Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

NMBS AR40

Gestart door Peter, 24 mei 2019, 11:54:51 AM

Peter

Een van de mooiste modellen in H0 van een Belgisch treinstel, namelijk de AR40
Helaas enkel de resin kappen, die wel prachtig geschildert zijn. Dit model van mij is al geruime tijd  in het bezit gegaan van forumlid Dirky
Misschien een idee voor een toekomstig model van VBV zowel in deze kleurstelling als in de groene?

AR 40 by Peter Verlooy, on Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

misschien wie weet ? Want de meesten brachten loc's of wagons uit dat iemand met een railbus of een treinstel uitkomt,misschien afwijkend van wat Jocadis,LS of VBV mee afkwamen

just4fun

Citaat van: Peter op 24 mei 2019, 11:54:51 AM
Misschien een idee voor een toekomstig model van VBV ... groene?
Als MSM-actie 2020 of 2021?
Paul


dieselfreak

Ik meen mij te herinneren dat Rocky-Rail dit model enkele jaren geleden had aangekondigd, helaas hebben we er sindsdien niets meer van gehoord.
MC

bollen neus

Citaat van: dieselfreak op 24 mei 2019, 17:34:18 PM
Ik meen mij te herinneren dat Rocky-Rail dit model enkele jaren geleden had aangekondigd, helaas hebben we er sindsdien niets meer van gehoord.

Yep Marc, das just.
Den Eric.

dieselfreak

Eric, ha, dan had ik het toch niet gedroomd. Goede reis trouwens!
MC

jodo

na verloop van tijd de hars kappen goed in 't oog houden want die durven gezien de lengte van de kast een banaanvorm krijgen.
en inderdaad van RR hoor je niets meer over deze motorwagen type 40.

doomslu

Telkens als ik Paul tegen kom vertelt hij dat hij nog steeds voort werkt aan de motorwagen reeks 40, maar ik geloof dat hij het met producenten van hier wilde doen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modèlisme

Ik heb een AR 40 laten etsen en wordt nu gebouwd. Daarna als het gebouwd is en ik een bouwbeschrijving heb breng ik het uit. Maar nog wat geduld.
Het is een volledig messing model, de kasten werden dubbel geëtst, daardoor zijn de klinknagelbanden 2 x reliëf op het model gebracht.
Paul.
 

GDE

Ola Paul , das mooi ! Ik ben alvast heel erg benieuwd .

dieselfreak

Citaat van: modèlisme op 25 mei 2019, 14:37:28 PM
Ik heb een AR 40 laten etsen en wordt nu gebouwd. Daarna als het gebouwd is en ik een bouwbeschrijving heb breng ik het uit. Maar nog wat geduld.
Het is een volledig messing model, de kasten werden dubbel geëtst, daardoor zijn de klinknagelbanden 2 x reliëf op het model gebracht.
Paul.

Dat is goed nieuws Paul, een model wat ook mogelijkheden biedt om de M 3-rijtuigen uit te brengen, want het tussenrijtuig was een M 3. We hebben weer iets om naar uit te kijken.
MC

just4fun

Hoi Paul,
kan je daar al een idee van prijs opplakken?
Kwestie van te weten hoeveel maaltijden ik moet overslagen  ;) .
Paul

modèlisme

Hello,
Er nu een prijs opplakken is moeilijk. Maar ik schat de prijs die zal schommelen in bouwkit rond de 400 euro. Ik heb wel nog geen motor en als ik een motorbogie moet laten ontwerpen in Duitsland bij mijn leverancier dat vraagt dat natuurlijk ook een prijskaartje. Dat zou dan wel een motorbogie zijn met een gefreesd messing blok met een Faulhaber en vliegwiel. Dit zou natuurlijk zeer goeie rijeigenschappen geven.  Maar zo ver ben ik nog niet. Eerst bekijk ik andere opties.
En ja ik zou de M3 kunnen uitbrengen, maar ik weet niet of daar klanten voor zijn. De tekening ervoor ligt al zeker klaar en ik hoef de M3 enkel te laten etsen om deze rijtuigen te hebben.
Iedereen vraagt naar M2 en niet zozeer naar M3.
IK denk er wel aan de AR40 uit te brengen ook in schaal N en schaal O.
Laat mij maar horen of jullie graag een M3 zou willen en ook in schaal N en O.
Groetjes,
Paul.
 

Metpetergaathetbeter

#13
omdat velen M3's niet kennen (kleinere reeks)

dieselfreak

Hier is wat meer info over de M 3-rijtuigen:

https://www.lijn58.be/RollendMaterieel/Rijtuigen/M%20rijtuigen/M3/M3%20Rijtuigen.html

@ Paul: ik heb zowel interesse in de AR 40 als in de M 3-rijtuigen en wellicht zijn er nog wel liefhebbers voor te vinden.
MC