NMBS Reeks 64

Gestart door Peter, 19 mei 2019, 12:03:49 PM

Peter

Mogen we ooit nog eens een model van de reeks 64 in H0 verwachten want ik meen me te herinneren dat er enkel ooit een resin kap heeft bestaan.
Of is er ondertussen ergens toch een uitstekend model.
Hierbij alvast een (eigen) foto van het grote voorbeeld in Antwerpen Centraal

6404 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

jodo

Peter, bij mijn weten enkel in HO bestaan als hars kap.
Herinner mij nog de dagelijkse trein op weekdagen van Antw Caal ,vertrek rond 14u ,naar Hasselt over Mol .
Die heb ik 1 keer voor de lens gehad te Herentals - Kanaal .
mvg

SirGresley

Jaren geleden, nog in de Nekkerhal te Mechelen, kondigde VanBiervliet het model aan maar alles is toen stilgelegd voor de 60 en de 60 proto.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Metpetergaathetbeter

nauwelijk 20 jaar in dienst geweest en eigenlijk nooit een succes gebleken (60 presteerde beter)

bollen neus

Je kan moeilijk alles uitbrengen.
Den Eric.

Peter

Het zou beter zijn deze lok als model uit te brengen in plaats van allemaal reeks 80 modellen ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

en beperkt inzetbaar........

Peter

Als het een paar jaar geleden mogelijk was om, door een forumlid, een praktisch perfekte kap uit te brengen van de reeks 75 (passend op de Roco 62/63) zou het toch mogelijk moeten zijn op een kap van de 64 te maken met de moderne toestellen die verschillende leden hebben.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

die 65/75 die week nauwelijks af van het ontwerp van een 62 alleen het dak en de zijkant roosters diende veranderd te worden, voor die 64 lijkt het op "beginnen van 0" en wat ga je gebruiken voor onderstel  Kleinbahn, VBV?

Peter

#9
Je kan evengoed het onderstel van de Roco 62 gebruiken. Van Biervliet gebruikt toch ook het onderstel van de 62,voor zijn 75, ofschoon in de beschrijving van MSM stond dat dit niet 100% juist was (afstand tussen de draaistellen ??)
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Kan je zelf geen onderstel maken op de juiste lengte? Als je bogies van een andere loc herbruikt en je plaats deze op een zelfgemaakt onderstel?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

Sven, ter info: ik zoek geen onderstel want dat heb ik. Ik vraag of er een mogelijkheid bestaat of er iemand,  forumlid of handelaar/producent? eventueel met zo'n kap op de markt zou komen. Indien niet....wachten we af wat de toekomst misschien brengt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Break302

Het enige onderstel met de juiste tap afstand van de draaistellen zijn die van de Roco 215 / 59

Jos

Snobby Crash

Klein model heeft deze toch ook uitgebracht... en die kom je soms tegen op beurzen voor een heel goedkope prijs omdat het onderstel wegrot. Misschien past deze kap, mits kleine aanpassingen wel op je Roco he !

Geert

doomslu

Citaat van: Snobby Crash op 22 mei 2019, 12:18:00 PM
Klein model heeft deze toch ook uitgebracht... en die kom je soms tegen op beurzen voor een heel goedkope prijs omdat het onderstel wegrot. Misschien past deze kap, mits kleine aanpassingen wel op je Roco he !

Geert
Ik vind hiervan geen spoor terug in de Traintamarre database hoor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *