Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Verlichting stuurstand LSModels

Gestart door Rangeerduivel, 18 mei 2019, 18:12:28 PM

Metpetergaathetbeter

#15
foutje, leuk dat alles in orde kwam en dan nog door iemand die net aan de tand was gevoeld (van de tandarts),heeft Luc (onze onder-voorzitter)kunnen bijdragen tot het oplossen van de problemen ? vandaar die AM75 met Peugeot op

Johnnytrein

Die kostbare vloeiende stof heb je toch achteraf genuttigd hoop ik dan :o  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Rangeerduivel

@ Johnny, ja, 'k zalle 'k ik dien trappist samen met zijne zever oplekken zeker...?  ;D
@ Peter;
1)'t Is niet "van" de tandarts maar "door" de tandarts! (hij heeft niet aan de tanden van de vrouwelijke tandarts gevoeld mijgedacht! Ik denk dat hij andere intresses heeft.... ;D
2) Onze onder-voorzitter heeft hierin niet de minste bijdrage geleverd, dus die Peugeot reclame is helemaal gratis, of beter; niet door zijn toedoen... ::)

;)

BomPaPol

Dag Modelspoorders

Ik lees dit draadje met belangstelling omdat ik een oefening doe met wagonverlichting.
Ik gebruik een digitale ESU led-wagonverlichting en programmeer die met de LokProgrammer op hetzelfde adres als de locomotief. Deze leds kunnen met verschillende functies per groepje aan- of uitgeschakeld worden. Ik wil deze mogelijkheid gebruiken.
Als dit op het programmeerspoor naar wens is ingesteld, zet ik wagon en loc op de baan die door ECOS wordt aangestuurd. Dan blijkt dat de wagonverlichting niet geschakeld kan worden.
Ik dacht dat het gebruik van het loc-adres voor deze leds mogelijk is maar misschien moet er toch een ander adres worden gebruikt.
Zie ik iets over het hoofd?
Dank voor je inzichten.
Paul

Rangeerduivel

Citaat van: BomPaPol op 05 juni 2019, 11:28:07 AM
Ik dacht dat het gebruik van het loc-adres voor deze leds mogelijk is maar misschien moet er toch een ander adres worden gebruikt.
Zie ik iets over het hoofd?

Paul,
De sturing van de leds zal waarschijnlijk ook via een (programmeerbare) decoder gebeuren,
dus het ligt gewoon aan de instelling hiervan
Olivier, (zie PM) kan u daarover wel meer uitleg verschaffen...

;)