Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Wat gebeurt er toch?

Gestart door Peter, 21 september 2006, 13:54:49 PM

Peter

Na Roco en M?rklin is het nu ook de beurt blijkbaar aan LGB en Kibri. Zie onderstaande Duitse artikels.
Piko zou inmiddels interesse hebben getoond om LGB over te nemen? zou dit iets te maken hebben met die grote lok die ze uitbrengen?


LGB
PM) Das Ernst Paul Lehmann Patentwerk OHG (EPL) in N?rnberg, Hersteller der Lehmann-Gross-Bahn (LGB), musste am 18.09.2006 Insolvenzantrag stellen. Das Amtsgericht N?rnberg hat die vorl?ufige Insolvenzverwaltung angeordnet und Herrn Rechtsanwalt Dr. Steffen Goede aus der Kanzlei ?Rechtsanw?lte Dr. Goede, Bergfeld, Waldherr & Hussmann? zum vorl?ufigen Insolvenzverwalter bestellt.

Herr Rechtsanwalt Dr. Goede hat seine T?tigkeit umgehend nach Anordnung der vorl?ufigen Insolvenzverwaltung aufgenommen und f?hrt die Gesch?fte des Ernst Paul Lehmann Patentwerks zusammen mit den Eigent?mern, der Familie Richter, vorl?ufig weiter.

Gemeinsam ist man bestrebt das Unternehmen zu erhalten und die Arbeitspl?tze am Standort N?rnberg f?r die Zukunft zu sichern. Die Mitarbeiter des Unternehmens wurden heute im Rahmen einer Betriebsversammlung ?ber alle relevanten Punkte unterrichtet, sowie dar?ber informiert, dass die L?hne und Geh?lter bis auf weiteres ?ber das Insolvenzausfallgeld abgedeckt sind. Die Belegschaft hat ihre Unterst?tzung der Fortf?hrungsbestrebungen bereits zugesagt. Herr Rechtsanwalt Dr. Goede hat schon f?r den morgigen Tag ein Treffen mit allen beteiligten Banken vereinbart, um zu erm?glichen, dass die Auslieferung von LGB-Artikeln an die Fachh?ndler wie auch die Produktion unverz?glich wieder aufgenommen werden kann. Der vorl?ufige Insolvenzverwalter und die Gesch?ftsleitung sind bestrebt, den Fortbestand des Traditionsunternehmens Ernst Paul Lehmann Patentwerk OHG dauerhaft zu gew?hrleisten.


KIBRI:

News vom 28.8.2006:

Kibri-Gesch?ftsf?hrer Klaus Sick wirft den Bettel hin

Wie die Tageszeitung ?B?blinger Bote? am 25. August in ihrer Online-Ausgabe meldete, ist beim B?blinger Traditionsunternehmen Kibri ? Feuer unterm Dach?. Gesch?ftsf?hrer Klaus Sick hat nach Angaben der Zeitung zum 31. Juli beim Amtsgericht seinen R?cktritt erkl?rt. Er werfe dem Komplement?r der Kindler & Briel KG, Paul J?rgen Keller, vor, eine dringend notwendige Nachfolgeregelung zu blockieren ? und damit den Betrieb und Arbeitspl?tze zu gef?hrden, so die Zeitung weiter.

Hierbij de link naar het volledige artikel over Kibri:

http://www.bb-live.de/portal/archivergebnis.php?userid=&publikation=15&template=portal_arttext&redaktion=13&artikel=108142041&archiv=1





Met vriendelijke groeten
Peter

tufken

En van Vollmer heb ik ook al slecht nieuw gehoord.
(van horen zeggen) ik hoop dat het mis is
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Peter

Vollmer is al een hele tijd tussen hangen en wurgen. De nieuwigheden die ze de laatste jaren op de markt hebben gebracht (Duitse tijdschr. noemen het "Kitsch") waren en zijn niet van dien aard om er op korte tijd iets aan te veranderen.
Faller heeft zich goed herpakt en draait weer op volle toeren alsook Auhagen die het goed doen.
De nieuwigheden van Kibri waren de laatste tijd ook meer heruitgaven in een andere kleur en doos.
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Ook Fleischmann heeft het zwaar.

Greg

Het gaat zeer slecht in modelspoorland dat is een feit. Zogoed als alle firma's kampen met problemen en ook heel wat kleine winkeltjes zullen het moeilijk hebben/krijgen als het zo doorgaat.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

vandomm

Van de week nog gelezen "Marklin loopt als een trein ".

Omzetverhoging van 6 % , geheel tegen de trend in .

k,wil maar zeggen , 't kan nog goed komen .
Cees .

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Davy

Ook Fleischmann heeft het zwaar.




Waar komt die informatie vandaan,wel graag bron noemen,ook als het duim is.

wim ysbeer

tufken

citaat:
Geplaatst door vandomm

Van de week nog gelezen "Marklin loopt als een trein ".

Omzetverhoging van 6 % , geheel tegen de trend in .

k,wil maar zeggen , 't kan nog goed komen .




Ik denk dat het ligt aan alles wat  ze nu aan halve prijs verkopen wegens het opruimen van het teveel aan voorraad
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


loebaske

Wa zegde Patrick....aan de halve prijs [}:)]
stuur maar eens door wat er aan de halve prijs is en zal dan men
boodschappen lijstje maken....
Ikke  [;)]

Johnnytrein

Ja man die lijst mag je ook naar hier sturen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Davy

Ook Fleischmann heeft het zwaar.




Waar komt die informatie vandaan,wel graag bron noemen,ook als het duim is.

wim ysbeer



Verschillende handelaren hebben mij dit vertelt. Ook Fleischmann heeft personeel ontslagen en de familie schijnt panden te hebben verkocht.
Maar aangezien Fleischmann een zeer gesloten familie bedrijf is die niets naar buiten brengen qua omzet en zo zullen we niets weten tot dat het is gebeurd.


ysbeer

citaat:
Geplaatst door Davy

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Davy

Ook Fleischmann heeft het zwaar.




Waar komt die informatie vandaan,wel graag bron noemen,ook als het duim is.

wim ysbeer





Verschillende handelaren hebben mij dit vertelt. Ook Fleischmann heeft personeel ontslagen en de familie schijnt panden te hebben verkocht.
Maar aangezien Fleischmann een zeer gesloten familie bedrijf is die niets naar buiten brengen qua omzet en zo zullen we niets weten tot dat het is gebeurd.





laten we ons bij de feiten houden,van geruchten en berichten van de broer van de zoon van de zuster van mijn opa zijn neef hebben wij, maar ook fleischman, niets.
nergens in de serieuse duitse pers duikt iets op overfleischman.
Kleur om het uit elkaar te kunnen houden,verder niets.
wim ysbeer

Havoc

Wel, ik zie niet waarom alle andere bedrijven problemen zouden hebben en Fleischmann daar mirakuleus geen last van zou hebben. Hun strategie om het aan te pakken verschilt misschien, maar dat daar alles rozegeur en maneschijn is maak je mij niet wijs.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Havoc

Wel, ik zie niet waarom alle andere bedrijven problemen zouden hebben en Fleischmann daar mirakuleus geen last van zou hebben. Hun strategie om het aan te pakken verschilt misschien, maar dat daar alles rozegeur en maneschijn is maak je mij niet wijs.



Nee mij ook niet,maar dat is nog wat anders dan maar wat losse kreten de lucht in slingeren.
Concreet weten wij niets over problemen met fleischman,maar ook niet met piko of brawa of hornby of weet ik veel.
nu kun je uiteraard ook over deze firmas de kretologie uitstorten van ze hebben het zwaar.ja dat zal wel Philips , Sony en albert heyn hebben het misschien ook zwaar.

wim ysbeer

erik de noorman

Wim,

Inderdaad wie heeft het niet moeilijk als ondernemer deze tijden?
Van groot tot klein.

Erik.

PS. ik hoop einde van een discussie in spe die tot niets leid.