


Robrecht

Citaat van: loebaske op 01 juni 2019, 15:25:40 PM

Het is deze dat je geprogrammeerd heb Jon

Ah kijk dat wist ik niet  ;D Ik dacht dat jij het gedaan had  ;)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

loebaske


bellejt

#9
dan zou er de standaard moeten inzitten want ik heb de file ook van esu geladen zonder aanpassing. Wil het anders hier nog wel eens proberen want heb een v5 leeg liggen.

PS: al aan het testen :)

Robrecht

Goh ja, als hij dan wel werkt is er hier iets mis.
Ik heb wel die andere speaker eraan gesoldeerd. Dat waren 2 zwarte draadjes normaal kan ik daar ook niet super veel mee mis doen... Ik denk ook niet dat er ergens kortsluiting is, rijden doet hij eigenlijk wel goed, alleen dat hij in het begin soms even stilvalt. Maar dat denk ik dat eerder aan mijn rails ligt (alhoewel dat andere sound (en zonder sound) locs geen probleem hebben).
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

bellejt

alles is hier normaal.Zie wel dat geluid eigenlijk iets hoger van waarde mag staan.Vooral soundslot 1 , 5 en 6 .Heb ik hier nu gedaan en getest en is beter.Het remgeluid overheerst op het moment dat het intreed en daarna komt gewoon geluid weer terug.Eigen aan soundsettings.

Robrecht

En met F1 schakelt hij uit/aan? Dan moet ik hier nog eens proberen dadelijk...
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

D_Loc

Zijn de speakers die je hebt gesoldeerd 4 of 8 Ohm, deze zijn geschikt voor Loksound V4 en V5.
Als het 50 of 100 Ohm speakers zijn (Loksound V3.5 of lager) dan gaat het niet goed.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

loebaske