Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Vandalen slopen treinexpo in Engeland

Gestart door eddy, 19 mei 2019, 18:30:10 PM

dani

respectloog gedrag moet gewoon zwaar bestraft worden...  punt

Ik zou wel één of andere passende straf kunnen bedenken voor die vandalen !
Liefts iets constructiefs dan nog, waar ook de eigenaars van de vernielde banen wat aan hebben....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Eigenlijk wordt het tijd dat er eindtermen ingesteld worden om kinderen te mogen krijgen. Dilbert had er al een cartoon over jaaaaren terug. Maar het wordt als maar actueler.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

CiteerIk zou wel één of andere passende straf kunnen bedenken voor die vandalen !
Ja, en als ze nog minderjarig zijn moeten de ouders de kosten betalen.
Heb dat zelf ondervonden door een paar jongeren die krassen op de wagen hadden gemaakt met een sleutel een paar jaar geleden.
Werden gesnapt en dus een lichte straf (werkstraf??) Ouder draaiden dus op voor de kosten en heeft heeeeeel lang geduurd (geen verzekering enz.) eer wij ons geld hadden en dan nog minder dan de werkelijke kost.
Dus zo simpel is het niet
Met vriendelijke groeten
Peter

adrievans

Citaat van: Rangeerduivel op 20 mei 2019, 17:20:39 PM
Citaat van: loebaske op 20 mei 2019, 17:08:44 PM
Buiten topic, vorige week meegemaakt dat een jonge dame naar haar smartphone greep om een ei te koken ?????????

Gaf die Smartphone daarvoor dan warmte genoeg Eric?
Of was het een Samsung, die vliegen af en toe eens in brand hé...! ;D ;D :)

;)

Of een speciaal app-je . je kan tegenwoordig de gekste dingen op je telefoon zetten.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Jef

Smartphone of app'je... Ik geloof dat er zelfs een game console voor bestaat: de eggsbox 360  ;D

Heel erg van dat vandalisme trouwens: zo'n bende hersenloze niksnutten kom je overal wel ergens tegen, jammer genoeg...
Tuut zei de trein en de statie vertok.

PaulC

Citaat van: Ferdi op 20 mei 2019, 00:58:59 AM

Zaterdagochtend om 4.00 uur betrapt.

Iemand neemt een initiatief (ik vermoed zondagochtend), en zie wat het resultaat is:

https://www.justgiving.com/crowdfunding/market-deeping-mrc

In 12 uren tijd, meer dan € 37.000,- aan solidariteit !!!

Dit is ondertussen opgelopen tot 78.596 pond. Van solidariteit gesproken!





BR-59

Vanzelfsprekend is het onbegrijpelijk, dat zoiets in deze jongeren is gevaren om dit te doen. Ongetwijfeld zullen ze op enige wijze, getoetst aan de daar geldende wetten, hun straf moeten ondergaan.
Fantastisch, dat er gedoneerd wordt om de schade te dekken.
Maar...    hoe bepaal je de schade? De uren, die we in onze hobby stoppen, worden niet bijgehouden, modificaties aan materieel zijn moeilijk aantoonbaar, eigen uitvindingen hebben geen getaxeerde waarde, enz.

In mijn beeld is de schade niet in geld uit te drukken. Ik denk, dat het een pleister op de wonde is.
De grootste schade zit van binnen, de beleving is in zijn kern geraakt. Deze schade is nooit te herstellen. Het is een permanente litteken.

Ik kan niet anders, dan op afstand meeleven met de slachtoffers, want dat zijn onze collega hobbyisten.

stoomlokje


vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Ferdi



PietB

Geen woorden voor.
Maar wat zou ik graag met die gasten "in gesprek gaan"

Rangeerduivel

Jammer toch dat hier weer de gemeenschap moet voor opdraaien, al is het dan wel vrijwillig via een crowdfunding.
De "opgelegde" schadevergoeding is een lachertje in vergelijking met wat ze aangericht hebben, en dat die apen een werkstraf moeten uitvoeren, daar hebben die gedupeerden geen baat bij.
Correcter zou zijn, de ouders het hele pakket laten betalen, zij kunnen het dan al dan niet later terug vorderen van hun zoontjes wanneer die een betaalde job hebben.
Blijkbaar zijn de rechters niet enkel in Belgie wereldvreemd...

;)

Metpetergaathetbeter

#29
ik denk dat Raf vroeg naar het draadje die over dezelfde vernieling eerder dit jaar die hier op het forum ook ter sprake kwam niet (om dit toe te voegen)?